![]() |
Nederland geschikt voor terroristen.
Nederland geschikt voor terroristen
ANP - Nederland is een geschikt land voor terroristen om te verblijven en eventueel aanslagen te plegen. Dat komt onder meer, omdat onze infrastructuur kwetsbaarder is dan die van de meeste andere Europese landen. Dit blijkt onder meer uit een analyse die het ministerie van Justitie mei vorig jaar heeft laten doen door het onderzoeksinstituut RAND Europe. Terroristen kunnen met een aanslag in één klap verschillende West-Europese landen treffen. Nederland heeft een van de grootste havens ter wereld, een grote internationale luchthaven, Schiphol en een uitgebreid wegennet. Deze infrastructuur is daarom niet alleen voor Nederland, maar voor alle West-Europese landen van essentieel belang. Verder heeft ons land een relatief mild strafregime. Ook kan Nederland nauwelijks bogen op ervaring op het gebied van terrorismebestrijding. Omdat er door de Europese eenheid nauwelijks grenscontroles zijn, kunnen daders van aanslagen snel het land verlaten. Door de uitgebreide infrastructuur zijn er legio vluchtwegen. Volgens overheidsbronnen is Nederland, nu de oorlog in Irak is begonnen, nog steeds niet voldoende in staat om de mogelijke dreiging het hoofd te bieden. Veiligheidsexpert C. Busman beaamt dat. Hij werkt voor de particuliere inlichtingendienst MIG-ProSafe die werkt voor diverse overheden en multinationals. Dat Nederland nu ook actief met de internationale dreiging van terrorisme bezig is, blijkt uit de toestemming die minister Donner van Justitie onlangs heeft gegeven voor het inzetten van een criminele burgerinfiltrant. Dat gebeurt in een onderzoek naar terrorisme dat het landelijk parket van het Openbaar Ministerie (OM) momenteel uitvoert. Een woordvoerder van het landelijk parket zegt dat hij geen mededelingen over de aard van dit onderzoek kan doen. |
Het enige beangstigende van deze ontwikkeling vind ik het gemak waramee onze "minister" Donner onze rechtsstaat met bakken tegelijk overboord gooit. Die man verdient echt geen betere baan dan klein advocaatje ergens in Friesland, zo weinig verstand en inzicht heeft hij in de waarden van ons nagenoeg perfecte rechtssysteem.
|
wat versta je onder terroristen? moslims zeker? dan ben je fout bezig....
|
opzich een mooi verhaal, maar het tegengestelde is denk ik waar. Terroristen zien Nederland als een goede plaats om te verblijven en aanslagen voor te bereiden. Als ze er ook maar 1 plegen wordt het hele land hier uitgekamt naar mogelijke terroristen en zal de tolerantie en mildheid van Nederland sterk afnemen. Dan hebben ze geen verblijfplaats meer zeg maar.
|
ben je verdomme jaren bezitg een goede infrastructuur op te bouwen, krijg je dít gezeik weer. Het is ook nooit goed!
Tuurlijk zijn hier veel doelen, maar die zijn er volgens mij in andere landen net zo. Bovendien valt de schade best mee. Je kunt de meeste zaken ook wel om ons heen regelen. |
het is wel zo dat de meeste mensen denken: "hier gebeurt toch niks" we worden dan psychologisch heel hard getroffen bij een aanslag
|
Citaat:
Ik betwijfel of beste Piet Hein eigenlijk het onvolprezen handboek van (mede) zijn vader wel gelezen heeft. |
Citaat:
|
Citaat:
hehehe: Zwevende kiezer, denk ik! maar goed! iemands mening belachelijk vinden! das pas belachelijk!:mad: |
Citaat:
Nee, maar een mening die nergens op gebaseerd is vind ik absoluut een belachelijk iets. Zomaar iemand in de hoek schuiven als een soort snotaap dat vind ik niet goed. Ik ben overigens geen zwevende kiezer, tenminste, niet overdreven en ik stem niet op het CDA, maar Donner vind ik wel erg goed. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dus consequenties. |
Citaat:
|
Tja, de politie hier is niets.
Maar even rieel; Wat valt hier in nederland nou te terroriseren? McDonalds ofzo? Wat boeit het ook, als ons land geen doelwit is doen we het met zijn allen zelf toch wel? |
Citaat:
:rolleyes: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:57. |