Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eindexamens 2003 (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=63)
-   -   Wordt GR voor het examen gewist ?? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=432373)

een kleine tiran 30-03-2003 17:56

Wordt GR voor het examen gewist ??

GR is een lekker hulpmiddel om formules in te stoppen.
Maar dit jaar gaat er een roddel door onze school dat voordat de examen begonnen is wordt de geheugen van elke GR gereset.
Of je krijgt een nieuwe GR, van de school, net zoals ze het met binas doen.
Hoe is dat bij jullie op school ??

En - mag je je GR ook voor M&O examen gebruiken ?? Of moet je met die onderbouw-rekenmashine zich zien te redden ??

*Sneeuwmuts* 30-03-2003 18:00

Voor je M&O en/of Economie examen mag je sowieso geen GR gebruiken, dat geldt net als bij de tentamens.

Of ze gewist worden..volgens mij niet. Dan mogen ze iedereen ook wel een half uur eerder laten komen als ze eerst al die dingen nog moeten wissen..Onbegonnen werk :p
Ik heb het laatst, samen met wat klasgenoten, met onze wiskundeleraar daarover gehad. Hij zei dat je gewoon alles erin mocht planten wat je erin wilde zetten en dat ze em niet zouden wissen (DACHT hij). Verder vond hij dat zelf niet perse nodig omdat je bij Wiskunde een formule-boekje zou krijgen enzo.
Hij had nog niet helemaal door dat we (ik ;)) er veel meer inzetten dan alleen die precieze formules :D

Roos 30-03-2003 18:48

Nee ze worden niet gewist. Er is mij verteld dat de examens zo gemaakt zijn, dat je niets hebt aan die digitale spiekbrieven.

(yeah right :D)

Andijvie 30-03-2003 18:57

Citaat:

*Sneeuwmuts* schreef op 30-03-2003 @ 19:00:
Dan mogen ze iedereen ook wel een half uur eerder laten komen als ze eerst al die dingen nog moeten wissen..Onbegonnen werk :p

Ooit gehoord van Reset? Drie seconden werk en alles is weg...

Maar ze mogen hem niet wissen voor de tijd, is mij verteld.

En je mag hem níet voor economische vakken gebruiken ook niet voor biologie, voor natuurkunde en scheikunde wel volgens mij...

*Sneeuwmuts* 30-03-2003 19:02

Citaat:

Andijvie schreef op 30-03-2003 @ 19:57:
Ooit gehoord van Reset? Drie seconden werk en alles is weg...

Maar ze mogen hem niet wissen voor de tijd, is mij verteld.

En je mag hem níet voor economische vakken gebruiken ook niet voor biologie, voor natuurkunde en scheikunde wel volgens mij...

Ik ben niet seniel. Wij hebben alleen meestal maar 2 surveillanten en als die bij bijna 100 mensen de GR moeten resetten duurt dat wel ff, vooral als ZIJ niet weten hoe het moet en als de leerlingen niet voldoende meewerken.

Ik bedoel maar :p

Andijvie 30-03-2003 19:04

Citaat:

*Sneeuwmuts* schreef op 30-03-2003 @ 20:02:
Ik ben niet seniel. Wij hebben alleen meestal maar 2 surveillanten en als die bij bijna 100 mensen de GR moeten resetten duurt dat wel ff, vooral als ZIJ niet weten hoe het moet en als de leerlingen niet voldoende meewerken.

Ik bedoel maar :p

Ah ok, er bestaat overigens ook een programma'tje waarmee je het resetten simuleert. Je gaat écht naar het reset menu (of de leraar) en je reset in principe ook echt, maar dan komt het progje en die stopt het dus zodat er wél op je scherm komt te staan dat alles weg is, maar dat eigenlijk niet zo is... Sneaky, maar wel super handig voor wanneer ze echt willen wissen...

Maar ja, ze zullen dan eerder GR's van school geven dan dat ze gaan resetten...

Snufje 30-03-2003 19:24

Citaat:

Andijvie schreef op 30-03-2003 @ 20:04:
Mijn school heeft niet eens eigen gr's :confused:

*Sneeuwmuts* 30-03-2003 19:25

Citaat:

Andijvie schreef op 30-03-2003 @ 20:04:
..*knip*

Ja precies, voor dat resetten zijn ze eigenlijk veel te lui ;)
Ze zouden eigenlijk al die GR's door kabeltjes aan moeten sluiten op 1 "hoofd"-GR zo dat, als daar alles gewist wordt, ook automatisch alles op de aangesloten GR's gewist wordt :D
Dát zou pas handig zijn :p voor de leraren dan..

*Sneeuwmuts* 30-03-2003 19:27

Citaat:

Snufje schreef op 30-03-2003 @ 20:24:
Mijn school heeft niet eens eigen gr's :confused:
Die van ons ook niet, iig niet zo veel om alle mensen te voorzien. Is ze veel te duur af :p:D

Miss Helena 30-03-2003 19:30

bij ons werden ze niet gewist :)

Daantje_0705 30-03-2003 19:36

Bij ons gaan de geruchten dat ze wel gereset worden voor het examen en onze docenten weten ook WEL hoe het moet. Ik weet het alleen zelf niet. Mijn oplossing: de baterijen er een poosje uithalen.

FlorisvdB 30-03-2003 19:40

bij ons niet, onze wiskundeleraar zegt zelf dat je er vanalles in mag proppen :)

HereIAm 30-03-2003 20:12

Citaat:

FlorisvdB schreef op 30-03-2003 @ 20:40:
bij ons niet, onze wiskundeleraar zegt zelf dat je er vanalles in mag proppen :)
Ja, die van ons geeft dus ook als tip om alle formules erin te zetten! (Duuuh, dat hadden we zelf ook al bedacht... ;)...ik heb alles wat ik erin kon zetten, erin gezet..lol...was nog meer werk dan het complete voorbereiden van mn tentamen. )

Moppie

**SoMeOne 30-03-2003 21:39

Onze leraar raad het juist aan om alles maar ik je gr te zetten als aanknopingspunt.
Het is dus NIET verboden dus dan zal het wel niet gewist worden.

Ketjing 31-03-2003 08:29

Bij ons op school mag je alleen bij Wiskunde de GR op examen gebruikten. Bij economie en M&O mag het niet, wel bij tentamens.

Nar'Hyarmen 31-03-2003 09:12

Citaat:

een kleine tiran schreef op 30-03-2003 @ 18:56:
Maar dit jaar gaat er een roddel door onze school dat voordat de examen begonnen is wordt de geheugen van elke GR gereset.

En - mag je je GR ook voor M&O examen gebruiken ?? Of moet je met die onderbouw-rekenmashine zich zien te redden ??

voor zover ik weet wordt je GR niet gewist, en mag je alleen je GR niet gebruiken bij Biologie en Economie (en waarschijnlijk dus ook niet bij M&O)

jbtq 31-03-2003 09:48

Hij word niet gereset. Vorig jaar examen gedaan en er ook van alles in gezet. En hij is niet gereset. Verder mag je hem niet bij economie gebruiken. Bij m&o weet ik het niet. Bij wiskunde, natuukunde en scheikunde wel.

Henri 31-03-2003 09:50

Bij ons werden ze niet gereset, buiten wiskunde om werden ze ook algeheel verboden (E&M), dus je had er ook vrij weinig aan.

Iwein 31-03-2003 10:11

dus behalve spiekbriefjes, mag je ook gewoon programma's erin zetten die allemaal moeilijke formules voor je uitrekenen, en die gewoon gebruiken? :)

Andijvie 31-03-2003 10:26

Citaat:

iwein schreef op 31-03-2003 @ 11:11:
dus behalve spiekbriefjes, mag je ook gewoon programma's erin zetten die allemaal moeilijke formules voor je uitrekenen, en die gewoon gebruiken? :)
ja hoor, als je maar uit legt wat je doet (dus niet op schrijven van:'Ik heb een programma hiervoor, dat gebruik ik,' maar de formule geven etc...)

Leonoor 31-03-2003 10:36

Citaat:

Ik heb alle examens met 'die onderbouw-rekenmachine' gemaakt...net als alle 'oude-stijlers'. Tuurlijk is wiskunde ed nu anders geworden met de tweede fase en met die gr's...maar dan nog...wij moesten zelf alles onthouden en dat heeft een heel groot deel er toch altijd prima vanaf gebracht. ;) Bij ons ging toen volgens mij al de roddel dat gr's gewist zouden worden...of het waar is weet niet.

DarkRaven 31-03-2003 10:42

Bij ons mag het niet, je krijgt zo'n eenvoudige rekenmachine die je in de onderbouw had.

Maarja...zo moeilijk kan het toch niet worden :D

Evito 31-03-2003 10:51

Nee, dat mag niet. De GR is jouw eigendom. Dus ze mogen weigeren of hem gewoon laten meenemen, maar resetten lijkt me verboden. Aangezien de GR toegestaan is, mogen ze denk ik ook niet weigeren. Ook mag je je eigen BINAS houden!

Iwein 31-03-2003 11:25

Citaat:

Andijvie schreef op 31-03-2003 @ 11:26:
ja hoor, als je maar uit legt wat je doet (dus niet op schrijven van:'Ik heb een programma hiervoor, dat gebruik ik,' maar de formule geven etc...)
dat spreekt vrij voor zich :)

maar dannog, het scheelt gewoon veel tijd een programmaje formules te laten uitrekenen... ook minder kans op rekenfouten (Als je tenminste erin kan programmeren ;))

Iwein 31-03-2003 11:25

Citaat:

Andijvie schreef op 31-03-2003 @ 11:26:

maar dannog, het scheelt gewoon veel tijd een programmaje formules te laten uitrekenen... ook minder kans op rekenfouten (Als je tenminste erin kan programmeren ;))

Krummeltje 31-03-2003 11:33

Citaat:

*Sneeuwmuts* schreef op 30-03-2003 @ 19:00:
Voor je M&O en/of Economie examen mag je sowieso geen GR gebruiken, dat geldt net als bij de tentamens.

:confused: Bij mijn schoolexamens gebruik ik mn grafische rekenmachine nog steeds - en niet alleen voor wiskunde, ook voor economie en M&O... en dan zou het bij het examen niet meer mogen?

Fade of Light 31-03-2003 11:55

Citaat:

iwein schreef op 31-03-2003 @ 12:25:

het zou alleen handig zijn als je hetzelfde vaak moet uitrekenen of een of andere loop/repetitie, en die gebruik je bijna niet op het examne, dus useless

SuperSanne 31-03-2003 12:00

Wij hebben zo'n leuk examenkrantje gekregen. je mag je GR gebruiken bij wiskunde, scheikunde en natuurkunde (dus niet bij Economie en M&O), en je mag je programma's laten staan. :D

KiMZz 31-03-2003 12:16

Jah hij wordt niet gewist maar bij economie en M&O mag je m niet gebruiken. Hoewel wij de GR wel bij de schoolexamens hebben gebruikt hoor... Mocht van de leraren!!

DutchECK 31-03-2003 13:04

By the way, als je je GR helemaal volstouwt met allerlei regeltjes en formules, dan leer je de stof ontzettend goed. Mijn ervaring is dat wat je in je GR stopt, heb je niet eens nodig, omdat je het dan al weet.

Carpe Diem 31-03-2003 13:07

bij ons werd er vorig jaar niks gewist, maar al deden ze dat, ik had er toch niks in. :)

Maartenpaarten 31-03-2003 13:39

nee, wordt niet gewist, dus je kunt tijdens je examen rustig snake gaan zitten spelen;)

bij economie en M&O is de GR niet toegestaan

en wat betreft het volkalken van formulekaarten: bij ons leggen ze gewoon nieuwe exemplaren neer op je tafel bij je examen, dus die van jezelf mag je niet eens gebruiken

ekki 31-03-2003 15:01

het is zelfs verboden die dingen te wissen (door leraren dan, zelf mag natuurlijk altijd ;)). en hou er rekening mee dat hoe meer je er in zet, hoe meer batterijen dat apparaatje nodig heeft. ik had tijdens m'n examen reservebatterijen bij me en sommige niet. bij een enkeling waren de batterijen tijdens het examen op. nou, dan baal je echt!

Yeah_Right 31-03-2003 15:07

Citaat:

DutchECK schreef op 31-03-2003 @ 14:04:
By the way, als je je GR helemaal volstouwt met allerlei regeltjes en formules, dan leer je de stof ontzettend goed. Mijn ervaring is dat wat je in je GR stopt, heb je niet eens nodig, omdat je het dan al weet.
idd, dat heb ik nu ook altijd.

Is ook wanneer ik woordjes moet leren, wanneer ik de moeilijke woorden 1x opschrijf zijn ze niet zo moeilijk meer. :/

SuperSanne 31-03-2003 15:39

Citaat:

ekki schreef op 31-03-2003 @ 16:01:
het is zelfs verboden die dingen te wissen (door leraren dan, zelf mag natuurlijk altijd ;)). en hou er rekening mee dat hoe meer je er in zet, hoe meer batterijen dat apparaatje nodig heeft. ik had tijdens m'n examen reservebatterijen bij me en sommige niet. bij een enkeling waren de batterijen tijdens het examen op. nou, dan baal je echt!
Ik controleer voor m'n examen 5 keer of de baterijen vol zijn (van die witte stippen waar je je vingers tegen moet drukken, heel erg handig!), want ik bijt op m'n nagels en kan dus zonder theelepeltje, veel grof geweld en ongeveer een uur of twee geen batterijen vervangen :(

lucy48 31-03-2003 15:47

Citaat:

Volgens de schoolleiding mag je bij wis na en sch gewoon dingen in je GR zetten en bij de andere vakken mag je de gr volgens mij niet gebruiken Lijkt me niet dat we een school gr krijgen, beetje dure grap voor de school
Wij krijgen trouwens ook geen schoolbinas, die moet je bij ons gewoon een dag voor het examen inleveren en dan wordt hij gecontroleerd op bijgeschreven dingen wel een beetje lastig dat we dan de dag voor het examen niet kunnen leren met binas maar kga er van uit dat ik alles dan al weet natuurlijk en ik geloof dat we ook wel gekopieerde delen van de binas krijgen
Bij MenO mag je volgens mij geen gr dus

Big Brother 31-03-2003 16:49

bij ons raden de leraren zelfs aan dingen in je gr te zetten, niet antwoorden of formules, maar waarden uit de binas onder bepaalde letters zetten enzo

ik heb constante van faraday bijv. onder f en zo dus nog 25 constantes ofzo :)

SuperSanne 31-03-2003 18:59

Ik heb wel een apart programaatje gemaakt met binas tabellen die ik steeds vergeet.

FlorisvdB 31-03-2003 19:06

Citaat:

Big Brother schreef op 31-03-2003 @ 17:49:
bij ons raden de leraren zelfs aan dingen in je gr te zetten, niet antwoorden of formules, maar waarden uit de binas onder bepaalde letters zetten enzo

ik heb constante van faraday bijv. onder f en zo dus nog 25 constantes ofzo :)

binas tabel 7 is toch overzichtelijk genoeg :confused:

maar 01-04-2003 02:46

Wij moeten hem voor elke wiskundetest leegmaken, maar bij de examens mogen we hem ongewist gebruiken. Jammer dat er altijd een niet-rekenmachine deel is bij ons, en je op het andere deel de meeste formules toch wel krijgt.

de communiceerbeer 01-04-2003 11:55

heb toch bijna niks erin staan, veel te veel werk :o

Big Brother 01-04-2003 14:55

Citaat:

FlorisvdB schreef op 31-03-2003 @ 20:06:
binas tabel 7 is toch overzichtelijk genoeg :confused:
nee, als je ze al in je rekenmachine hebt staan met zoveel cijfers achter de komma is het weer een tijdbesparing :rolleyes: is ook maar een tip van een leraar he :P

lucy48 01-04-2003 17:12

Citaat:

de communiceerbeer schreef op 01-04-2003 @ 12:55:
heb toch bijna niks erin staan, veel te veel werk :o
Vreemd, het lijkt mij toch aanzienlijk minder werk om iets in je GR te zetten dan om het helemaal uit je hoofd te leren (als het niet in de BINAS staat natuurlijk)

Manus J. van Alles 02-04-2003 12:58

M'n GR wissen ze niet, ze geven me maar een andere als ze me niet vertrouwen. Er zit uren programmeerwerk in m'n nutteloze-doch-leuke programma's.

ringpower 02-04-2003 13:23

bij onze toetsen en tentames mogen we dat ding gewoon gebruiken.........bij wiskunde , economie en m en o.......alles..........lekker handig en iedereen op school plant dat ding ook vol. met het examens mag je alleen een gr bij wiskunde gebruiken...voor economie en m en o krijg je een simpel ding dat niks omvat............en het kan best zo zijn dat iedereens rekenmachine gewist wordt.............maar nu nog een tip.....niet dat ik het zelf doe denk ik........

TIP: ZORG DAT JE TWEE GR'S TOT JE BESCHIKKING HEBT EN LAAT ER 1 WISSEN (WAAR NIKS IN STAAT) EN HAAL BIJ JE TAFELTJE DE VOLLE UIT JE TAS OF BROEKZAK....EN STOP DE LEGE WEG. IS JE GR ZOGENAAMD GEWIST MAAR HEB JE TOCH EEN VOLLE BIJ DE HAND WAAR ZE TOCH NIET IN ZULLEN KIJKEN.....OLE

ralph

FlorisvdB 02-04-2003 13:50

Ik denk niet dat er veel zijn die er nog eeen gr bijkopen
best duur :o

ringpower 02-04-2003 13:58

nee, gewoon lenen van een ander..........in nl heeft niet iedereen tegelijk examens en anders heeft een broertje of zusje er wel 1 als hij of zij in de 4 of 5 zit..........en anders wordt je vrienden met iemand uit een lagere klas of ben je dat al en vraag je dan om zijn rekenmachine...........er zijn genoeg gratis manieren.....

ekki 03-04-2003 10:26

Citaat:

lucy48 schreef op 31-03-2003 @ 16:47:
Volgens de schoolleiding mag je bij wis na en sch gewoon dingen in je GR zetten en bij de andere vakken mag je de gr volgens mij niet gebruiken Lijkt me niet dat we een school gr krijgen, beetje dure grap voor de school
Wij krijgen trouwens ook geen schoolbinas, die moet je bij ons gewoon een dag voor het examen inleveren en dan wordt hij gecontroleerd op bijgeschreven dingen wel een beetje lastig dat we dan de dag voor het examen niet kunnen leren met binas maar kga er van uit dat ik alles dan al weet natuurlijk en ik geloof dat we ook wel gekopieerde delen van de binas krijgen
Bij MenO mag je volgens mij geen gr dus

Vind ik wel slecht dat je BINAS dan moet inleveren. Ik heb alleen de dagen voor m'n examen geleerd, ik had 't echt niet goed kunnen doen als ik dat ding had moeten inleveren. Overigens keken ze bij ons tijdens het examen in die binas.

Tox 03-04-2003 22:08

Bij ons werd ie niet gewist.

probleemkind 04-04-2003 18:46

k hoop dat ze nie gewist worden
heb daar alle formulez staan :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:09.