Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   Moet het duur zijn voordat het goed is? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=43657)

Sjied No Clue 06-04-2002 13:00

Moet het duur zijn voordat het goed is?

Nou? Zijn duurdere merken hipper/beter dan andere merken of merkloze kleding?

Carbo 06-04-2002 13:06

Ik draag bijna nooit merkkleding, maar ik merk wel dat duurdere kleding over het algemeen wat langer meegaat. Duurdere kleding is meestal van een wat betere stof.

Scarlett 06-04-2002 13:09

Beter wil ik niet zeggen, sommige merken zijn echt van slechte kwaliteit, maar misschien over het algemeen wel beter dan merkloze kleding, maar dat weet ik niet zeker. Hipper..nouja, dat misschien wel, je ziet vaak dat merkkleding nagemaakt wordt in een goedkopere versie, het is in sommige gevallen wel origineler, maar dat hoeft ook niet altijd.

nare man 06-04-2002 13:18

De kwaliteit is vaak wel beter. Alles heeft eigenlijk wel een merk, maar sommige inferieure merken slijten gewoon eerder (verkleuren in de was e.d.)

]{ing 06-04-2002 13:20

Soms. Zie bijv het topic over skatekleding, Emerica mag dan wel goedkopere schoenen hebben, Circa gebruikt betere materialen.

AtHell 06-04-2002 13:39

mja meestal is dat wel het geval en mja een merkje erop ziet er ook wel leuk uit vind ik.

Blubje 06-04-2002 13:50

vaak is merkkleding wel van betere kwaliteit, hoewel niet-merkkleding ook goede kwaliteit kan hebben...
en tja of het hipper is?? dat is voor iedereen verschillend, denk ik...:)

Penelopeia 06-04-2002 14:05

niet direct. maar duurdere spullen zijn over het algemeen wel van betere kwaliteit is mijn ervaring. uitzonderingen daargelaten natuurlijk :)

RozeKimmieJ 06-04-2002 14:08

beter is het meestal wel..leuker en hipper zeker niet
wat maakt dat kleine merkje nou voor een verschil op zon kledingstuk onzin allemaal:D

Sara-Sofie 06-04-2002 16:59

Als het een groot merkje is :D
Maar het is meestal wel zo dat kleren van grotere merken beter zijn, want zij moeten immers ook hun imago etc. hoog houden.

de 06-04-2002 17:03

Citaat:

Sara-Sofie schreef:
Als het een groot merkje is :D
Maar het is meestal wel zo dat kleren van grotere merken beter zijn, want zij moeten immers ook hun imago etc. hoog houden.

juist, deze kwaliteit verwacht ik ook als ik kleding van ralph lauren, gant etc. koop...

...maar bepaalde merken, soms duurder zelfs, hebben deze kwaliteit niet, dit zijn vaak de wat 'hippere' merken..

..dus je definitie gaat niet altijd op :)

Sara-Sofie 06-04-2002 17:15

niet altijd, maar wel bij de allerbeste merken, en meestal wel duurdere, die jij in het begin opnoemt :D
maar welke merken bedoel jij dan met hippe??

de 06-04-2002 17:18

Citaat:

Sara-Sofie schreef:
niet altijd, maar wel bij de allerbeste merken, en meestal wel duurdere, die jij in het begin opnoemt :D
maar welke merken bedoel jij dan met hippe??

tja..

..diesel, evisu, g-sus ed....:S

Sara-Sofie 06-04-2002 17:24

Ja dat is wel zo,
maar die spijkerbroeken van diesel vind ik wel goed...

de 06-04-2002 17:27

Citaat:

Sara-Sofie schreef:
Ja dat is wel zo,
maar die spijkerbroeken van diesel vind ik wel goed...

de spijkerbroeken wel..

..maar dan gewoon een normale..ik heb er zelf ook één...

..maar die spijkerbroeken met die 'vlakken' vind ik eigenlijk best pauper...:S

Luca 06-04-2002 17:40

De kwaliteit van duurdere kleding is meestal iets beter, het gaat langer mee. Maar als je, net als ik, niet echt om merken geeft maakt het niet zo veel uit.

Qamra 06-04-2002 18:22

Nee, zeker niet. Er zijn zeker wel goedkope merken die langer mee gaan dan die muffige dure merken.

Enige kennis van wassen (tsja.. euhm sommige mensen KUNNEN gewoon niet wassen) en stoffen is het enige wat je nodig hebt...

Scarlett 06-04-2002 18:34

Citaat:

de schreef:

tja..

Evisu heb ik niet zoveel ervaringen mee, maar wat ik ken van Diesel en G-sus, is het gewoon een goede kwaliteit. En om dan gelijk even de topic erbij te betrekken, deze merken hebben voor mij gewoon een betere kwaliteit dan een H&M' tje, maar daar is de prijs dan ook naar. Ik verwacht van Diesel of G-sus ook een betere kwaliteit, die merken moeten, niet alleen door originaliteit, waar kunnen maken dat het het waard is om er meer geld voor te betalen. Soms lukt ze dat, soms ook niet.

Scarlett 06-04-2002 18:36

Citaat:

Evil-Cherry schreef:
Nee, zeker niet. Er zijn zeker wel goedkope merken die langer mee gaan dan die muffige dure merken.

Enige kennis van wassen (tsja.. euhm sommige mensen KUNNEN gewoon niet wassen) en stoffen is het enige wat je nodig hebt...

Mijn moeder kan toch redelijk wassen, lijkt me, (Toch?) en ik denk echt niet dat het alleen daar vanaf hangt. Noem het een vooroordeel, maar 'goedkopere' onbekende merken gebruiken soms echt wel een mindere kwaliteit stof, en het moet natuurlijk wel gewoon 'wasbaar' of zoiets blijven. :/

S 06-04-2002 20:26

Citaat:

de schreef:

tja..

Dat kun je niet zeggen van Evisu. Evisu is zekerz een kwaliteits-merk waarop je zelfs een aantal maanden gerantie krijgt als je iets koopt. Of begrijp ik je nou verkeerd? :confused: Nou ja, ik ben fakking moe van het werken. ;)

de 06-04-2002 20:34

Citaat:

S schreef:

Dat kun je niet zeggen van Evisu. Evisu is zekerz een kwaliteits-merk waarop je zelfs een aantal maanden gerantie krijgt als je iets koopt. Of begrijp ik je nou verkeerd? :confused: Nou ja, ik ben fakking moe van het werken. ;)

meestal zijn merken als diesel ed. , merken die een kort leven beschoren zijn, die alleen duur zijn omdat het trendy kleding is, aan deze merken is veelal ook minder tijd aan de kwaliteit besteedt omdat de aandacht van de ontwerpers meer naar de ontwerpen uitgaat...

...mja, misschien is evisu dan een uitzondering

...merken als polo ralph lauren hebben dit niet, omdat dit tijdloze kleding is die ook een goede kwaliteit waarborgt omdat het zijn elite-status vast wilt houden...

..en ik ben trouwens moe van het leren voor mijn toetsweek ;)

bertbart 06-04-2002 21:15

Het is wel waar dat de meeste duurdere kledingmerken van een betere kwaliteit zijn.
Hoewel de kleding van h&m een slechte kwaliteit is (dingen gaan pluizen, rafelen, verkleuren), koop ik er wel vaak. Het is er goedkoop en dat vind ik erg leuk. Want zo kun je vaker iets nieuws kopen:D De ontwerpen zijn vrij origineel en de collecties worden vaak vernieuwd. En soms vind je ook nog wel eens leuke ripp-off...

S 07-04-2002 09:43

Citaat:

de schreef:

meestal zijn merken als diesel ed. , merken die een kort leven beschoren zijn, die alleen duur zijn omdat het trendy kleding is, aan deze merken is veelal ook minder tijd aan de kwaliteit besteedt omdat de aandacht van de ontwerpers meer naar de ontwerpen uitgaat...

...merken als polo ralph lauren hebben dit niet, omdat dit tijdloze kleding is die ook een goede kwaliteit waarborgt omdat het zijn elite-status vast wilt houden...

Ja, dat klopt. Het is waar dat merken veel kunnen vragen voor bijvoorbeeld een broek omdat het in de mode is. Ik schreef net gerantie, maar het is garantie... Niet dat je dadelijk denkt wat is dat voor een boer :).

LiViNg EnD 07-04-2002 10:42

merkkleding vink niet dat langer meegaat... had een shirt van dkny.. en die was naar 2 X wassen al niet moowj meer.. ZONDE VAN HET GELD..!!! Nu koop ik heeel zelden merkkleding... want ik raak vet snel uitgekeken op me kleding.... en dat kost geld...

De Ideale Schoonzoon 07-04-2002 12:51

kwaliteit is meestal duur, en ik draag graag goede kwaliteit !!!

boardbabe 07-04-2002 13:13

neuj, als ik iets leuks zie kijk ik echt niet: ow, is het wel duur??
als het leuk is dat koop ik het gewoon, zul je de kwaliteit er ook wel naar hebben maar dat schijt nie, koop je gewoon iets vaker nieuwe kleren

Alex 07-04-2002 14:14

Met klassieke kleding merk je wel vaak dat duurdere kleding beter is, maar dat is natuurlijk niet altijd zo.

Met 'mode' kleren is dat veel minder geval, daar betaal je veel meer voor het ontwerp en de naam. Bovendien maken ze die kleding zo duur omdat het dan populairder is.

RuffThugg 07-04-2002 16:01

Citaat:

de schreef:

ff een correctie...diesel bestaat al langer dan die paar jaar dat de broeken en schoenen ineens in de mode zijn.
Dus misschien had je beter een ander voorbeeldmerk kunnen nemen.

En Evisu...ach ja het is wel een trendmerk en ze hebben wel mooie broeken maar ik vind ze gewoon of te duur of iedereen loopt er mee dus ik koop ze niet.

En RL heb ik geen ervaring mee dus...geen mening.

Nuck 07-04-2002 19:06

Citaat:

de schreef:

Hmm, ik vind de broeken van Diesel ook wel vrij tijdloos en de kwaliteit is goed. Tuurlijk heb je ieder seizoen nieuwe modellen, maar dat heb je van RL ook (net zoals er 'vaste' modellen zijn).

Ach, en verder ben ik het wel met je eens :p.

(ik ben trouwens ziek) ;)

feline 07-04-2002 20:06

Citaat:

Jewel schreef:

Evisu heb ik niet zoveel ervaringen mee, maar wat ik ken van Diesel en G-sus, is het gewoon een goede kwaliteit. En om dan gelijk even de topic erbij te betrekken, deze merken hebben voor mij gewoon een betere kwaliteit dan een H&M' tje, maar daar is de prijs dan ook naar. Ik verwacht van Diesel of G-sus ook een betere kwaliteit, die merken moeten, niet alleen door originaliteit, waar kunnen maken dat het het waard is om er meer geld voor te betalen. Soms lukt ze dat, soms ook niet.

Voila, aanschouw hier mijn mening ;)

Hier kwam het dus wel op neer... hihi

blacky 08-04-2002 19:16

duur? Nou nee het liefst zo goedkoop mogelijk

maar 08-04-2002 19:42

Citaat:

Alex schreef:
Met klassieke kleding merk je wel vaak dat duurdere kleding beter is, maar dat is natuurlijk niet altijd zo.

Met 'mode' kleren is dat veel minder geval, daar betaal je veel meer voor het ontwerp en de naam. Bovendien maken ze die kleding zo duur omdat het dan populairder is.

Precies :)

gentleman 08-04-2002 20:17

kleding hoeft opzich niet duur te zijn om goed te zijn, maar het is wel zo dat wat duurdere kleding (wat meestal een merkje heeft) een betere kwaliteit heeft dan goedkopere kleding

stylo girl 08-04-2002 20:30

Citaat:

Nuck schreef:

Hmm, ik vind de broeken van Diesel ook wel vrij tijdloos en de kwaliteit is goed. Tuurlijk heb je ieder seizoen nieuwe modellen, maar dat heb je van RL ook (net zoals er 'vaste' modellen zijn).

Ach, en verder ben ik het wel met je eens :p.

(ik ben trouwens ziek) ;)

Ja dit wilde ik idd ook zeggen, diesel heeft ook dingen uit de collectie met hele goede kwaliteit. Voornamelijk de shirtjes/truitjes van diesel vind ik minder van kwaliteit(verwassen snel, of krimpen in de was) maar met de broeken en echte truien heb ik vrij weinig problemen(hetzelfde geldt voor Gsus en replay). Evisu is een gruwelijk duur merk, en heeft absoluut kwalitatief goed kleding, dus dat is onzin...

stylo girl 08-04-2002 20:31

woeps:( , irritant kleurtje, sorry:D!

PsYGoTHiC 08-04-2002 20:36

Ik draag altijd kleding van Raven, Alchemy en Laughing Vampire en die zijn allemaal duur... :( Stomme gothickleertjes ook :p :D
Maar ze zijn over het algemeen wel van goede kwaliteit, al is het nadeel dat ik alles op de handwas moet doen... "Mammie.. heb je even?" *grin*

S 08-04-2002 20:39

Citaat:

stylo girl schreef:

Evisu is een gruwelijk duur merk, en heeft absoluut kwalitatief goed kleding, dus dat is onzin...

Ja, de had zijn woorden al weer teruggenomen hierover ;).

de 08-04-2002 20:57

Citaat:

S schreef:

Ja, de had zijn woorden al weer teruggenomen hierover ;).

ziehier ''...mja, misschien is evisu dan een uitzondering''

;)

S 08-04-2002 21:12

Citaat:

de schreef:

ziehier ''...mja, misschien is evisu dan een uitzondering''

;)

Juist, oui :).

F0RuM-PuNK 08-04-2002 22:56

hip :D :rolleyes:

*~Shy QueeN~* 10-04-2002 15:26

Citaat:

Carbo schreef:
Ik draag bijna nooit merkkleding, maar ik merk wel dat duurdere kleding over het algemeen wat langer meegaat. Duurdere kleding is meestal van een wat betere stof.
Whahaha.. Ik merk dat jullie dat hier ALLEMAAL zeggen! Ik had laatst een blousje gekocht van 90€ en na 3 weken zaten de gaatjes er alweer in (???) EN de witte kleur was niet meer WIT :S
Eerlijk gezegd geloof ik niet wat sommige mensen zeggen (" Ja, ik koop ALLEEN merkkleding omdat het zoO'n goede kwaliteit is!").. Er zijn ook geen-merk-kleding die goede kwaliteit bezitten hoor.. EN ik merk dat hier alleen maar opgeschept wordt WAT voor merken diegene allemaal wel niet koopt! Als het jullie alleen om de "kwaliteit" ging dan kochten jullie EN een paar goedkopere dingen EN zaten jullie niet zO op te scheppen over die merken.. Maar okay, IK koop m'n kleding toevallig WEL om het merk.. Idereen loopt er mee duzZ... Kben een merkengek..:rolleyes:

bubbeltjes 10-04-2002 16:39

Tja, hebt volgens mij idd merken die duurder zijn vanwege de materialen en aandacht die er aan wordt besteed, maar ook merken die vooral duur zijn omdat ze 'hip' zijn. Tja, waar ligt het onderscheid? Tis natuurlijk altijd stoerder om te zeggen dat je een merk koopt vanwege de kwaliteit.
Ik heb in het najaar van 2000 een winterjas gekocht van G-sus. Erg gaaf en ook erg duur. Ik verwachtte dus ook dat hij vrij lang mee zou gaan. Dat viel nogal tegen. Na een paar maanden waren de zakken al kapot, en een drukkertje er af. Tjah, mensen kunnen zeuren over de H&M maar die jas ging bepaald niet langer mee. Maar goed, ik vond 'm ondanks dat nog steeds ontzettend mooi.
Ik denk dus toch dat vrij dure merken zoals G-sus en Miss Sixty echt niet zo nodig een betere kwaliteit hebben dan bijv. de H&M. Ze hebben alleen vaak wel apartere dingetjes. Er is net iets meer over nagedacht misschien.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22.