![]() |
hoe sta jij t.o.v. vrije relaties?
Ik vraag me ineens af hoe het voelt om zo'n relatie te hebben.
Je hebt een vriendin waar je steeds terugkomt, maar tussendoor doe je niet moeilijk wanneer je partner een keer iets met een ander doet. Ik weet niet hoe ik er zelf over zou denken. Ik moet het gewoon eens proberen denk ik, hoewel ik denk dat ik daar nog te jong voor ben (leeftijdsgenoten staan daar nog niet open voor denk ik). Hoe sta jij daar tegenover? En als je ervaring hebt: hoe was/is het? |
ik ken een aantal mensen die zo'n relatie hebben, tis niets voor mij, ik ben heel erg jaloers en heb iemand het liefst voor mezelf.
|
Ik zou het niet kunnen doen, dat andere het doen vind ik best.
ik zou te jaloers worden, en de sex zou dan veel minder lekker zijn, dan lig ik maar te denken wie er voor me allemaal zijn geweest, en wie er na mij nog komen, en waarom ze naar andere gaat, dat ik niet goed genoeg zou zijn ofzo. |
Nee, zoiets vind ik niks. Als ik een relatie met iemand heb, wil ik ook dat die monogaam is.
|
In principe mag ik vreemdgaan van m'n vriend. Hij is 10 jaar ouder en hij zou het heel erg vinden als ik, als we binnen dit en zoveel jaar nog samen zijn, dan zou vinden dat ik niet genoeg ge-experimenteerd heb en dàn besluit dat ik meer wil dan hem.
Ik hoef het hem zelfs niet te zeggen, maar ik mag het wel. Tot nu toe heb ik er geen gebruik van gemaakt en ik heb er eigenlijk ook geen behoefte toe. Omgekeerd zou ik er misschien wat meer moeite mee hebben (al denk ik dat een liefdeloos slippertje wel vlug te vergeven is). Maar hij zegt dat hij niet van mij verwacht dat ik hem evenveel toelaat: hij heeft geen behoefte aan andere seks, want hij heeft over-geëperimenteerd. |
Citaat:
maarja gevoelens kun je vaak niet goed onder controle houden dus als je verliefd word is het einde zoek.. |
ik vind zo'n relatie diep triest, je hebt dan alleen een relatie om de ander te neuken als je zelf een keer niemand hebt
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Daar sta ik stijf tegenover.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bij mij is een relatie dat je met zijn 2en iets speciaals hebt en dat heb je niet in mijn ogen als je vreemd mag gaan continu met een ander in bed duikt, dan kun je net zo goed niks hebben met iemand dan iemand hebben voor de reserve |
Als je het allebei wilt, lekker toch?
Zie het probleem niet, alleen is ze dan niet zo heel mooi want als ze wel heel mooi zou zijn, zou ik na verloop van tijd er toch gevoelens voor krijgen en dat zou ik niet willen. |
Ik ben er zelf absoluut geen fan van en daarom kan je het beter ook niet doen. Het is iig niet de definitie van een relatie zoals hij hoort te zijn. Als je zonodig met andere het bed in wilt dan kan je niet meer spreken van een relatie met een andere vriendin.
|
Is het dan wel een relatie? Volgens mij ben je dan gewoon goede vrienden die af en toe neuken. Ik zou dat wel kunnen maar dan niet nádat ik eerst verliefd op dat meisje ben geweest, we iets gedaan hebben waardoor ik dacht dat het iets zou worden, het daarna uitging en er dáárna pas een 'freelance-seksrelatie' zou ontstaan.
|
vink relax
wel de lusten niet de lasten |
ik zou het makkelijk kunnen.
|
Citaat:
|
Een relatie alleen voor de sex? Lijkt goed, maar ik weet niet of het goed zou blijven gaan. Eén van de twee moet maar diepere gevoelens gaan koesteren die de ander niet heeft en het drama tekent zich al af.
Of een "echte" relatie, maar dan zonder de monogamie-eis. Dat wil zeggen dat beide partijen een hapje buiten de deur mogen gaan eten. Kan alleen als geen van beide partners zich daardoor tekort gedaan voelt. En zodra de vreemdgaande partner gevoelens krijgt voor zijn scharrel is het ook niet meer zo leuk. Doe nou maar niet, tenzij je van je zelf zo oppervlakkig bent dat een relatie toch weinig meer voorstelt dan een min of meer vaste neukpartner, want dat is makkelijker dan telkens een nieuwe moeten versieren. |
Citaat:
ah well.. |
Citaat:
|
Ik kan dat denk ik niet. Als ik met iemand een relatie heb, wil ik dat ik de enige ben.
|
heb soort vna zowiets (gehad) met een vriend van vakantie, dies 2 keer hiernaartoe gekomen :o maar verder spreek ik hem welus ofz, ik vind het wel leuk om hem te zien enz maar ik mis hem niet
|
als mensen dat willen doen moeten ze het vooral zelf weten, maar ik zou het niet kunnen...
Loontjuh :D (die niet meer nodig heeft dan haar vriendje) |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik denk dat sommigen hier niet het verschil kunnen maken tussen een relatie aan de ene kant en een sexrelatie aan de andere kant.
Een vrije relatie zit daar gewoon tussenin. Je hebt gewoon een vriend/vriendin, maar als jij een andere leuke persoon ziet zou je vriend/vriendin het niet erg vinden als je daar wat mee doet. |
Citaat:
|
een vrije relatie valt bij mij niet onder relaties.
|
Citaat:
|
Als je er duidelijke afspraken over hebt en geen van beide jaloers bent dan kan het een heel handige oplossing voor bepaalde dingen zijn, lange-afstands-relaties bijvoorbeeld. Ik zou 't niet kunnen, ik ben niet heel jaloers maar dit zou me net iets te ver gaan.
|
Citaat:
Voor een afstand kan het idd een oplossing zijn, maar ga er dan niet te veel waarde aanhechten. |
Citaat:
In een vrije relatie ben je verliefd op elkaar of hou je zelfs van elkaar, en heb je sex met elkaar, maar mag je ook nog dingen doen met anderen. Dit kan zijn dat je een minnaar of minnaares hebt, maar het kan ook zijn dat je gewoon ocassionaly met anderen mag zoenen maar niet meer. Mijn zus en haar ex-vriend waren verliefd op elkaar, maar ze zagen elkaar maar 1 of 2 keer per maand door de afstand, dus mochten ze van elkaar als ze uitgingen met anderen zoenen, zo lang ze niet meerdere keren met dezelfde zoenden. Dat is ook een vrije relatie. Zoals poesiefox al zei: een vrije relatie is een gewone relatie, maar zonder de eis van monogamie. |
|
tja.. vrije relatie... als je beide niet jaloers bent, zieik niet in waarom je monogamie van je partner zou moeten eisen, maar als mijn vrien(in) er bezwaar tegen zou hebben, zou ik voor hem/haar monogaam zijn, als ik echt van die persoon hou..
oftewel, ik heb er geen probleem mee, zolang beide het goedkeuren... |
nee
|
had k... of heb k... geen idee... ik weet alleen dat ik veel meer voor m voel dan hij voor mij, wat hij voelt voor me is een heel close vriendschap en hij voelt zich wel aangetrokken tot me.. dat voelen we telkens als we mekaar zien maar...
ik ben van hem gaan houden... :( |
ik heb een vrije relatie. Zoenen met anderen mag zowieso altijd, neuken met een andere in principe ook, als de ander maar wel in de buurt is. Alhoewel het neuken met anderen bij ons allebei nog niet is voorgekomen. Ik heb zelf alleen last van jaloezie als zij de slet uithangt en ik niet :D
|
Citaat:
|
Citaat:
Veel mensen denken dat je alleen van iemand kan houden als je jaloers en bezitterig bent. Dat dat het bewijs is van hun liefde. Jammer. |
Citaat:
|
Citaat:
n relatie op seksueel gebied of een 'vrije' relatie zijn voor mij twee dingen die niet kunnen... als je houdt van iemand mag je de ander wat vrijheid laten, moet eigenlijk, vrijheid betekent dat je hem of haar niet voortdurend volgt in wat hij doet, maar ik zou het niet willen hebben dat mn vriend uitgaat en 'onschuldig' kust met n meisje... |
Citaat:
Maar ik keur het ook niet af als mensen ervoor kiezen om echt op regelmatige basis te kussen/seks te hebben met anderen dan hun partner...Zolang ze allebei weten waar ze aantoe zijn, is het geen bedriegen. Moeten zij weten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
totaal geen behefte aan
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:10. |