![]() |
jezelf mentaal sterk houden
Stel: je bent alleen op trektocht. je schouders doen pijn onder je zware rugzak, je rug heeft het er ook erg lastig mee. je knieën steken door het vele stijgen en dalen en je voeten branden, ergens heb je al een blijn (blaar, hoe het ook mag heten) eigenlijk wil je neervallen en nooit meer opstaan. kortom je bent niets meer dan een ellendig hoopje mens
vraag: hoe hou je jezelf sterk? hoe zorg je ervoor dat je doorgaat? hoe haal je je slaapplaats? hoe motiveer je jezelf om de volgende dag ook door te gaan? nou? |
Mindlocks op scherp, niet op de pijn letten, zing een liedje en doe alsof er nix aan de hand is.
|
Citaat:
Voor de lol zou ik het niet doen, maar als ik echt ergens heen moet, hou ik dat doel voor ogen met blik op oneindig. |
gewoon denken aan fijne dingen en mezlef vooral heel vaak voorhouden dat ik dr bijna ben
|
Zoals ******** al zei, ligt er aan hoe belangrijk het is dat ik de slaapplaats bereik ... als het belangrijk zou zijn, doe ik het gewoon.
|
A man's gotta do what a man's gotta do. Als het gedaan moet worden, doorgaan tot je je doel bereikt hebt. Als't voor de lol is, ff rusten en daarna weer verder.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Jezelf dingen zeggen.
Zoals: Pff, is dit alles? Is dit nou een uitdaging? I'll show em. Tanden op elkaar en gewoon doorgaan. |
bedenken wat voor goeds er tegenoverstaat.
*maar ff een uurtje uitrusten kan toch geen kwaad?* |
Gewoon in het nu zijn.... misschien.... bij mij helpt het wel altijd.
|
Verstand op 0 - check
mp3 speler volume op 100% - check prodigy aan - check en doorlopen :d |
ligt er een beetje aan of dit een figuurlijke weergave van je problemen is, of dat je daadwerkelijk op trektocht bent...
in het eerste geval doorgaan tot er een betere oplossing is, (geen zelfmoordplegen ofzo..) verder kan ik er niet zo veel over zeggen.. in het 2e geval, wil je echt verder met die trektocht? ik zou t nog een paar dagen doorzetten, het begin is altijd moeilijk, als je er dan nog steeds geen hol aan vind, en veel te zwaar, etc, zou ik gewoon terug gaan, maar ik zou eerst nog een eindje verder lopen, totdat je voeten niet meer je probleem zijn.. |
met meditatie .. je krachten weer aanvullen ..
|
Hmm gewoon tanden op mekaar ofzo... ik weet t niet :o
En als je t vrijwillig doet en vindt t echt een hel, vraag jezelf dan af waarom je het doet ;) |
Ik sjok door. Ik ga door, denkend dat de pijn eerder weg is as ik nu door blijf lopen. En denkend aan hoe trots ik ben als het me is gelukt.
Dus: Doorlopen. Gewoon, de pas erin. Liedjes zingen, nadenken, schreeuwen... |
Citaat:
conclusie: ZOEK AFLEIDING! ik hoop dat je er iets aan hebt! groetjes knak |
afleding (muziek e.d.) o jeszelf in een trance werken (of via meditatie ofzo) en nergens aan denken, maar lopen
|
afleiding dmv muziek/ meditatie... mn gedachten verzetten door over belangrijke dingen (voor mij dan) na te denken.
|
Citaat:
|
(8) we zijn er bijna, we zijn er bijna! maar nog niet helemaal!(8)
(8) 99999 bottles of beer on the wall, 99999 bottles of beer. If one of those bottles should happen to fall... 99998 bottles of beer on the wall...(8) flauw. ontopic: Ik zou het nooit voor m'n plezier doen. Maar als ik uit noodzaak 800 kilometer moet lopen houd ik mezelf gewoon voor: "Ik moet het halen." En een gevoel voor humor is nooit weg. |
bedankt allemaal :)
|
stom doorstampen, ik ben een kei in stomme dingen doen, moet dit dus ook geen probleem zijn.
en idd, goeie muziek doet wonderen (y) |
verstand op 0, gewoon lopen zonder ergens aan te denken
en dan een muziekje op |
Kwaad worden op mezelf, me afvragen waar m'n discipline is gebleven...
M'n doel voor ogen halen. In gedachten zinken en mooie herinneringen ophalen. Verder muziek voluit, lekker meeblerren en genieten van de omgeving. En miss ff een vriendin kort bellen/smsen die buien heeft a la Ratelband:D |
Citaat:
Doen alsof er niets aan de hand is, is verkeerd. Ooit barst die bom, en wie weet wat er dan gebeurt. Je gevoelens uiten, praten, huilen en schreeuwen is beter. Maar NIET DOEN ALSOF ER NIETS AAN DE HAND IS Citaat:
Ik kan je geen professionele hulp bieden, maar wel een luisterend oor. Dus mocht je willen, kan je me bereiken op kissssssss1987@hotmail.com Heel veel sterkte met de hele situatie |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37. |