![]() |
Problemen met biseksualiteit?
Stel: je ontmoet een meisje en jullie vinden elkaar meteen al erg leuk. Ze vertelt je na een tijdje dat ze biseksueel is en een tijdje geleden met een meisje heeft gezoend. Zou dit je beletten iets met haar te nemen? Natuurlijk stel ik dezelfde vraag aan meisjes met biseksuele jongens.
Een vriend van mij zat met dit probleem. Aan de ene kant wilde hij iets met haar (hij was trouwens nog niet verliefd ofzo), maar aan de andere kant zat ie toch wat met de biseksualiteit, ookal legde zij uit dat als ze verliefd is op iemand ze echt geen behoefte heeft aan iemand van het andere geslacht. Hij vond de gedachte dat hij er problemen mee had wel een beetje kortzichtig. Ikzelf zou het nooit doen denk ik. Het zal best kortzichtig zijn, maar ik voel me daar echt niet lekker bij. Wat jullie? |
ik heb nog nooit voor die keuze gestaan.
ik weet ook niet goed of ik het erg zou vinden. ik denk dat als je alletwee van elkaar houdt dat geen bezwaar mag zijn om niet samen te blijven of gaan. of het nu een jongen of meisje is waarmee je vriend of vriendin je 'bedriegt' ik denk dat dat hetzelfde blijft. misschien dat ik er op het moment dat ik er mee geconfronteerd anders over zal staan maar nu denk ik er zo over:rolleyes: alweer ingewikkeld uitgelegd voor zo iets simpels... bye |
Het foute is dat mensen bij biseksuele mensen nog steeds de gedachte krijgen dat ze er 2 partners op na houden, omdat ze toevallig op allebei de geslachten kunnen vallen.
Maar ook Biseksuele mensen worden verliefd op een persoon, niet op een geslacht. En net als in een relatie met twee heteroseksuele mensen gaat de regel op dat je niet vreemd mag gaan (behalve in open relaties natuurlijk). Volgens mij zit er niet veel verschil tussen. Alleen als je als jongen een biseksuele vriendin heb, loop je de kans om aan de kant gezet te worden voor een meisje, ipv een andere jongen... Maargoed, das niet iets waar je een relatie om gaat weigeren ofzo, vind ik... Mensen die Bi zijn... KUNNEN op mensen van Beide geslachten vallen, maar dit is zegmaar geen reden om ook maar van allebei de geslachten een partner te hebben op hetzelfde moment... Dat iemand bi is wil niet zeggen dat je ze moet delen.. Het gaat in zo'n relatie ook gewoon om liefde.. En de "regels" veranderen er niet door... Dat je bi bent, geeft je geen vrij spel zegmaar.. En als zij/hij zegt dat ie echt voor je kiest en van je houdt kun je dat gewoon geloven hoor :) |
Ik weet ook best dat biseksualiteit vreemdgaan niet veroorloofd hoor ~Dark Voice~, dat bedoel ik ook niet. Dat zou mijn bezwaar ook niet zijn, zo kortzichtig ben ik niet. Op zich heb ik er in theorie ook helemaal niets tegen, maar het zou me gewoon niet lekker zitten. Het zou niet lekker voelen, ookal zou ik, puur redenerend, er geen problemen mee hebben. Ik zou het dus niet doen, ookal weet ik best dat diegene gewoon van me zou kunnen houden.
|
hmmm...
ik weet eik niet zo goed hoe ik er op zou reageren,ik heb er opzich niets op tegen, maar mijn hele beeld van dat persoon zou dan veranderen, dan ben je dus verliefd geworden op een ander beeld dan dat je toen had, dus ik weet niet :confused: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45. |