![]() |
Wordt GR voor het examen gewist ??
GR is een lekker hulpmiddel om formules in te stoppen.
Maar dit jaar gaat er een roddel door onze school dat voordat de examen begonnen is wordt de geheugen van elke GR gereset. Of je krijgt een nieuwe GR, van de school, net zoals ze het met binas doen. Hoe is dat bij jullie op school ?? En - mag je je GR ook voor M&O examen gebruiken ?? Of moet je met die onderbouw-rekenmashine zich zien te redden ?? |
Voor je M&O en/of Economie examen mag je sowieso geen GR gebruiken, dat geldt net als bij de tentamens.
Of ze gewist worden..volgens mij niet. Dan mogen ze iedereen ook wel een half uur eerder laten komen als ze eerst al die dingen nog moeten wissen..Onbegonnen werk :p Ik heb het laatst, samen met wat klasgenoten, met onze wiskundeleraar daarover gehad. Hij zei dat je gewoon alles erin mocht planten wat je erin wilde zetten en dat ze em niet zouden wissen (DACHT hij). Verder vond hij dat zelf niet perse nodig omdat je bij Wiskunde een formule-boekje zou krijgen enzo. Hij had nog niet helemaal door dat we (ik ;)) er veel meer inzetten dan alleen die precieze formules :D |
Nee ze worden niet gewist. Er is mij verteld dat de examens zo gemaakt zijn, dat je niets hebt aan die digitale spiekbrieven.
(yeah right :D) |
Citaat:
Maar ze mogen hem niet wissen voor de tijd, is mij verteld. En je mag hem níet voor economische vakken gebruiken ook niet voor biologie, voor natuurkunde en scheikunde wel volgens mij... |
Citaat:
Ik bedoel maar :p |
Citaat:
Maar ja, ze zullen dan eerder GR's van school geven dan dat ze gaan resetten... |
Citaat:
|
Citaat:
Ze zouden eigenlijk al die GR's door kabeltjes aan moeten sluiten op 1 "hoofd"-GR zo dat, als daar alles gewist wordt, ook automatisch alles op de aangesloten GR's gewist wordt :D Dát zou pas handig zijn :p voor de leraren dan.. |
Citaat:
|
bij ons werden ze niet gewist :)
|
Bij ons gaan de geruchten dat ze wel gereset worden voor het examen en onze docenten weten ook WEL hoe het moet. Ik weet het alleen zelf niet. Mijn oplossing: de baterijen er een poosje uithalen.
|
bij ons niet, onze wiskundeleraar zegt zelf dat je er vanalles in mag proppen :)
|
Citaat:
Moppie |
Onze leraar raad het juist aan om alles maar ik je gr te zetten als aanknopingspunt.
Het is dus NIET verboden dus dan zal het wel niet gewist worden. |
Bij ons op school mag je alleen bij Wiskunde de GR op examen gebruikten. Bij economie en M&O mag het niet, wel bij tentamens.
|
Citaat:
|
Hij word niet gereset. Vorig jaar examen gedaan en er ook van alles in gezet. En hij is niet gereset. Verder mag je hem niet bij economie gebruiken. Bij m&o weet ik het niet. Bij wiskunde, natuukunde en scheikunde wel.
|
Bij ons werden ze niet gereset, buiten wiskunde om werden ze ook algeheel verboden (E&M), dus je had er ook vrij weinig aan.
|
dus behalve spiekbriefjes, mag je ook gewoon programma's erin zetten die allemaal moeilijke formules voor je uitrekenen, en die gewoon gebruiken? :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Bij ons mag het niet, je krijgt zo'n eenvoudige rekenmachine die je in de onderbouw had.
Maarja...zo moeilijk kan het toch niet worden :D |
Nee, dat mag niet. De GR is jouw eigendom. Dus ze mogen weigeren of hem gewoon laten meenemen, maar resetten lijkt me verboden. Aangezien de GR toegestaan is, mogen ze denk ik ook niet weigeren. Ook mag je je eigen BINAS houden!
|
Citaat:
maar dannog, het scheelt gewoon veel tijd een programmaje formules te laten uitrekenen... ook minder kans op rekenfouten (Als je tenminste erin kan programmeren ;)) |
Citaat:
maar dannog, het scheelt gewoon veel tijd een programmaje formules te laten uitrekenen... ook minder kans op rekenfouten (Als je tenminste erin kan programmeren ;)) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wij hebben zo'n leuk examenkrantje gekregen. je mag je GR gebruiken bij wiskunde, scheikunde en natuurkunde (dus niet bij Economie en M&O), en je mag je programma's laten staan. :D
|
Jah hij wordt niet gewist maar bij economie en M&O mag je m niet gebruiken. Hoewel wij de GR wel bij de schoolexamens hebben gebruikt hoor... Mocht van de leraren!!
|
By the way, als je je GR helemaal volstouwt met allerlei regeltjes en formules, dan leer je de stof ontzettend goed. Mijn ervaring is dat wat je in je GR stopt, heb je niet eens nodig, omdat je het dan al weet.
|
bij ons werd er vorig jaar niks gewist, maar al deden ze dat, ik had er toch niks in. :)
|
nee, wordt niet gewist, dus je kunt tijdens je examen rustig snake gaan zitten spelen;)
bij economie en M&O is de GR niet toegestaan en wat betreft het volkalken van formulekaarten: bij ons leggen ze gewoon nieuwe exemplaren neer op je tafel bij je examen, dus die van jezelf mag je niet eens gebruiken |
het is zelfs verboden die dingen te wissen (door leraren dan, zelf mag natuurlijk altijd ;)). en hou er rekening mee dat hoe meer je er in zet, hoe meer batterijen dat apparaatje nodig heeft. ik had tijdens m'n examen reservebatterijen bij me en sommige niet. bij een enkeling waren de batterijen tijdens het examen op. nou, dan baal je echt!
|
Citaat:
Is ook wanneer ik woordjes moet leren, wanneer ik de moeilijke woorden 1x opschrijf zijn ze niet zo moeilijk meer. :/ |
Citaat:
|
Citaat:
Wij krijgen trouwens ook geen schoolbinas, die moet je bij ons gewoon een dag voor het examen inleveren en dan wordt hij gecontroleerd op bijgeschreven dingen wel een beetje lastig dat we dan de dag voor het examen niet kunnen leren met binas maar kga er van uit dat ik alles dan al weet natuurlijk en ik geloof dat we ook wel gekopieerde delen van de binas krijgen Bij MenO mag je volgens mij geen gr dus |
bij ons raden de leraren zelfs aan dingen in je gr te zetten, niet antwoorden of formules, maar waarden uit de binas onder bepaalde letters zetten enzo
ik heb constante van faraday bijv. onder f en zo dus nog 25 constantes ofzo :) |
Ik heb wel een apart programaatje gemaakt met binas tabellen die ik steeds vergeet.
|
Citaat:
|
Wij moeten hem voor elke wiskundetest leegmaken, maar bij de examens mogen we hem ongewist gebruiken. Jammer dat er altijd een niet-rekenmachine deel is bij ons, en je op het andere deel de meeste formules toch wel krijgt.
|
heb toch bijna niks erin staan, veel te veel werk :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
M'n GR wissen ze niet, ze geven me maar een andere als ze me niet vertrouwen. Er zit uren programmeerwerk in m'n nutteloze-doch-leuke programma's.
|
bij onze toetsen en tentames mogen we dat ding gewoon gebruiken.........bij wiskunde , economie en m en o.......alles..........lekker handig en iedereen op school plant dat ding ook vol. met het examens mag je alleen een gr bij wiskunde gebruiken...voor economie en m en o krijg je een simpel ding dat niks omvat............en het kan best zo zijn dat iedereens rekenmachine gewist wordt.............maar nu nog een tip.....niet dat ik het zelf doe denk ik........
TIP: ZORG DAT JE TWEE GR'S TOT JE BESCHIKKING HEBT EN LAAT ER 1 WISSEN (WAAR NIKS IN STAAT) EN HAAL BIJ JE TAFELTJE DE VOLLE UIT JE TAS OF BROEKZAK....EN STOP DE LEGE WEG. IS JE GR ZOGENAAMD GEWIST MAAR HEB JE TOCH EEN VOLLE BIJ DE HAND WAAR ZE TOCH NIET IN ZULLEN KIJKEN.....OLE ralph |
Ik denk niet dat er veel zijn die er nog eeen gr bijkopen
best duur :o |
nee, gewoon lenen van een ander..........in nl heeft niet iedereen tegelijk examens en anders heeft een broertje of zusje er wel 1 als hij of zij in de 4 of 5 zit..........en anders wordt je vrienden met iemand uit een lagere klas of ben je dat al en vraag je dan om zijn rekenmachine...........er zijn genoeg gratis manieren.....
|
Citaat:
|
Bij ons werd ie niet gewist.
|
k hoop dat ze nie gewist worden
heb daar alle formulez staan :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:09. |