![]() |
Zip your lip
op 9/10 april is het weer zip your lip, doen er hier nog mensen aan mee? of mensen die mee hebben gedaan?
voor de mensen die niet weten wat het inhoud: 24 uur lang niet eten en daarmee geld op halen voor goede doelen (dit jaar: hongerbestrijding in guatamala en droogtebestrijding in Zuidelijk Afrika) Ik doe dit jaar voor het eerst mee. ikheb de afgelopen jaren wel mensen gesponserd die mee doed/deden. k ben benieuwd hoe het hier zit! ik weet niet of dit hier mag anders verplaatsen jullie het maar. |
ken het wel
maar ik doe het niet :o |
Ik denk dat dit beter staat op De Kantine, het gaat niet echt over eten of drinken, maar nét niet he ;)
We zullen het dan maar verplaatsen, en wachten af :) |
Volgens mij -weet het niet zeker- zat er ook iets van missiewerk aan vast, dus niet alleen honger- en droogtebestrijding. Iemand die weet of dit echt zo is (was?)? Want dat vind ik namelijk niet kunnen en doe dan ook niet mee.
|
ga wel sponseren, maar doe zelf niet mee.
|
Mijn zusje doet eraan mee geloof ik, voorgaande jaren wel in ieder geval.
Zelf doe ik er niet aan mee, houd veel te veel van eten. :o |
Ik doe dit jaar voor 't eerst mee. Denk-ik.
|
ik doe er aan meej en ik vin et egt een hele goeie actie. je helpt er niet alleen mensen meej in ontwikkelingslanden, je voelt ook nog iz hoe erg honger kan zijn! ik heb er wel eens eerder aan meej gedaan en et was egt super leuk! wij hebben daarbij ook 24 al1 maar film gekeken, nog leuker duz.
|
Ik ga dit jaar voor 't eerst meedoen :)
|
Dat was altijd op de middelbare school, maar ik heb dr nooit aan mee gedaan :o
|
Huh? hier wil ik wel meer van weten, heeft iemand ergens een link liggen met informatie ofzo?
|
Ik heb twee jaar Zip Your Lip meegdaan, nu hebben we op school zelf een actie Feel Good One Day No Food,
Het komt op hetzelfde neer maar het geld gaat direct naar Uganda, een meisje is er geweest en moest 14,000 euro met de hele school ophalen... Ik doe weer mee, nu heb ik wel echt het gevoel dat het ergens heen gaat, wat ik bij Zip Your Lip niet had, dit is persoonlijker... |
Citaat:
|
Citaat:
www.zipyourlip.nl |
Ik wil al 4 jaar meedoen, maar ik heb het nog nooit gedaan. Ik denk dat ik het nu wel ga doen.
|
Neuh.....
|
Citaat:
|
ik weet nog niet of ik mee doe. Wil het wel graag, alleen ik denk dat niemand me wil sponsoren :(
|
Ik heb het een keer gedaan, en nooit weer :)
xxx |
Ik ga wel meedoen, denk ik. Ik eet trouwens sowieso niet zo veel.. :)
|
Ik heb twee keer meegedaan, maar nu doe ik niet mee. Ik heb het overgedragen aan mijn zusje :p
Ik doe niet mee omdat ik al genoeg gezeik heb met de examens en zooi. |
Citaat:
|
Nog nooit meegedaan. Ik werd afgeschrikt door de mensen die eraan meededen en de loosheid van het initiatief. Ik ben donateur van meerdere charitatieve instellingen, dus ik zie het nut van hongeren niet echt in.
|
Ik doe al 3 jaar mee:) Het is niet echt een grote moeite, van 1 dagje verhonger je echt niet...t gaat er vooral om natuurlijk dat het geld opleverd voor die goede doelen:)
Zip Your Lip is overigens een actie van World Vision (site) en ze hebben wel meer goede dingen. Een leuke actie bv is Wereldcadeaus, kan je bv een kip of speelgoed kopen:) voor mensen in Zimbabwe, India of Bangladesh dan he:p |
Citaat:
|
Ik mag niet meedoen omdat ik geen vlees eet :( stomme regel van mijn ouders. Ik ga ook niet meer zoveel sponsoren als eerst...
|
Dat was afgelopen jaar een actie bij ons op school, was groot succes met aansluitend groot feest.
Ik heb me ook aan de 24 uur gehouden, was best te doen. |
dat houd ik nooit vol!
|
Pffff, wat zal ik hard moeten door eten om al dat eten op te eten wat jullie die dag laten staan..
|
Jaaa zo stom he! Zag ik op het schoolbord staan over die hongerstaking! Maarja, ik zit in de 2e (grrr), anders had ik echt mee willen doen.
Weeeeh, waarom heeft niemand t eerder tegen mij gezegd, dan was ik gaan zeuren bij mun mentor ofzo. |
nah. Ik vind het een beetje onzinnig om eens per jaar stil te staan bij mensen die het minder hebben en zodra die dag voorbij is je weer te buiten te gaan aan snoep, chips en andere luzeartikelen. Dan kun je beter iedere dag je eetgewoontjen iets aanpassen en dat soort dingen laten staan.
|
Citaat:
|
nog nooit aan meegedaan, ga er ook niet aan meedoen denk k.
|
Ik heb al twee keer meegedaan, bij ons op school wordt het wel eens georganiseerd, met een gezamenlijk ontbijt enzo. Het is niet zo moeilijk hoor :)
|
Wel van gehoord, geen zin om aan mee te doen. :o
|
mag je wel koffie drinken? :o *addicted*
dan ga ik wel meedoen denk ik..:) |
Citaat:
|
ik doneer wel geld
dat gestaak helpt toch niks :p |
ff een vraagje..:
Hoe werkt dat dan? Wat is het voordeel dan voor die derde wereldlanden? Hoe helpen wij hun daarmee? Ik snap heus wel, dat als je dit zelf hebt meegemaakt, dat als je 24 uur uur niks hebt gegeten, dat je dan een beetje snapt hoe zij zich voelen, maar jij kan daarna wel weer eten enzo...zij niet. Dus in principe heeft dan niet veel nut...of zie ik dit verkeerd? |
onee die weer die fundamentalistische christenpraat onde rhet mom van voedsel voor iedereen :(.
|
Mijn klas heeft er 2 keer aan mee gedaan .
En ik mag er nooit aan mee doen . Aangezien dat niet goed is voor mijn suiker :p |
Citaat:
|
hun principes volgens hun eigen site
Duurzame verandering en ontwikkeling in samenwerking met de bevolking, waarbij we ons in het bijzonder richten op de behoeften van kinderen; Humanitaire hulp om mensen te helpen die getroffen zijn door conflicten en rampen; De naleving van de rechten van de mens door te proberen onrechtvaardige structuren, die de armen onder wie we werken benadelen, te veranderen; Strategische initiatieven die de christelijke kerk helpen in de uitvoering van haar taak; Voorlichtingsprogramma's die leiden tot een juist begrip bij het publiek, tot een verantwoord geefpatroon, tot echte betrokkenheid en gebed; Getuige te zijn van Jezus Christus door leven, woord en daad zodat mensen aangezet zullen worden om te luisteren naar de boodschap van het Evangelie. |
ik doe zeker mee.
Mijn broer gaat twee dagen doen :eek: |
Hmm ik heb geen vrienden ofzo, niemand om me te sponsoren. Geen uitdaging hoor.
|
Ik heb vorig jaar voor het eerst meegedaan.
En nu weer :) |
Citaat:
Trouwens, 24 uur niet eten..alsof je dan ervaart wat mensen met echte honger doormaken.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45. |