![]() |
Ben jij naïef?
Geloof jij mensen meteen als ze je iets wijsmaken?
Ik wel geloof ik en dat is behoorlijk irritant :mad: |
Ligt eraan wie. Ervaring leert... :rolleyes:
|
Moet ik dit geloven? :rolleyes::p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ja, ik ben heel lichtgelovig
|
Citaat:
|
Ik geloof niks zonder dat er goed bewijs van is, en dan nog ben ik sceptisch.
natuurlijk zijn er ook uitzonderingen maar ik neem vrijwel nooit iets zomaar aan. |
Dat hangt er van af wie me probeert iets wijs te maken. Tegenover vreemden ben ik erg argwanend, bij vrienden geloof ik de grootste onzin nog.
|
Ik ben heel, héél naïef.:(
|
Ik ben behoorlijk kritisch dus ik geloof eigenlijk niets in eerste instantie.
|
aan de meest aannemelijke dingen twijfel ik en de domste dingen geloof ik :o
|
Iedereen kan een grap bij mij uithalen, ik geloof alles, ik ben gewoon te goed van vertrouwen denk ik. :)
|
Citaat:
|
Normaal ben ik wel naief, alleen bij mijn vrienden wat minder omdat ze nog al veel onzin vertellen.
|
Joah, best wel. :\
|
wantrouwend is een beter woord voor me :)
|
nee
|
k geloof alles en iedereen... en sommige mensen hebben dat door en maken dr misbruik van..
|
nuh...
|
Ligt d'r maar net aan wie wat verteld :)
|
nee absoluut niet
|
Citaat:
|
Vaak. Soms op MSN zit ik dan wel te denken dat het een grapje is, dan houd ik dan in mijn achterhoofd, maar toch ga ik er dan serieus op in, en als de grap uitkomt zeg ik dan: "Ik wist het wel" maar ik zeg niet meteen van: "Das niet waar, je houdt me voor de gek" want ik heb geen gezin in gekibbel met een ander.
Ik trap er dus vaak in, maar het is niet in de zin van naïeviteit denk ik, ik houd altijd in mijn achterhoofd dat het niet waar is, maar één keer heb ik het niet in mijn achterhoofd gehouden. En toen ben ik ook flink te grazen genomen! :( |
Citaat:
|
soms een beetje :o
|
Niet naïef. Wel goedgelovig.
|
Soms.
|
Soms ben ik naief, en soms weet ik wel hoe het in elkaar steekt maar doe ik naief.
En soms ben ik gewoon niet naief ;) |
Ik vind naieviteit (schrijf je dat zo?) meer met andere dingen te maken hebben dan met jouw voorbeeld. Ik ben zelf erg nuchter en kan me dan ook heel erg ergeren aan (echt) naïve mensen.
|
soms... Ben in ieder geval niet de persoon die dat hoort te beoordelen.
|
Blijkbaar wel. Anders dacht ik niet dat Tofke_H echt een man was :eek:
|
Mensen denken altijd dat ik naïef ben, en dat ben ik dus helemaal niet.
Maar dat komt omdat ik zo verlegen ben. |
Citaat:
Maar mij ook :o |
Citaat:
|
Vaak wel.
|
ik ben lief.
zeggen ze. |
ja :rolleyes:
|
Citaat:
|
nee, gelukkig valt dat nog wel mee :)
|
Ja enorm.
Maar omdat ik t weet van mezelf probeer ik er de laatste tijd meer op te letten om mensen niet meteen te geloven, dus t wordt wel wat minder ja...mag ook wel vind ik :) Soms doe ik ook wel expres naief. Ik denk ook dat t wel een beetje te maken heeft met de mate van serieusheid van iemand. BIj mensen die vaka serieus zijn denk ik dat naieviteit vaker voorkomt dan van die zegmaar wat 'lossere' mensen. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:53. |