![]() |
fries?
misschien ngal domme vraag maar weet iemand een site/boekje waar ik fries uit kan leren (vraag me niet waarom het moet)
:confused: |
yah da weet ik wel, maar waarom moet het? :P
|
hey famke! (= meisje, fries haha)
er is een speciale cd - rom "fries voor beginners" kun je het perfect mee leren, ook oefenen op uitspraak en zo. kun je waarschijnlijk wel bij boekhandel kopen of op internet bestellen. |
het is niet prijzig hoor, barbietjuh
|
ik bestelde een cd-rom Zweeds voor zo'n 40 euro. Lol, ik geeft dat niet graag uit aan een cd-rom.. daarom die voorafgaande opmerking :)
|
Kom in contact met iemand uit Friesland die Fries kan spreken. De meesten kunnen geen Fries schrijven (vaak met veel fouten), dus kan je het best Fries met iemand spreken, dat leert het snelst. Het lijkt trouwens veel op het Nederlands dus het is niet moeilijk om te leren. (Ik kom ook uit Fryslan (y) )
|
http://www.fa.knaw.nl/
hier kregen wij onze lesmateriaal ook vandaan op de havo (jaar4&5) kijk maar of er wat bij zit |
Jaa is idd een g0eiee
Ik moet o0k z0n vertaal site hebben 0fz0iets.. waarmee ik ht kan leren. Ik hou van dat taaltje dus Nja.. en vriende van me w0ne er en o0k me byna vriendje dus Ga ik binnekort 1 week by slape (H) dus wil hem verrasse dat ik wat fries kan spreke inplaats van mien limburgs :P |
Niet zo enorm uppen! :nono:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:49. |