![]() |
lan-party(tje)
Ik wil binnekort met een paar vrienden gaan lan-nen (6man ong.). Maar ik heb een hub voor internet, en ook een server. Maar hoe moet ik dat aansluiten? Is dat gewoon plug and play (zoals XP het zelf zegt)? En wat als mensen geen xp hebben?
|
stekkers in de hub, iedereen een ip en klaar is kees?
zo moeilijk is dat niet... |
Citaat:
als je op alle pc's internet wilt hebben heb je een router nodig, of een pc/server die als router fungeert. verder moet je gewoon alle pc's een IP geven (192.168.0.1......192.168.0.6) en de server ook niet vergeten natuurlijk :). zet overal het subnet-mask op 255.255.255.0. Dan zou alles moeten werken. |
Citaat:
dus dat is de router en dus alle pc's een ip geven :) klaar :) |
Citaat:
dus ook nog als gateway het ip van je router |
Citaat:
|
Citaat:
en gateway idd ook niet vergeten :) |
Citaat:
|
Ik heb een server die ik kan/ga gebruiken als gameserver. Maar ik ben bij mij 1ste post vergeten te zeggen dat ik ook een router heb. Maar als ik dadelijk op bijv. 8 computer internet heb, gaat chello dat wel zo leuk vinden? Niet dat we dadelijk van chello af worden gegooid.
|
Citaat:
|
Houd er wel rekening mee dat je snelheid per computer natuurlijk met een factor 8 naar beneden gaat. Soort van
|
Chello liet het altijd al oogluikend toe om meerdere pc's aan 1 verbinding te hagen en nu ivm xbox is het zelf officieel toegestaan om meerdere pc achter 1 verbinding te plaatsen.
|
Citaat:
Zie ook: http://www.tweakers.net/nieuws/25935/ |
okee, dat is dan al fijn :) maar hier een lijstje wat ik iedereen geef wat ze mee moeten nemen:
Vul maar aan als ik nog wat mis, of als ik iets erbij heb gezet wat niet nodig is. Kast (cd's uit de drive) Monitor VGA-kabel Stroom Stroomkabel kast Stroomkabel monitor Stekkerblok Evt. extra verlengsnoer Input Muis/trackball Muismat Polssteun Evt joystick Toetsenbord Geluid koptelefoon; dit liever dan boxen, als je deze echt niet hebt: Boxen (incl benodigde kabels) (Geen subwoofers / gettoblasters) Evt audioverlengsnoer (kasten moeten op de grond) UTP-kabel (niet te kort!!!) Lege CD's (voor als je een brander hebt) Software Windows installatie cd of .cab files op harddisk Drivers voor video-, geluids-, en netwerkkaart. Installatie cd's van spellen en natuurlijk een routebeschrijving. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
nooit zelf gedaan overigens |
Citaat:
|
Mja en dan ligt je DHCP server eruit en je netwerk is een chaos. Nee ik ga ook liever voor vaste IPs handmatig instellen. Als het dan niet werkt kan het alleen maar aan mij liggen. ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar DHCP vind ik ook vanuit veiligheidsperspectieven niet gewenst. Als de DHCP server compromised is, kan een attacker met de leases rommelen en op die manier TCP/IP packets spoofen. En dan is het snel gedaan met je security. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:05. |