Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Met oordopjes slapen! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=433860)

Miss. Tandenborstel 01-04-2003 09:23

Met oordopjes slapen!

Hoi
de laatste tijd slaap ik vaak met oordopjes.
Ik slaap namelijk erg licht en nu het weer lente wordt en de vogeltjes weer fluiten, wordt ik hier echt heel snel wakker van.
Ook heb ik een vriend die snurkt, waardoor ik echt niet kan slapen zonder oordopjes (soms hoor je het er zelfs dwarsdoorheen :( )
Nou is mijn vraag! Denken jullie dat het kwaad kan om zovaak te slapen hiermee? Dat je minder goed gaat horen of iets?
xx

Qimm 01-04-2003 10:01

waarom zou je er minder van gaan hore (oke als je ze IN hebt wel natuurlijk) je hoort alleen maar slechter door hard geluid, niet door geen geluid.

Roos 01-04-2003 10:48

NEe, dat maakt echt niet uit. Het enige gevaar is watten in je oren doen. Dan kan er namelijk een beetje watten achterblijven in je oor, en zo kunnen je oren verstopt raken. Dus geen watten gebruiken

Martin 01-04-2003 13:03

Het lijkt mij ook nog eens erg gevaarlijk. Denk eens na over mogelijke "rampen" in huis. Jij ligt te slapen met de oordopjes in, in de keuken breekt er brand uit, een vaas valt en klapt kapot. Een normaal mens kan zich in veiligheid brengen omdat hij dat heeft gehoord en zal overleven. Jij hoort het niet, blijft slapen en wordt verstikt door de rook. Einde leven.

Het klinkt hard, maar je moet ook deze mogelijkheid serieus bekijken.

Suqeunse 01-04-2003 22:15

Ik krijg pijn als ik met oordopjes slaap!

thisisfun 10-04-2003 19:17

ooit gehoord van brandalarm?

Citaat:

Martin schreef op 01-04-2003 @ 14:03:
Het lijkt mij ook nog eens erg gevaarlijk. Denk eens na over mogelijke "rampen" in huis. Jij ligt te slapen met de oordopjes in, in de keuken breekt er brand uit, een vaas valt en klapt kapot. Een normaal mens kan zich in veiligheid brengen omdat hij dat heeft gehoord en zal overleven. Jij hoort het niet, blijft slapen en wordt verstikt door de rook. Einde leven.

Het klinkt hard, maar je moet ook deze mogelijkheid serieus bekijken.

Miss. Tandenborstel 10-04-2003 19:57

Zo goed helpen ze ook nog nieteens hoor! Je hoort een brandalarm er echt wel doorheen dus..

G.T.C. 10-04-2003 20:03

neeh, het kan echt geen kwaad. Je moet idd wel gewoon 'echte' oordopjes gebruiken. Die zijn van mooi kunstof en kunnen niet zoals die watten stukjes in je oor achter laten.

Bovendien hoor je vaak alles nog wel, maar hoor je alles op 1 toon. NEt alsof je in de interliner zit :D. Echt zo'n 1 tonige brom toon waar je heerlijk mee in slaap kan vallen.

Dus als er iets gebeurd in huis dan hoor je dat echt wel. Je moet alleen effe je oordoppen uit doen om te horen wat je nou eigenlijjk gehoord had ;)

Yab-Yum 11-04-2003 15:21

Ach ik probeer t wel es, maar de volgende ochtend liggen ze onder mijn bed..

nare man 11-04-2003 22:05

Niet bij die vriend slapen :D

Ik heb zelf ook wel 'ns bij een studiegenootje op de kamer getukt wat vreselijk snurkte...wat een ramp (

poesiefox 11-04-2003 23:19

Ohropax is het prettigst. Dat zijn wasbolletjes die zacht worden door je lichaamswarmte. Ze zitten dus altijd heerlijk en sluiten perfect af.

Ik gebruik ze als extra bescherming naast mijn koptelefoon met schieten. .45 knallen zijn zo prima afgedempt. Die voel je meer dan je ze hoort.

Miss. Tandenborstel 12-04-2003 14:09

Citaat:

poesiefox schreef op 12-04-2003 @ 00:19:
Ohropax is het prettigst. Dat zijn wasbolletjes die zacht worden door je lichaamswarmte. Ze zitten dus altijd heerlijk en sluiten perfect af.

Ik gebruik ze als extra bescherming naast mijn koptelefoon met schieten. .45 knallen zijn zo prima afgedempt. Die voel je meer dan je ze hoort.

Ohropax?? Nooit van gehoord!!
Waar kun je dat kopen dan?
of zijn dat gewoon van die oordopjes die je zeg maar in model kunt drukken en die dan in je oor verder uitzetten? Want die vind ik opzich niet echt helpen...

Ilsje 12-04-2003 14:34

Citaat:

Qimm schreef op 01-04-2003 @ 11:01:
waarom zou je er minder van gaan hore (oke als je ze IN hebt wel natuurlijk) je hoort alleen maar slechter door hard geluid, niet door geen geluid.
t kan idd geen kwaad :) en zolang je je huilende baby, wekkers, brandallarm maar blijft horen is t allemaal ok :)

Jadis 12-04-2003 15:13

Citaat:

Miss. Tandenborstel schreef op 01-04-2003 @ 10:23:
Hoi
de laatste tijd slaap ik vaak met oordopjes.
Ik slaap namelijk erg licht en nu het weer lente wordt en de vogeltjes weer fluiten, wordt ik hier echt heel snel wakker van.
Ook heb ik een vriend die snurkt, waardoor ik echt niet kan slapen zonder oordopjes (soms hoor je het er zelfs dwarsdoorheen :( )
Nou is mijn vraag! Denken jullie dat het kwaad kan om zovaak te slapen hiermee? Dat je minder goed gaat horen of iets?
xx

Ik heb een hele lange tijd met oordopjes geslapen op laatst gingen m'n oren ontsteken enzo. niet leuk.

Miss. Tandenborstel 12-04-2003 15:15

Citaat:

Jadie schreef op 12-04-2003 @ 16:13:
Ik heb een hele lange tijd met oordopjes geslapen op laatst gingen m'n oren ontsteken enzo. niet leuk.
Jah echt fijn vind ik het ook niet neej.. maja wat moet je dan :confused:

G.T.C. 12-04-2003 23:52

Citaat:

Jou sig is van butch, uit pulp fiction :D

Sarah 13-04-2003 12:04

Ik heb oordopjes die herriestoppers heten, van een soort schuimrubber, je kunt ze in elkaar knijpen en dan in je oren stoppen, en dan zetten ze uit tot ze de goede vorm hebben. Ik gebruik ze zelden, maar 'k geloof niet dat het slecht is ze te gebruiken.
Op werkweek in Rome zaten we op een camping met onder andere pauwen, en pauwen gaan geluid maken als de zon op komt. In Rome eind mei komt ze zon op om halfzes, ongeveer. We sliepen zelden vóór twaalf uur. Wel eens een pauw horen gillen? Dan zijn ze erg handig...

MCH 16-04-2003 06:37

Citaat:

Waar koop je die dingen? Ik gebruik nogal wel eens oordopjes voor enige bescherming bij concerten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:03.