Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   Krulprobleem.. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=435232)

Me_Myself_and_I 02-04-2003 14:21

Krulprobleem..

Beste mensen,

er zijn over het algemeen twee soorten krullen..
Je hebt de mooie variant waarbij de krullen losse lokken zijn die glanzen en niet pluizen:

http://vulcanus.its.tudelft.nl/~phan...images/360.jpg Julia Roberts dus

Maar je hebt ook het soort dat pluist, in elkaar klit, er dof uitziet enzovoorts.. Hier kon ik niet zo'n duidelijk plaatje van krijgen maar dit bedoel ik zo'n beetje:

http://vulcanus.its.tudelft.nl/~phan...images/361.jpg

nou is mijn vraag: zijn er misschien mensen op het forum die weten hoe je krullend haar het beste kunt verzorgen/drogen en welke producten je het best kunt gebruiken zodat je die mooie krullen krijgt?

Ik heb zelf krullend haar tot zo'n 10 centimeter over m'n schouders. Even voor de duidelijkheid: ik wil niet zo'n plakkend, natuitziend geheel waar je weleens mensen mee ziet lopen.

alvast bedankt :)

AtHell 02-04-2003 14:33

Ik zie negerinnen altijd met van dat overvette haar lopen, vraag hoe ze dat doen en doe dat in mindere mate (y).

Qamra 02-04-2003 14:39

Pff ik weet niet hoe je krullen het beste kan verzorgen, maar om haar te krijgen als dat van Julia Roberts moet je elke dag 2 uur bij de kapper zitten, want dat doet zij ook :)

Me_Myself_and_I 02-04-2003 14:42

Citaat:

Evil-Cherry schreef op 02-04-2003 @ 15:39:
Pff ik weet niet hoe je krullen het beste kan verzorgen, maar om haar te krijgen als dat van Julia Roberts moet je elke dag 2 uur bij de kapper zitten, want dat doet zij ook :)
oh vandaar.. :D jemig wat een leven..

Me_Myself_and_I 02-04-2003 14:43

Citaat:

AtHell schreef op 02-04-2003 @ 15:33:
Ik zie negerinnen altijd met van dat overvette haar lopen, vraag hoe ze dat doen en doe dat in mindere mate (y).
ja.. dat wil ik dus niet

geen vet haar graag

Qamra 02-04-2003 14:44

Citaat:

Me_Myself_and_I schreef op 02-04-2003 @ 15:42:
oh vandaar.. :D jemig wat een leven..
Ghehe ik zou niet met haar willen ruilen hoor... Ik vlecht me haar wel in, hoef ik me ook niet druk te maken over mijn "krullen" :D

rodina 02-04-2003 14:47

van loreal, lila busje, met een drukdinges. Dat is tegen 't pluizen, kzal even kijken hoe 't heet straks :)

Anders goede mousse; die van Nivea ben ik helemaal weg van.

break of dawn 02-04-2003 16:28

Mousse inderdaad, daar blijft het haar mooi van in model en gaat niet pluizen. Eerst wassen en dan gelijk mousse erin, daarna (als het droog is) niet gaan kammen natuurlijk... dan is het hele effect weg.

Qamra 02-04-2003 17:06

Van mousse gaat mijn haar juist pluizen :)

rodina 02-04-2003 17:20

-Haar wassen
-Handdoek droogmaken
-Op je kop hangen, mousse er in
-föhnen, beet lak er in klaar

kaleidoscope 02-04-2003 17:31

Roos moet ff antwoorden hier want die heeft supermooie krullen :)

rodina 02-04-2003 17:35

Citaat:

CemetarySlut schreef op 02-04-2003 @ 18:31:
yeah she's a bitch :o

June bug 02-04-2003 18:28

Volgens mij heeft Julia Roberts ook geen krullen van haarzelf...

Me_Myself_and_I 02-04-2003 18:57

Dat is ook al zoiets gemeens: mensen met een permanent hebben volgens mij nooit last van pluis :mad:

Ik heb trouwens ergens gelezen (in zo'n meidenblad) dat je haar glanzender en gladder wordt als je het verft.. is dit onzin of.. ?

Qamra 02-04-2003 19:00

Citaat:

Me_Myself_and_I schreef op 02-04-2003 @ 19:57:
Dat is ook al zoiets gemeens: mensen met een permanent hebben volgens mij nooit last van pluis :mad:

Duh....

ButterflyBee 02-04-2003 19:08

Citaat:

AtHell schreef op 02-04-2003 @ 15:33:

kroeshaar heeft vet nodig, anders breekt t. vandaar dat vette haar!

ik gebruik zelf producten van sta so fro voor m'n haar, heb namelijk ook krullen (iets kleinere krullen dan op de foto's). Ik denk niet dat je veel aan die producten hebt, aangezien ik ander soort haar heb. Ik heb wel gehoord dat mousse je krullen dr mooi en gezond uit laat zien!

Me_Myself_and_I 03-04-2003 10:18

Citaat:

ButterflyBee schreef op 02-04-2003 @ 20:08:
kroeshaar heeft vet nodig, anders breekt t. vandaar dat vette haar!

ik gebruik zelf producten van sta so fro voor m'n haar, heb namelijk ook krullen (iets kleinere krullen dan op de foto's). Ik denk niet dat je veel aan die producten hebt, aangezien ik ander soort haar heb. Ik heb wel gehoord dat mousse je krullen dr mooi en gezond uit laat zien!

ik ben dat niet op die foto :)

Roos 03-04-2003 14:19

Citaat:

CemetarySlut schreef op 02-04-2003 @ 18:31:
:o

Ik gebruik dezelfde tactiek als rodina.

Let op: met een hete fohn gaat je haar sneller pluizen. Je kunt 'm beter koel zetten, of anders helemaal niet fohnen. En ik gebruik ook nivea-mousse. Dat beach effect spul van andrelon is ook lekker. Heel stevig en je kunt er goede krullen mee inknijpen. :)

ButterflyBee 03-04-2003 17:29

Citaat:

Me_Myself_and_I schreef op 03-04-2003 @ 11:18:
ik ben dat niet op die foto :)
Dacht ik al. Maarre een vriendin van mij gebruikt mousse van taft en haar krullen worden&blijven daar mooi van.

Roos 03-04-2003 17:33

~louise~:
Ik heb zelf alleen een beetje slag in mn haar en het pluist niet, maar een vriendin van mij heeft echt supermooie krullen, die ook erg kunnen pluizen. Zij gebruikt na het haar wassen een conditioner, die niet uitgewassen meot worden. Bij haar helpt het...

Mortischa 03-04-2003 18:06

ik geloof dat kammen nogal uit den boze is

barbara.inc 03-04-2003 20:25

Ik heb een enorme bos kleine pijpekrulletjes :( ongeveer net zo lang als dat van jou, denk ik
Het beste is om het niet te kammen als het droog is, dat geeft echt een gruwelijk resultaat. Ik gebruik verder de perfecte krullen shampoo van Pantene, die is echt heel goed, dat droogt het niet zo uit. Als je haar nat is, kan je het wel uitkamennen.
verder wil tegen pluis wax heel goed helpen, alleen wel in kleine hoeveelheden, ander wordt et indd enorm vet. Een beetje gel wil ook nog wel es helpen tegen de pluis.
verder doe ik er vaak, als het te droog is, voor het slapengaan een lading baby - olie in. Dat klinkt heel raar, maar wordt het ech theel erg zacht van. Succes ermee!

Nuck 03-04-2003 20:49

Ik heb normaal slag in mijn haar, maar als ik er wat mousse in kneed als het nog nat is, krijg ik ook krullen :).

rodina 04-04-2003 18:41

Citaat:

barbelle schreef op 03-04-2003 @ 21:25:
Ik heb een enorme bos kleine pijpekrulletjes :( ongeveer net zo lang als dat van jou, denk ik
Het beste is om het niet te kammen als het droog is, dat geeft echt een gruwelijk resultaat. Ik gebruik verder de perfecte krullen shampoo van Pantene, die is echt heel goed, dat droogt het niet zo uit. Als je haar nat is, kan je het wel uitkamennen.
verder wil tegen pluis wax heel goed helpen, alleen wel in kleine hoeveelheden, ander wordt et indd enorm vet. Een beetje gel wil ook nog wel es helpen tegen de pluis.
verder doe ik er vaak, als het te droog is, voor het slapengaan een lading baby - olie in. Dat klinkt heel raar, maar wordt het ech theel erg zacht van. Succes ermee!

Van babyolie wordt 't ook enorm vies/vet :|

ii 04-04-2003 18:48

Die nieuwe curl defining wax van Wella is best goed! Maar wat voor mij het best werkt, is 's avonds uitkammen, wassen met speciale krulshampoo (bij surinaamse winkeltjes te krijgen), dan slapen met nat haar en een handdoek over je kussen. 's Ochtends heb je dan wel even een afrobos, maar dan met een beetje wax in model brengen en het zit prima, zonder pluis.

barbara.inc 06-04-2003 14:41

Citaat:

rodina schreef op 04-04-2003 @ 19:41:
Van babyolie wordt 't ook enorm vies/vet :|
Je moet et er ook voor het slapengaan in doen en dan de volgende ochtend je haar wassen :rolleyes: dan word het echt heel erg lekker zacht....

Sarah 06-04-2003 15:20

als ik mijn klasgenootjes mag geloven: mousse, dan je vingers erdoorhalen en vooral níét kammen.

Qamra 06-04-2003 17:36

Iemand nog ander advies dan mousse en Aqua Beach Effect (ik wacht al de hele dag het effect.. :))

Ik heb de neiging het af te scheren, maar dan kan ik me haar niet meer invlechten :|

The Charmed One 07-04-2003 21:09

mijn haar is eigenlijk best makkelijk..
water erover heen spuiten, (als je onder de douche je haar nat maakt, duurt het veel langer tot de krullen echt goed zitten)<- jah bij mij dan..
goed schudden met je hoofd, en dan komen bij mij de krullen er het mooiste uit te zien, en dan gewoon van die lekker grote pijpekrulle :D
-> 2 uur kapper is duz wel veel ;)

..:PieP:.. 07-04-2003 21:20

Citaat:

Me_Myself_and_I schreef op 02-04-2003 @ 19:57:
nou das echt niet zo hoor! et ligt maar net aan je haarkwaliteit of et pluist en dof is of niet...
en een krullenkapsel kan je et beste niet fohnen, daar gaat et ook enorm van pluizen.
et beste is om na et douchen flink wat mouse door je haar heen te knijpen en et vervolgens droog te fohnen met een diffuser, en als et dan nóg pluist doe je er een niet vettige wax in, hoe dat spul heet weet ik niet, maar et is dus niet 1 en al vet ;)

WishfulDreaming 07-04-2003 21:21

Citaat:

..:PieP:.. schreef op 07-04-2003 @ 22:20:
nou das echt niet zo hoor! et ligt maar net aan je haarkwaliteit of et pluist en dof is of niet...
en een krullenkapsel kan je et beste niet fohnen, daar gaat et ook enorm van pluizen.
et beste is om na et douchen flink wat mouse door je haar heen te knijpen en et vervolgens droog te fohnen met een diffuser, en als et dan nóg pluist doe je er een niet vettige wax in, hoe dat spul heet weet ik niet, maar et is dus niet 1 en al vet ;)

Hier spreekt onze kapster in spé ;) :P

..:PieP:.. 07-04-2003 21:23

hehe dank u lieke :p

<<Latin*Metal>> 08-04-2003 18:23

ik kam mijn haar altijd onder de douche en direct na het douchen ook nog ff snel de borstel erdoorheen (als het nog nat is dus) en voila pluisvrije "krullen" ;) Dat droge ragebol achtige effect krijg je als je het haar droog borstelt..tenminste bij mijn soort haar.

iebke* 10-04-2003 11:05

ik heb ook krullen.. ok ik zal het zo zeggen, myn haar is vry plat tot onder myn schouders (de onderkant van m'n haar) krult heel fel! het zyn mooie krullen, geen aan elkaar plakkende dus! ik was myn haar, droog het (ondersteboven) een beetje met een handdoek, dan doe ik er een knotje in en laat ik het zo drogen... meer niet, maar als ik myn haar los laat drogen trekt het op niets dus... ik heb natuurlyke krullen, dus ik weet niet hoe je die het beste verzorgt, gewoon niet te veel producten enz in smeren denk ik!

liesemies 10-04-2003 12:15

als je die krullen van julia roberts wilt dan moet je mousse gebruiken
het beste als je haar nog nat is
degene dat ik gebruik is van elseve color resist
die verhard niet maar mijn haar pluist niet meer

veel geluk

on the moon 10-04-2003 18:22

mijn haar is zo stijl als het maar kan, ik maak juist krullen met mijn krultang haha :D (sorry, heb geen ervaring met je probleem :( )

Super Muis 10-04-2003 18:46

Citaat:

on the moon schreef op 10-04-2003 @ 19:22:
mijn haar is zo stijl als het maar kan, ik maak juist krullen met mijn krultang haha :D (sorry, heb geen ervaring met je probleem :( )
Ruilen? Ik heb zulk klote haar! Krullen, pluis, niet in welk model dan ooit te krijgen...

summer1986 11-04-2003 15:31

Na het douchen je haar NIET droogwrijven maar met een handdoek doorkneden !

Hierna wat wax erin kneden (tip: gooi je haar naar voren en kneed met je vingers de krullen erin)! Wat je niet moet doen is je haar kammen! Doe dit alleen als je de dag erna de grote schoonmaak ofzo gaat houden :p

Nou dan moet het goedkomen (y)

kandyrat 11-04-2003 16:15

Pink's Hair Moisturizer! (y)

Te koop bij de Surinaamse winkeltjes enzo... :)

L1-2 12-04-2003 18:12

heb ik ook een klein vraagje: welke shampoo is het best/fijnste om te gebruiken bij krulhaar zodat het daarna niet 'stroef' aanvoelt??tipstipstips.....

! am mE 12-04-2003 19:11

Volgens mij moet je gewoon eens een goed gesprek met je kapper gaan voeren, dan komt t allemaal wel goed.

! am mE 12-04-2003 19:14

Trouwens, mijn zusje heeft een permanent (echt heel slecht gedaan maar dat wisten we in eerste instantie niet) en we dachten dat het niet mooi bleef omdat ze het niet goed verzorgde. Toen zijn we dus naar de Bijenkorf gegaan bij die aparte afdeling van make-up en shit en daar heeft een vrouw ons echt supergoed geholpen. Heel aardig, heeft van alles verteld over wat je moet gebruiken en hoe en wanneer en hoe vaak etc. Misschien moet je daar eens gaan kijken, ze weten er daar namelijk best veel van af geloof ik.

De vrouw had trouwens zelf krullen dus ze wist het ook wat beter. Zoek dus een vrouw met krullen als ze die hebben ;)

on the moon 12-04-2003 21:17

Citaat:

Super_Marianne schreef op 10-04-2003 @ 19:46:
Ruilen? Ik heb zulk klote haar! Krullen, pluis, niet in welk model dan ooit te krijgen...
mja is goed! ;)

ellaversa 12-04-2003 22:17

ik smeer er altijd serum in en shaper :confused:
en nu ren ik rond met een femke halsema-kapsel :D:D:D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45.