![]() |
internetten met je latop op de gsm
ik heb een oude laptop (pentium 1), en een nokia 3310.
is het op de een of andere manier mogelijk (met een kabeltje ofzo) dat ik met de laptop via de mobiel kan internetten? |
Via Infrarood gaat dit meestal, dacht ik.
|
ook zijn er idd kabels voor om via de com1 (serieel dus).
Maar z'n kabel is niet goedkoop en internetten via gsm is erg langzaam. Met 3310 is dat 9.6k. hellaas heeft de 3310 geen infra rood dus voor jou zal de kabel de enige oplossing zijn. |
Ik weet niet of dat gaat lukken, de 3310 heeft namelijk geen ingebouwde modem (ik weet ook niet of je die persé nodig hebt?).
Maar als het wel lukt gaat het dus best wel traag.. 9600 bps. |
Citaat:
Ik zou nog maar ff wachten op UMTS, dan wordt het pas écht leuk. Is namelijk vier keer zo snel als ISDN en wordt de opvolger van het huidige GSM-netwerk. Maar anno 2003 -Als je een dik abonnement hebt en veel mb's aan dataverkeer dan zou je mischien een GPRS telefoontje kunnen nemen, internet gaat daarmee iets sneller, ongeveer 28k8 modem snelheid.. misschien genoeg voor MSN en e-mail, maar goedkoop is het nog steeds niet! |
nee
|
T schijnt dat als je een wifi kaartje hebt je zomaar op onbeveiligde bedrijfsnetwerken kunt inloggwn! Wel in de buurt natuurlijk.
|
Citaat:
|
het kan niet
dat ding heeft geen ingebouwde modem.. dat is het enige dat ie nodig zou hebben, gprs enz allemaal niet. als ik mijn 6310 (waar wel een modem inzit) aansluit, dan kan ik daarmee gewoon bij een normale provider inbellen. neem bv zonnet, kost niks. En het is niet supersnel, maar ik kon er wel redelijk mee forummen :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:42. |