![]() |
eerste stappen met Linux
hallokes iedereen,
ik zou willen beginnen een van de weken met de installatie van linux redhat 8.0 maar nu is mijn vraag of hier al iemand ervaring mee heeft om te zien of er zaken zijn waar ik extra voor moet opletten ofzo. ik ken namelijk totaal niks van linux daarmee. of als er iemand een goeie site weet waar het goed staat op uitgelegd. alles is welkom!! alvast vriendelijk bedankt grtz Michael |
ik gebruik redhat intussen zelf niet meer
toen ik begon met linux (redhat 7.0), was de installation guide meer dan voldoende |
met redhat kan er heel weinig foutgaan
pak partition magic en maak een linux ext2 en een swap aan en pleur daar je RH op als het niet werkt boot je terug in je windows je kan met RH echt niets verkeerd doen all1 moet je hem met software development installeren (dus niet de simpelste keuze als je kan kiezen tussen desktop/workstation/server |
Citaat:
http://www.redhat.com/docs/manuals/l...install-guide/ |
Citaat:
|
Citaat:
met goede wil kan je zelfs van een paiertje een moordwapenn maken. beetje logisch denken moet je altijd gebruiken. meestal doe je dit ook niet slaapwandelend dus komt wel goed lijkt me en ext2 is ook wel voldoende. ext3 is beetje nutteloos voor wat aanklooien |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:10. |