![]() |
STeLLiNG: de kantine op school mag alleen maar gezond voedsel verkopen!! --> reageer!
De stelling: de kantine op school mag alleen maar gezond voedsel verkopen.
ben jij het daar mee eens of oneens? laat het weten!! |
Oneens uit het standpunt van een scholier.
" Sodemieter op zeg, ik heb gewoon trek in zoete zooi als ik de hele fucking dag op school moet zitten, anders red ik het niet. " Ik beschrijf hier wat de gemiddelde reactie zal zijn op deze stelling, niet van mensen van het forum misschien, maar doorsnee scholieren. |
oneens... gezond eten we thuis al genoeg.. op schookl mag het best een keertje lekker ongezonde hap
|
oneens
uit oogpunt school: Ze willen omzet behalen, geen verlies uit oogpunt scholier: Men wil eten dat de honger stilt, niet iets dat de gezondheid bevorderd uit oogpunt van mezelf: idiote stelling (y) |
Oneens
Ze kunnen beter het verantwoordelijkheidsgevoel en/of de discipline van de scholieren wat bijspijkeren :) |
oneens:
in een tussenuur eet ik alleen om de tijd te verdrijven. Een broodje gezond heb ik dan geen zin in. Lekker veel suiker eten weer wel. :) |
ja ben ik het mee eens
jullie jeugdigen weten toch niet wat goed voor je is, dus laat de school dan maar het heft in handen nemen (y) |
Oneens. Zolang leerlingen maar de keus hebben tussen gezond en ongezond voedsel.
Als het op school niet te koop is gaan ze wel naar de supermarkt-om-de-hoek. |
Oneens, ongezond betekent ook snoep en dan zou op school geen snoepautomaten mogen staan :rolleyes: En als je het op school niet krijgt, ga je ff in de pauze naar de AH of een andere supermarkt of het station of de MacDrek, dát doen de scholieren dan! Dus het heeft totaal geen net om dan die automaten en dergelijke weg te doen.
Maar goed ik moet wel zeggen: bij ons op school verkopen ze ook broodjes kroket en broodjes hamburger, en volgens mij worden die toch heel goed verkocht :D ik zie bepaalde personen op school wel iedere dag ermee lopen. En voor zover ik weet beoefenen ze geen sport dus door dat soort eten wordt de jeugd ook maar steeds vatziger en dikker :D OK dat motten ze zelf weten maar toch... de school verkoopt het... Maar over het algemeen ben ik het oneens met de stelling. |
ik ben het er ook me oneens
Bij ons op school worden de vette snacks het meeste verkocht, dus daaraan verdienen ze het meest! |
Het maakt mij allemaal niet uit... als ze maar kinder bueno hebben.... :) dan vind ik alles best... helaas hebben ze dat niet altijd bij mij op school..... :(
Bij ons op school hebben ze trouwens alleen maar snoep, we hebben niet een echte kantine waar je ook broodjes enzow kan kopen :mad: |
Ik vind het wel een goed idee. Er bestaat ook heel lekker, gezond, vullend voedsel.
Maar ik koop dan ook maar heel zelden iets op school... |
bij ons op school is er niet veel gezonds...
|
Citaat:
Over de stelling: Ik zie niet in waarom een school dat bewist zou moeten doen. Een school heeft tot doel de leerling geestelijk en een beetje lichamelijk te ontwikkelen, das waar, maar die verantwoordelijkheid moet ergens ophouden. Bijvoorbeeld in de kantineruimte. Straks gaan we leerlingen aan het handje helpen met oversteken of gaan we basisscholen als crèche gebruiken! De school heeft weldegelijk een opvoedende taak maar deze gaat tot op bepaalde hoogte. Ouders moeten een schop onder hun reet krijgen als hun kind ongezond eet (en dat erg is), niet de school! |
Citaat:
wat de leerling zelf meeneemt en opeet, oke niks aan de hand. Maar als de school niet voor gezonde dingen hoeft te zorgen, dan ook niet voor ongezonde. |
eens, ik ga er over 5 jaar aan dood
|
Eens, ik eet toch bijna alleen maar gezond :P.
Zolang het nog niet zo erg is als nu in Amerika moet het imo wel kunnen... |
Saucijzebroodjes :cool:
|
Oneens, niet alleen maar gezond eten. Maar je moet wel kunnen kiezen :).
|
Ze moeten zowel gezonde als ongezonde dingen verkopen, het is de verantwoording van de leerling wat hij/zij eet. Er moet een keuze zijn vind ik.
|
Tuurlijk niet. Mensen moeten zelf de keuze kunnen hebben wat men wil eten en wat niet. Als je het winstgevend is voor het cateringsbedrijf, waarom zou het dan niet mogen?
De keuze moet aan de klant gelaten worden. |
Citaat:
op basisscholen kan ik het me helemaal voorstellen, maar vanaf de middelbare school zou je toch zelf moeten weten wat goed en slecht voor je is? |
oneens, maar ik vind dat re wel meer gezond eten moet komen. Het enige echt gezonde dat ze bij mij op school verkopen is een broodje gezond. Verder voornamelijk snoep en dingen als kaassouflés. Maar ik zou er wel voor zijn dat ze wat meer fruit gaan verkopen, soms heb ik gewoon zo´n trek in een appel, maar dat hebben ze niet... :(
|
Citaat:
:cool: |
Oneens, op school heb ik vooral zin in snoep, heel af en toe een broodje ofzo.
Hoewel het wel geldbesparend zou werken. :o |
Ach, als ze het bij ons op school verbieden, dan gaat iedereen 100 meter verderop bij de snackkar wel een vette hap scoren. Dan verplaats je het probleem dus alleen maar.
Oneens dus. |
Citaat:
|
Oneens.
Jongeren moeten leren met gezond en ongezond eten om te gaan. Maar er moeten ook wel gezonde dingen op school te verkrijgen zijn. |
oneens.
op middelbare scholen moeten jongeren wel zelf de verantwoordelijkheid kunnen dragen om op hun voeding te letten. Er zijn ook gezonde broodjes te koop op dinsdags en die zijn meestal zo uitverkocht. het is dus nog niet hopeloos :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Oneens.
De keuze tussen gezond/ongezond: best. Alleen gezond (of alleen ongezond): nee. Laat mensen kiezen.. |
oneens, want de scholieren gaan alsnog wel naar een supermarkt in de buurt én soms hebben mensen nou eenmaal geen zin in gezond, dus vind ik een breed aanbod het beste :)
|
Citaat:
Zo heb ik vanmiddag 1 rol mentos gekocht, dat is niet zo'n ramp, maar als ik die niet op school had kunnen kopen had ik het echt niet aangeschaft. |
Citaat:
maar wat ik me dan afvraag... waar is tegenwoordig het verantwoordelijkheidsgevoel van de mens? waarom moet het per sé op zo'n manier voorkomen worden dat mensen waarvoor het minder goed is, ongezonde dingen eten? moet dat maar ten koste gaan van anderen? hoe moeten de supermarkten er dan uit gaan zien? |
Citaat:
|
Ok, best de kantine mag alleen nog maar gezonde dingen verkopen. En waar ligt de grens?
Dat een broodje bal ongezond is kan ik me voorsellen, maar een sancwitch met witbood, margarine (kan me niet voorstellen dat ze echte boter gebruiken) , sla, ei, ham enz. mag dan gezond lijken, maar alles erop is kankerverwekkend. Wat voor de een ongezond is, lijkt voor de ander heel gezond. Het hangt er ook vanaf hoeveel en hoe intensief je sport, en of je 1x in de maand iets koopt :rolleyes: , of iedere pauze :rolleyes: . Ik persoonlijk vind dat iedereen voor zichzelf mag weten wat hij of zij eet, en daar ook zelf verantwoordelijk voor is. |
oneens, als ik op school zit ga ik echt geen broodjes gezond zitten vreten onder de les :|
ik heb altijd stroopwafels, chocola op stophoestjes. en in de pauzes koop ik soms wel iets gezonds. |
eens
lekker appeltje tussendoor is terouwens ook goed voor je huid |
Oneens, wat een domme stelling.
Overigens vind ik het wel dat ze de zgn 'gezonde' dingen veel goedkoper moeten maken. Naar verhouding is 'n 'gezond' iets vaak duurder dan 'n 'ongezond' iets. |
niet mee eens! (n) en heb ff gin zin in uitleg te geven! :D
|
eens, want ik kan nie van die slechte zoete dingen afblijven :(
:) |
(On)eens
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee ik vind niet dat er alleen maar gezond eten verkocht moet worden. Soms is een snoepje of een broodje hotdog ook lekker als tussendoortje!
|
Ik eet er nu al amper wat, wat moet ik er nou als ze nou ook nog alleen gezond voedsel verkopen? Doe wel drie stappen naar het winkel centrum en de snackbar :D
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:07. |