Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Hoe erg zijn jullie afhankelijk van internet? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=432050)

marlies 20-03-2003 15:49

Hoe erg zijn jullie afhankelijk van internet?

Ik ben er deze week achtergekomen dat ik bijna niet zonder internet kan..
Sinds dinsdagavond heb ik geen internet meer...Foutje bij Casema. Gisteren dus de halve middag die helpdesk gebeld en iedere keer van die stomme adviezen, zoals haal je virusscanner van je comp af. (alsof dat helpt)

Maar goed vanmiddag wéér gebeld en het ligt aan hen (ja dat wisten we ook woensdag al maar zijzelf nog niet) maar goed nu maar afwachten wanneer je wel internet hebben.

Ik ben nu op de uni en nu kan ik dus eindelijk weer op internet (heb op woensdag geen college en woon niet dichtbij de uni)
Ik heb gisteren allerlei opdrachten voor mijn studie bij mijn vriend gemaild.

Maar goed mijn vraag is dus, hoe erg zijn jullie afhankelijk van I-net?

Dr. Oetker 20-03-2003 15:53

onafhankelijk want ik heb ook telefoon :p
en er zijn genoeg andere plaatsen waar ik wel kan i-netten als het hier kapot is.

FlorisvdB 20-03-2003 15:53

ik ben al eens een beetje afgekicked geweest toen we bijna een maand afgesloten waren door Hetnet, omdat ADSL het gewoon niet deed :mad:
toen ben ik erachter gekomen dat ik al behoorlijk afhankelijk was, want elk tussenuur/kwt-uur zat ik op school te internetten :o

Siyabonga 20-03-2003 15:55

ik geloof niet dat ik zonder internet zou kunnen, eigenlijk :o:o

WolterB 20-03-2003 16:00

ik heb af en toe wel een aantal weken zonder gezeten, zelf zonder pc en dat beviel me opzoch best wel, alleen was t irriant met schoolwerk wat ik niet kon doen

wissie 20-03-2003 16:04

Ik zou wel zonder internet kunnen, maar ik zou het erg missen.

Secreet 20-03-2003 16:14

Ben steeds minder afhankelijk geloof ik. Ik begon uit verveling te internetten, en uit intresse. Jarenlang gedaan en begon het zo leuk te vinden dat het een groot deel van mijn leven innam. Nu heb ik het leven weer een beetje weten te ontdekken end at boven internet verkozen. Ik internet dus nog wel, maar zoals nu uit verveling en niks beters te doen hebben, niet langer omdat het een verslaving is en zo geweldig leuk vind ik het eigenlijk ook niet meer. Kortom, een week of maand of wat dan ook zonder zou ik wel overleven :o

Manus J. van Alles 20-03-2003 16:19

Ik zou niet zonder kunnen, behalve als ik op school internet, maar die computers daar zijn zo brak.

waaromniet? 20-03-2003 16:20

Een week geen internet is niet zo'n probleem op vakantie ofzo. 2 Weken trouwens ook niet. Moeilijk word het om niet te internetten als ik de mogelijkheid wel heel makkelijk heb, denk niet dat ik dat zo vaak kan laten :/

Quiana 20-03-2003 17:04

Kan telkens met vlagen maar heel kort op inet/helemaal niet.
Zit dan meestal in de bieb of bij vrienden te inetten.. :o
Mja, kweenie, op zich kan ik wel een tijdje zonder,
maar niet voor heel lang.. :o

Inf3sted Funk 20-03-2003 17:07

Ik mis het niet op vakanties ofzow, maar het is wel belangerijk voor me

Rianne 20-03-2003 18:36

Citaat:

Inf3sted Funk schreef op 20-03-2003 @ 18:07:
Ik mis het niet op vakanties ofzow, maar het is wel belangerijk voor me
jah ik mis het op vakantie ook heel erg *kan eigenlijk wel zeggen dat ik niej zonder kan.. een dag ofzow heb ik nog wel eens de neiging gewoon geen pc aan te zetten.. maar dan moet ik tog de volgende dag weer kijken...* meestal gaan wij op vakantie dan ook 1 of 2 x een internet cafeetje op zoeken.. ik dan met de smoes voor mijn ouders dat het leuk is voor hun zodat ze de familie kunnen mailen enzow... en ik kan dan lekker msne.. iets minder is wel dat ze daar *rond hongarije* meestal hele andere toetsenborden hebben, met al die vreemde tekens enzow..* maar ik ben dus wel verslaafd... :o :D

mar87 20-03-2003 18:39

nou ik kan geloof ik niet eccht zonder internet. De computer is de afgelopen tijd nog wel 'ns 'n paar dagen weggeweest omdat ie kapot was, nou daar word je knap sjagga van. je kan niet mailen met vrienden, geen msn, nix van wat je normaal wel deed. zooooo irritant. Kan dus niet bepaald goed zonder internet. Vet Saai

Orion16 20-03-2003 18:48

Ik zou ook niet zonder internet kunnen.. :mad: :mad: dat het iedere keer zo'n hoge telefoonrekening is.. Aangezien we op school wél een bloedsnelle internetverbinding heb kijk ik veel naar mobieltjes en download ik op school wel dingen met m'n notebook die ik daar dan op i-net aansluit. Thuis download ik zelden omdat dat gewoon niet meer te doen is (bijv. Direct X downloaden of een nieuwe NVIDIA driver dat is gewoon te groot)
verder houd ik veel contact met vrienden via msn, ik zoek informatie op en ik krijg heel erg veel belangrijke dingen voor school doorgemaild van m'n mentor..

Mocht ik een probleem hebben met m'n pc dan heb ik hier altijd nog mn notebook, en mocht ik daar ook problemen mee hebben dan kan ik altijd gewoon achter de pc van mn ouders gaan zitten als ik internet nodig heb :)

the tourist 20-03-2003 20:19

Ik kan wel zonder internet. Ik heb een paar maanden geleden ook vrijwillig 6 dagen zonder gedaan :) , ik internet liever wel, maar ik hou het wel even zonder uit.

Miracle 20-03-2003 20:37

Als ik thuis ben, dan is de verleiding toch wel heel groot om achter te kruipen.
Maar als ik weg ben, dan mis ik het vaak niet

bette4ever 20-03-2003 20:47

Ik heb het nooit zo heel erg nodig gehad maar altijd zonder nee.
Maar nu juist heeeeel erg omdat ik mijn liefie iedere dag kan zien en spreken via webcams enzo omdat hij 3 kwartiertjes met de trein hiervandaan woont...OEEEEEEHHHH I luvv him so mcuh!!!!!! srry offtopic :D
Maar dan begrijp je mijn afhankelijkheid wel :D

Dminor 20-03-2003 20:59

Ik haat internet.

nare man 20-03-2003 21:02

Ik ben er best wel afhankelijk van. Al mijn collegeroosters, tentamen- en werkgroepaanmeldingen en andere informatie over m'n studie krijg ik via Internet. Ik mail veel. Ik download veel muziek en films die ik nodig heb om me niet te vervelen op de momenten dat ik alleen ben.

Ja, ik ben erg afhankelijk.

azaziël 20-03-2003 21:07

Citaat:

nare man schreef op 20-03-2003 @ 22:02:
Ik ben er best wel afhankelijk van. Al mijn collegeroosters, tentamen- en werkgroepaanmeldingen en andere informatie over m'n studie krijg ik via Internet. Ik mail veel. Ik download veel muziek en films die ik nodig heb om me niet te vervelen op de momenten dat ik alleen ben.

Ja, ik ben erg afhankelijk.

kzal me maar weer eens bij wijze woorden aansluiten :o

Uch 20-03-2003 21:48

Laat ik het zo stellen dat als ik even geen verbinding heb ik meteen met de ladder naar de schoorsteen ren om de WiFi antenne te controleren........ Gelukkig valt ie bijna nooit weg.

Ik zou niet zonder internet kunnen, bijna al mijn info krijg ik via mail en internet.

Talon 20-03-2003 21:52

hm.. goeie..
ik vind het net zo normaal als een tv ofzo.. of een gsm..
het hoort er gewoon bij.. soort stoel.. stukje van de inboedel.

hoe erg afhankelijk ben je van je koelkast?

Optima 21-03-2003 14:02

ik wordt ertoe aangezet door de universiteit. Je bent veplicht te hebben
- een inlognaam
- een webmail adres
- een blackboard adres voor tentamenuitslagen
- een brightsite adres

tja, dat is het hele idee van de digitale leeromgeving...

ParkietenGirL 21-03-2003 14:31

:D :D ik ben niet afhankelijk van internet

WEL VAN PARKIETEN :D

Severus 21-03-2003 14:34

Ik ben er best wel afhankelijk van. In het dagelijks leven heb ik namelijk geen sociaal leven, maar op het Internet nog wel een beetje.

Ripper

]{ing 21-03-2003 14:36

Citaat:

Talon schreef op 20-03-2003 @ 22:52:
hm.. goeie..
ik vind het net zo normaal als een tv ofzo.. of een gsm..
het hoort er gewoon bij.. soort stoel.. stukje van de inboedel.

hoe erg afhankelijk ben je van je koelkast?

eens.

als je aan een bepaald gemak gewend bent ga je vanzelf denken dat je er afhankelijk van bent geworden.. maar ik ben ook in bepaalde mate afhankelijk van internet in verband met school, voor de rest is het gewoon handig, en wat is tegenwoordig nog een computer zonder internet? ik zie mezelf alweer in de weer met tientallen cd's om de juiste driver te vinden, of een simpel programmatje als winamp.

Mr.Oizo 21-03-2003 20:48

Ben er wel afhankelijk van ja.... is de beste informatiebron ooit. (y)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.