Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Voorlichtingsdag Universiteit Nijmegen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=433216)

meismyself 31-03-2003 15:59

Voorlichtingsdag Universiteit Nijmegen

haaai!! wie gaat er nog meer naar de opendag 5 april?? ik wil er wel heen, maar heb er verder geen goede info over kunnen vinden!! hoe lang duren de voorlichtingen daar??!

Boogie 31-03-2003 18:29

---> School & Studie

Summersmile 31-03-2003 21:51

Ik ben er vorig jaar al heengeweest maar voor meer informatie verwijs ik je graag naar de studiesite van de KUN: www.gaanstuderen.nl. Hier kan je wel ergens op doorklikken geloof ik. Het is een leuke ervaring en ik kan het je zeker aanraden: door de Voorlichtingsdag wist ik zeker dat ik Nederlands in Nijmegen zou gaan doen en dat weet ik nog steeds :D

Suziewafel 03-04-2003 20:46

Ik ga er morgen naartoe, dan is het 4VWO-dag...we moeten helaas om 7 uur 's ochtends vertrekken, maar we houden elkaar wel wakker in de bus :) We krijgen allerlei college's en heb geen idee hoe het zal zijn, maar wel gezellig lijkt me.

waaromniet? 03-04-2003 23:49

Pff als er nou eens iemand door de weeks komt, kan je veel meer zien, op een gewone dag :)

*Burning water* 04-04-2003 11:23

Citaat:

waaromniet? schreef op 04-04-2003 @ 00:49:
Pff als er nou eens iemand door de weeks komt, kan je veel meer zien, op een gewone dag :)
Wat dan?

nare man 04-04-2003 14:16

Citaat:

*Burning water* schreef op 04-04-2003 @ 12:23:
Wat dan?
Mij :p

waaromniet? 04-04-2003 14:18

Citaat:

nare man schreef op 04-04-2003 @ 15:16:
Mij :p
En als je heel erg pecht hebt mij ook nog ;)

Maarre, dan zie je ook hoe het er "normaal" aan toe gaat, ipv alleen een open dag :)

kittyme 04-04-2003 14:25

Citaat:

waaromniet? schreef op 04-04-2003 @ 15:18:
En als je heel erg pech hebt mij ook nog ;)

En als je nóg meer pech hebt, loop ik ook nog ergens rond :) (Maar je zult mij wel niet tegenkomen, heb een heel erg licht rooster nu met maar 3 uurtjes college per week :))

Maarre... Nijmegen is leuk hoor! Echt waar! :D

de ijsprinses 04-04-2003 16:31

Citaat:

kittyme schreef op 04-04-2003 @ 15:25:
En als je nóg meer pech hebt, loop ik ook nog ergens rond :)
met een beetje geluk kom je mij ook tegen :cool:

Taeke 04-04-2003 16:39

En met heel weinig geluk kom je mij niet tegen.

Vincent Vega 04-04-2003 16:43

Er liep vanochtend een hele stoet kinders door de TvA-straat, dus ik neem aan dat er vandaag ook een open dag was? :confused:

nare man 04-04-2003 17:19

Citaat:

Vincent Vega schreef op 04-04-2003 @ 17:43:
Er liep vanochtend een hele stoet kinders door de TvA-straat, dus ik neem aan dat er vandaag ook een open dag was? :confused:
Er zat gister ook een half bejaardentehuis in de Refter, was dat ook een uitstapje ofzo? :D

Vincent Vega 04-04-2003 17:30

Citaat:

nare man schreef op 04-04-2003 @ 18:19:
Er zat gister ook een half bejaardentehuis in de Refter, was dat ook een uitstapje ofzo? :D
Of het zijn potentiële studenten :D , ik zie tijdens college ook altijd een paar mensen zitten die de 50 zeker zijn gepasseerd.

Dwarfie 04-04-2003 18:55

Vandaag was volgens mij voorlichting voor de management studies (NSM), morgen voor de andere studies, vandaar ;)

Edit: Toch niet, morgen ook nog management.

the tourist 04-04-2003 19:06

Ik wil wel nog een keer in die universiteit kijken, maar nu is het al te laat denk ik :) en ik kan morgen ook niet trouwens.

de ijsprinses 04-04-2003 19:41

je kunt trouwens veeel beter een keer een meeloopdag of zoiets regelen want voor alleen die foldertjes hoef je niet naar Nijmegen

*Burning water* 05-04-2003 13:50

Citaat:

waaromniet? schreef op 04-04-2003 @ 15:18:
Maarre, dan zie je ook hoe het er "normaal" aan toe gaat, ipv alleen een open dag :)
Jamaar, houdt dat dan niet in dat er eigenlijk niets te zien is voor ons scholiertjes?

nare man 05-04-2003 19:12

Als je echt een keer wilt zien hoe het er op een gewone dag aan toegaat, moet je gewoon 'ns een dag met een student mee de colleges volgen. Heb ik ook twee keer gedaan met vriendinnen van me: gewoon echt bij een hoorcollege zitten, lunchen, etc. dan zie je veel beter hoe het écht is dan die droge introductiepraatjes.

Vincent Vega 05-04-2003 21:03

Citaat:

nare man schreef op 05-04-2003 @ 20:12:
Als je echt een keer wilt zien hoe het er op een gewone dag aan toegaat, moet je gewoon 'ns een dag met een student mee de colleges volgen. Heb ik ook twee keer gedaan met vriendinnen van me: gewoon echt bij een hoorcollege zitten, lunchen, etc. dan zie je veel beter hoe het écht is dan die droge introductiepraatjes.
Inderdaad. Al die info die je op voorlichtingsdagen krijgt kun je ook gewoon uit de informatieboekjes halen.

*Burning water* 05-04-2003 21:36

Citaat:

nare man schreef op 05-04-2003 @ 20:12:
Ok, bedankt voor de tip :). Niet dat ik van plan was naar de Voorlichtingsdag te gaan hoor, daar ben ik vorig jaar al geweest. En het was wel handig, om met allerlei studenten te gaan praten. Als je een dag wil meelopen, moet je wel een idee hebben met welke studie, en dat had ik toen nog niet.

meismyself 06-04-2003 18:47

Ben toch maar wel naar de opendag toegeweest. De voorlichting Psychologie vond ik niet zo. De studie opzich vond ik niet leuk en de voorlichting vond ik ook slecht. Eerst zo'n filmpje van 20 jaar oud. En toen een niet voorbereide mevrouw die van alles vertelde. Toen nog 5 studenten die de meest domme vragen gingen beantwoorden en ook nog eens allemaal te laat kwamen. Verder ben ik nog naar Pedagogiek geweest, dat was leuk en ook wel een goede voorlichting. Helaas waren de infoboekjes op, maar als het goed is krijg ik die nu thuisgestuurd??

Wie is er nog meer heen geweest? En wat zijn jullie reacties?

de ijsprinses 07-04-2003 08:38

Citaat:

meismyself schreef op 06-04-2003 @ 19:47:
Ben toch maar wel naar de opendag toegeweest. De voorlichting Psychologie vond ik niet zo. De studie opzich vond ik niet leuk en de voorlichting vond ik ook slecht. Eerst zo'n filmpje van 20 jaar oud. En toen een niet voorbereide mevrouw die van alles vertelde. Toen nog 5 studenten die de meest domme vragen gingen beantwoorden en ook nog eens allemaal te laat kwamen. Verder ben ik nog naar Pedagogiek geweest, dat was leuk en ook wel een goede voorlichting. Helaas waren de infoboekjes op, maar als het goed is krijg ik die nu thuisgestuurd??

Wie is er nog meer heen geweest? En wat zijn jullie reacties?

:D ze willen duidelijk niet nóg een jaar 500 psychologie 1e jaars :D

sientjuh 08-04-2003 16:08

Vriendin van me is ook naar psych geweest en vond het ook helemaal niks, verder was ze ook beledigd dat ze zelf hara lunch moest betalen :p

Wij gaan vrijdag trouwens proefstuderen, dus alle mensen vant forum die vinden dat ze de moeite van het zien waard zijn (denkt aan nare man en waaromniet? ed) sta even bij de ingang klaar oke :p ;)

Wat vinden de studenten van Nijmegen trouwens het voordeel van hun universiteit/stad, daar ben ik wel benieuwd naar...

meismyself 08-04-2003 18:28

Ik ga vrijdag ook proefstuderen!!! Pedagogiek!! Tenminste als alles gaat zoals ik het wil enzo... Niet dat ik de moeite waard ben om te zien ofzo??! Ben namelijk niet echt actief forummer... Maar natuurlijk wel benieuwd naar andere forummers die ook gaan??!!

NN 08-04-2003 19:24

Komt er eigenlijk ook nog iemand volgend jaar naar het hoge noorden (de RUG)? Of jaag is de aspirantstudenten weg? ;)

sientjuh 09-04-2003 18:56

Bij mij gaat dat forummen ook met vlagen hoor...
Nu zit ik echt in zo'n verveelperiode en dan internet ik eens wat meer, maar soms ben ik er ook een hele tijd niet.
Kom jij 's ochtends of 's middags??

nare man 09-04-2003 19:05

Citaat:

sientjuh schreef op 08-04-2003 @ 17:08:
Wij gaan vrijdag trouwens proefstuderen, dus alle mensen vant forum die vinden dat ze de moeite van het zien waard zijn (denkt aan nare man en waaromniet? ed) sta even bij de ingang klaar oke :p ;)
Vrijdag heb ik nooit college...ben je knap? Dan wil ik wel een uitzondering maken :p ;)

Sorrie :D

battlestar 09-04-2003 22:42

Citaat:

sientjuh schreef op 08-04-2003 @ 17:08:

Wat vinden de studenten van Nijmegen trouwens het voordeel van hun universiteit/stad, daar ben ik wel benieuwd naar...

de refter

;)

serieus: 't is voor mij dichtbij, opzich een belangrijk voordeel omdat ik (nog) geen kamer heb, leuke winkel/uitgaansstad, soieso een gezellige stad, gezellige mensen, gezellige school

blabla, dit wordt wel een heel standaardverhaal ;)

meismyself 12-04-2003 08:52

Ik ben uiteindelijk niet meer geweest... Want het zat vol.... Echt vet veel gezeik, ik had dinsdag gebelt... woensdag gebelt donderdag gebelt... Maar nooit nam er iemand op in Nijmegen... Of het was iemand die me vertelde dat de persoon die ik moest hebben er niet was! Dus ik was vet pissed!! En toen donderdag nam uiteindelijk wel de goede persoon op, om me te vertellen dat ik wel erg laat belde?!?!?!?! En dat het vol zat!!! Dusss.... toen was ik zwaar sjaggie!! En ben ik lekker naar school geweest gister!! FEEST, SLINGERS, CONFETTIE!!!

sientjuh 13-04-2003 11:24

Ach op zich gaat t ook niet zo omt proefstuderen (je weet toch welke studie je wilt gaan volgen?!) maar meer om dat je even op de campus rondloopt.
De man van pedagogiek was trouwens best...raar :p
Hij maakte hele rare geluiden (lachen?) en hele rare grapjes (eigenlijk eerst t grapje dus en dan t rare geluid) wat ook wel weer grappig was, we lagen echt in een deuk :D
Naja je moet natuurlijk niet afgaan op de mannen van pedagogiek als je je studie kiest ;) maar t was dus wel grappig :)

de ijsprinses 13-04-2003 17:02

Citaat:

sientjuh schreef op 13-04-2003 @ 12:24:
Ach op zich gaat t ook niet zo omt proefstuderen (je weet toch welke studie je wilt gaan volgen?!) maar meer om dat je even op de campus rondloopt.

misschien kom je er met dat proefstuderen achter dat het heel anders is dan je dacht en dat je beter iets anders kunt gaan doen. een dagje mee met een student is naar mijn mening de beste voorlichting die je kunt krijgen omdat je dan tenminste écht ziet hoe het gaat zonder alle mooie praatjes en vrolijke aankleding

kittyme 14-04-2003 11:28

Citaat:

sientjuh schreef op 13-04-2003 @ 12:24:
De man van pedagogiek was trouwens best...raar :p
Hij maakte hele rare geluiden (lachen?) en hele rare grapjes (eigenlijk eerst t grapje dus en dan t rare geluid) wat ook wel weer grappig was, we lagen echt in een deuk :D
Naja je moet natuurlijk niet afgaan op de mannen van pedagogiek als je je studie kiest ;) maar t was dus wel grappig :)

Ik heb een vermoeden wie je bedoelt ;) Over het algemeen vond ik zijn colleges best wel leuk om te volgen! Alleen heb je het na een tijdje wel gehad met zijn grapjes... :)

sientjuh 14-04-2003 13:06

Citaat:

de ijsprinses schreef op 13-04-2003 @ 18:02:
misschien kom je er met dat proefstuderen achter dat het heel anders is dan je dacht en dat je beter iets anders kunt gaan doen. een dagje mee met een student is naar mijn mening de beste voorlichting die je kunt krijgen omdat je dan tenminste écht ziet hoe het gaat zonder alle mooie praatjes en vrolijke aankleding
Ik had voor t gemak even aangenomen dat je al wel wist wat je wilde gaan studeren :rolleyes:

sientjuh 14-04-2003 13:09

Citaat:

nare man schreef op 09-04-2003 @ 20:05:
Vrijdag heb ik nooit college...ben je knap? Dan wil ik wel een uitzondering maken :p ;)

Sorrie :D

Ik ben knap :p ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33.