![]() |
zwervers in de stad
mijn praktische opdracht (ja weer een, ze blijven bezig..) voor maatschappijleer gaat over zwervers, wat vinden jullie van deze 'mensen van de straat'? plz let me know
|
Zielig, wanneer ze het niet kunnen helpen dat ze op straat leven. Aan de andere kant, ze kunnen ook best een baan zoeken, en zichzelf op die manier onderhouden. Zwervers in Nederland hebben het trouwens nog helemaal niet zo slecht; ze kunnen eten en opvang en kleren krijgen.
|
Afmaken.... kakkerlakken verdelgt men ook.....
|
Citaat:
|
Sommige vind ik gewoon zielig, andere heb ik enorm veel respect voor. Ik heb een aantsl zwervers uit het centrum wel gesproken en 'k heb ook wel een aantal levensverhalen gehoord, en soms verneuken ze t zelf, soms niet. Maar wat het rare is is dat dat helemaal niet uitmaakt, niemand hoort in zo'n situatie te moeten leven.
|
Citaat:
niet erg sociaal :eek: (n) verwen ze gewoon een dag breng ze naar de kapper pedicure uit eten enzo, en dan afmaken |
Citaat:
|
Je moet deze mensen echter niet aan hun lot overlaten natuurlijk, veel zwervers zijn verslaafd op geestesziek. Maar verslaafden kun je niet dwingen om af te kicken, want dan gaan ze toch weer door zodra ze het afkickprogramma verlaten hebben. Geesteszieke zwervers moeten direct opgenomen worden, maar het probleem is dat de psychiatrische zorg in Nederland met geldgebrek, personeelsgebrek en plaatsgebrek kampt.
Over het algemeen heb ik het niet zo op van die brutale zwervers die zo'n straatkrant door je strot zouden willen duwen en van die lui die je om geld vragen (in Utrecht loopt zo'n engerd rond, wel meer zelfs). Ik heb eigenlijk nog nooit een straatkrant gekocht, terwijl ik er dagelijks een paar tegenkom, van die zwervers :o |
ga zelf je huiswerk maken svp
|
Ja, wat is daar nu mee. Pff.
|
Daar loop ik met een enorme boog omheen. Ik voorkom liever dat ik overvallen wordt.
|
Zielig. Meestal geef ik ze wat. Zoals laatst, maar toen werd ik overvallen.
|
Als ze voor de gebruikersruimte 2 meter bij een dealer vandaan onder de brug bij station Utrecht bedelen voor geld 'voor een slaapplaats' heb ik toch zo mijn twijfels....
|
Citaat:
|
Citaat:
(kleine hint, een tijdje geleden is hier nog een topic over geweest) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:54. |