![]() |
startpagina?
Weer een vrij stom vraagje. Ik heb altijd msn.nl als startpagina, en ineens krijg ik iets van de C-schijf, Mylinks o.i.d., wat ik nooit eerder heb gezien. Ik heb al geprobeerd via Extra-Internetopties- dat gedoe het te wijzigen, maar elke keer als ik de computer uitzet en later weer aan, krijg ik weer die irritante startpagina. Is er een andere manier om dit te veranderen?
|
|
eh... geen idee wat het is, maar ik zal doen wat je zegt. :) bedankt alvast. (y)
|
Citaat:
|
Ik heb er 37... Het is toch geen virus o.i.d.? En wat nu? Quarantaine? Deleten? Sorry (nogmaals) ik ben heel dom wat betreft computers :o
|
37 :eek:
dat is neit goed :P Je moet toch wat minder aanklikken en op "Yes" klikken.. Alles selecteren en verwijderen |
oeps... ik had ze alle 37 aangevinkt en gedelete... maar 2 ervan konden niet verwijderd worden.. nu scan ik opnieuw.. maar die 2 hardnekkige files blijven. heb ik nu dingen gedelete die ik mis? het kwam trouwens allemaal van de c schijf...
|
Citaat:
En wat je niet kunt deleten in Q. zetten |
goed, dat is allemaal gedaan... dus nu zou het goed moeten gaan? Ik ben nu bang dat ik allemaal files heb verwijderd die belangrijk zijn.. Nou ja, ik ga even testen of het gewerk heeft. :)
|
en... nee... :(
in plaats van www.msn.nl krijg ik: C:\Program Files\MS-Connect\Portal\portal.html :( |
extra--> internetopties--->Tabblad Algemeen. Kun je ook een startpagina instellen. Kijk eens wat daar staat? misschien helpt het ook om dat weer op msn te zetten, of op blanke pagina.
|
ja, dat heb ik dus al heel vaak geprobeerd en werkt ook niet (n) :confused:
|
Citaat:
|
bij internetopties bedoel je? nee :o
en nu dus wel, en het werkt! (y) even de computer opnieuw opstarten voor de zekerheid :) enn.... werkt! mijn dank is groot! heerlijk, die online-helpdesk hier! (y) |
Citaat:
|
Heb ad-aware ook maar weer eens gedownd.
Helemaal vergeten nadat ik had geformateerd. Heb er 134 gevonden :eek: |
Citaat:
Het kan natuurlijk wel zo zijn dat het over een tijdje weer anders staat. Ik heb geen idee wat er voor gezorgd heeft dat het in de 1e plaats zo stond. |
Citaat:
|
:( en het is er weer
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Is et btw mogelijk om van bepaalde sites de cookies te bokkeren? Aangezien ik welles sites heb waar ik vaak kom met spyware cookies...en veel van die cookies via reclame komen, dus altijd etzelfde zijn. |
Citaat:
|
ik doe continu die Adaware scan maar het blijft terugkomen, is er nog iets anders wat ik kan doen?
|
erm sorry voor het omhoog halen van een al wat ouder topic maar ik zit met het zelfde probleem als de topic starter.
Er is dus een prog geinstalleerd hier op de comp die er voor zorgt dat je na het opstarten automatisch de startpagina "C:\Program Files\MS-Connect\Portal\portal.html" krijgt. Nou heb ik al dat mapje met die shit verwijderd enzo maar het komt na het opstarten weer terug. Het instellen in IE heeft ook geen zin. Aangezien adware niet werkte bij de topicstarter verwacht ik dat het ook mij niet veel zal helpen. Hoe krijg ik dit progje van mijn comp af? |
Enige wat ik nog kan bedenken is backups maken van alles war je geen cd van hebt(ook de documenten) en dan je schijf formateren en opnieuw instaleren.
|
Ik zou die directory op je harde schijf wissen...
|
Morridin, dat gaat niet zo makkelijk, maar ja dat is wel de laatste oplossing, ik zoek eerst liever nog even naar een gemakkelijkere.
De directory heb ik gewist, na het opstarten is de dir er opnieuw. Heeft geen zin dus. Ad-aware scan heeft ook niet geholpen. Iemand met nog andere mogelijke oplossingen? |
Citaat:
nog altijd hetzelfde probleem. Ad-aware haalt niets uit, wissen op de harde schijf heeft ook geen enkel effect. :( |
En als je de inhoud van die directory nou wist en vervolgens de directory op 'alleen lezen' zet?
(jaja lekker omslachtig...) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Of met winNT(en varianten) de rechten veranderen :D
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is toch een of ander programmatje wat dit doet, er staat ook rechts onder een icoontje van (geel vierkantje met blauw vraagtekentje) is het niet mogelijk om ergens in te stellen dat dat programmatje niet meer opstart tijdens het opstarten van windows? dat kan je toch instellen bij "uitvoeren" ergens? |
Citaat:
heeft iemand nog een oplossing?? please? |
Houd Windows-key en R ingedrukt en type "regedit".
Ga nu naar: HKEY_LOCAL_MACHINE / HKEY_CURRENT_USER | Software | Microsoft | Windows | Currentversion | Run Hier zie je alles wat automatisch opgestart wordt. Haal alle gekke dingen die je niet kent hier eens weg. Maak voordat je dit doet een backup met File -> Export. Kijk of dit je probleem oplost. |
hm moeilijk.. ik ben bezig maar ik vind het MS-portal ding niet... alvast bedankt :)
|
ik weet nu dus niet wat ik moet verwijderen :S
|
Noem eens op wat je daar allemaal ziet.
Een screenshot zou nog beter zijn. Eventueel emailen naar enlightenment@scholieren.com |
screenshot :confused:
ik zal het weer even zoeken en opnoemen |
Citaat:
standaard AdaptecDirectCD ccApp ccRegVfy Microsoft Works Portfolio Microsoft Works Update Detection MS-Connect (dat is 'm, ik heb 'm nu verwijderd...) |
Mjah, je kunt ze allemaal wel verwijderen. Start je computer ook wat sneller op. :)
Een screenshot is een afdruk van je scherm, wat je in b.v. paint of Photoshop of Paintshop Pro kunt opslaan als JPG plaatje, en dan versturen naar iemand. Maar dat hoeft nu niet meer. Maar kijk eens of het je probleem oplost. Wel eerst herstarten, en je startpagina weer op about:blank zetten (use blank page ofzo). |
Citaat:
start je computer echt sneller op als je al die dingen verwijdert? ik vind het wel handig als msn opstart als ik 'm aanzet... maar goed, bedankt en ik up wel weer als het weer misgaat :) (y) |
Dan laat je MSN Messenger (msmsn ofzoiets) erin staan. Veel gratis programma's installeren spyware en andere troep, die in de Run directories in je register staan. Dat kan je systeem langzamer maken tijdens het opstarten. Zelf vind ik: hoe minder daar staat, hoe beter.
|
Citaat:
MSn doe ik wel automatisch, want bij handmatig wil hij soms niet werken :confused: Dan start hij (misschien) na een klein kwartier eindelijk op. Ohw en Zone Alarm heb ik wel gewoon auto staan. |
ok nu alleen dat gele blokje met blauw vraagteken wegkrijgen! :)
rechtsonderin de balk naast het klokje en het msn tekekntje en norton antivirus icoontje... |
Citaat:
|
Druk eens erop met de rechtermuis knop en kijk wat er voor opties komen.
Heb je misschien onlangs nieuwe hardware aangesloten, maar is de install niet helemaal goed gegaan? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:55. |