![]() |
schoenen schoonmaken...
ik heb van die puma sparco schoenen en die zijn van suede... t zijn witte schoenen maar hoe moet ik dat suede schoonmaken? zijn er speciale dingen voor of kan het gewoon met een doekje?
|
vroeg ik me ook al af
|
Eerst met een gum proberen of het vuil eraf gaat en daarna gewoon met een vochtig (nat) doekje afdoen en daarna kun je het weer opborstelen met een speciale sučde borstel.
Hierna inspuiten met een anti-regen en vuil spuitbus, zodat het niet meer zo snel vuil wordt. Zo maak ik ze altijd schoon, gaat goed. |
Sučde bestaat eigenlijk uit kleine haartjes...je kunt het er zoals S al zegt wel 'uitgummen' met een gummetje (wat je bij elke goede schoenenzaak kunt kopen) of met een (duurder) borsteltje, maar je beschadigt de stof eigenlijk altijd. Als je wilt zorgen dat ze niet vuil worden (of in ieder geval minder) moet je ze gewoon vantevoren, wanneer ze schoon zijn, besprayen met impregneermiddel, dan worden ze enigszins water- en vuilafstotend.
|
Jaaa ik heb ook puma's licht blauwe en wil ze ook weer schoon hebben.
Ik zou het ook graag willen weten!!!! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar maakt niet uit, ik weet het nu... |
Citaat:
Jíj moet het vuil ontwijken. ;) |
Citaat:
|
Nog intressse in een vespa S???? ;)
|
Citaat:
Ik knal gelijk door voor 'de auto', 'sla het scooter-stadium over ;). Wel een tof ding trouwens. |
Als je witte schoenen ranzig zijn moet je er ff mee de noordzee in lopen (ECHT WAAR, I SHIT YOU NOT!) en dan zijn ze weer schoon (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
Niet...Damn wat loop jij achter dan.. :cool: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:42. |