![]() |
konijnenvraagjes
hallo, ik wil een konijn kopen. het liefst een dwergkonijn, maar hoe weet je zeker dat het een dwergkonijn is. ik heb al eerder een konijn gehad, een dwergkonijn zeiden ze, maar hij werd best wel groot. en ik vroeg me af of je een konijn (een beetje) zindelijk kan maken.
alvast bedant |
nou gewoon.. dwergkonijnen zijn ook als ze nog jong zijn kleiner.. maar bij rassen kan je vaak ook wel zien of het een dwerg of een echt ras word. ik zou niet weten hoe je je konijn zindelijk kan maken. zelfde manier als je hond denk ik
|
veel 'dwergkonijnen' zou je beter middelmaatdwergkonijnen kunnen noemen.. zo'n een heb jij dus gekocht. Jij wilt zeker een mini-konijn? Dan vraag je dat toch gewoon aan de verkoper/fokker
|
Ben het met faen eens. Wil je zekerheid, ga dan naar een goede foker (adressen kun je krijgen bij konijnenverenigingen, die zijn op internet wel te vinden), en die fokkers kunnen je ook vertellen hoe je je konijn zindelijk krijgt.
|
Een konijn zindelijk? ik weet niet eens dat dit kan.
|
Citaat:
|
Citaat:
Gewoon los in de tuin of ook in de kamer(volgens mij schijt dat beest gewoon waarneer hij moet en maakt hem niks uit als het op gras of een vloerkleed is) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb ook een dwergkonijn. Die is ook zindelijk. In haar hok piest en poept ze maar op 1 plek. Ergens in een hoekje.
Het is handig als je daar een (laag) potje in zet dan hoef je alleen het potje te verschonen, want de rest van hok blijft schoon. Je kunt zien of het een dwergkonijn is aan de oren. Ze hebben veel kleinere oren. In verhouding met de kop zie je dat goed. Ze lijken ook erg klein. Het is ook zo hoe groter de oren, hoe groeter het konijn.... |
o, en als ik dan toch bezig ben met uitleg....
Je kunt ook beter een vrouwtje kopen....die zijn rustiger en minder agressief. En als je het in de dierenwinkel koopt...NIET zeggen dat je een meisje wil.... Gewoon vragen wat is het geslacht??? Niet zeggen welke je wilt, wat voor geslacht, want dan ineens is het die (goh toevallig zeg...) DSat had ik ook. Ik wil een vrouwtje, wat is deze voor geslacht???? "Een vrouwtje" Later bij de dierenarts... "Goh, een mannetje..." GGRRRRRR... |
Citaat:
|
Citaat:
Maar hazen hebben ook supergrote oren.... :D |
Citaat:
|
Citaat:
een mannetje en een vrouwtje.. het vrouwtje was niet te vangen, stampte aan 1 stuk door, beet als je te dichtbij kwam enzo, liep ook weg als je em los liet .. en het mannetje was supertam, begreep blijf en lig en likte je urenlang, kon je uren los in de tuin laten (en dan bedoel ik echt los, neit met een hek dr voor ofzo) kon je heel makkelijk vangen en oppakken |
Hoe men een dwergkonijn van een normaal konijn onderscheid.
Een dwergkonijn draagt zoals zoveel dwergkonijnen een mooie rode puntmuts op zijn kop. Vaak laten dwergkonijnen hun mooie witte baard staan, en ze wonen natuurlijk in hun toepasselijke kleine paddestoelenhuisjes. |
Citaat:
|
Om maar ff ontopic te blijven, je kunt je konijn het beste zindelijk maken door hem/haar vanaf jongsafaan steeds als ze poepen of plassen op een speciale bak te zetten. Als er tog keutels in het hok liggen, doe je die steeds in die bak je zult vanzelf zien dat ze het na een tijdje uit zichzelf doen.
Deze bak zet je in het hok, en vul je met kattenkorrels zo houd je het hok schoon en is ook wat prettiger voor het konijn, succes! zo wat een verhaal :p |
Als je een konijntje wilt kopen kun je ook beter naar zijn achterpoten kijken. dat zegt ook veel over hoe groot die later wordt. als het nou van die grote zijn kan je ook verwachten dat ze later best groot worden.
|
konijnen kan je cker zindelijk maken!
Mijn lieve konijn is helaas in januari doodgegaan maar die lag uren in mijn bed zonder te pissen.. Kheb inmiddels al wel 2 andere konijnen hoor! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:07. |