![]() |
opgelet! suupergoeie film, vanavond op tv!--> Festen
Vanavond komt 'Festen' op tv. Een geweldige film die gaat over een familiefeest waar opeens een familiegeheim onthuld wordt.
Het is een Deense 'Dogma' film, dat betekend ongeveer dat er geen nutteloze muziek gebruikt wordt, geen onnatuurlijke belichting en er wordt met een handcamera (??) gefilmd. zijn nog andere regels waar een Dogma film aan voldoet, maar die weet ik even niet. Het is dus niet een standaard Hollywood-13-in-een-dozijn drama, maar echt een heel speciale en aparte film die heel 'echt' overkomt en met hele goeie acteurs. Zoo die wil je dus echt wel zien, en anders voor een 2e keer :cool: Hij is op Belgie (1 geloof ik) en hij begint om 23.45. Omdat ie op Belgie is en pas laat begint dacht ik: laat ik het maar even zeggen anders vergeten jullie het nog :p Veel plezier vanavond en vergeet anders je video niet te programeren ;) duss :) |
Aaah! Die wil ik nog zo graag zien!!
Maar tis een beetje laat, zeker omdat ik morgen moet werken.. en dr komt nog wat op tv, en dat moet ik ook al opnemen.. dus denk dat ik deze toch een keer moet gaan huren in de videotheek.. |
Ik heb veel over Dogma gelezen, documentaires over gezien etc. maar eigenlijk nog nooit echt een dogmafilm gezien totdat ik vanavond Festen had gekeken.
Wat een ontzettend goede film. Juist door die beperkingen is er extra aandacht aan licht en geluid besteed waardoor er echt een paar hele mooie shots in de film zitten. Bovendien is het verhaal natuurlijk ook erg goed, misschien een beetje cliche maar de manier waarop het zich ontrafelt is geweldig. |
Goeie film.
Canvas gaat btw nog meer goeie films van allerlei genres en landen uitzenden de komende weken, zeker in de gaten houden.. |
Heel sterke film. Verrassende wendingen en erg goed acteerwerk. :)
|
Verdomme, ik wist dat hij kwam...maar ik ging gisteren stappen. Naja, ik huur hem wel bij de cinematheek.
|
geweldige film
|
ja koel kheb 'm opgenomen en ga 'm snel bekijken
|
*Ja Ja ik heb hem gezien!! :D hij was goed..! (y)
alleen jammer dat ik het laatste paar stukjes met steeds minder open ogen had gezien...* |
ik heb hem in de vierde gezien (verplicht voor CKV) en ik vond het toen zuigen. ik weet eigenlijk niet wat ik er nu van ga vinden. Heb hem trouwens niet gezien, was iets te laat voor me...
|
Citaat:
|
op zich verstrijkt er maar een korte tijd in de film en er gebeurd eigenlijk weinig (je zou, als iemand je het script voorleest, niet denken dat het een goede film kan worden), maar het is een erg goede film, met erg goede acteurs
toppie film :) |
hij was weer (y)
super realistish |
Citaat:
|
Supergoede film, lekker absurd :)
Vond het ook erg goed geacteerd :) |
ik heb hem op video...vond het eerlijk gezegd een beetje tegenvallen.
|
Citaat:
|
Geloof het of niet, maar in die 3 jaar ben ik een hoop over mezelf gaan ontdekken...
|
Gemist.. :(
|
Citaat:
Citaat:
|
Heeey, ik ga vanavond naar het toneelstuk Festen, gebasseerd op de film, waarin oa Piet Romer en de cabaretiers van NUHR in spelen :D
Heb er echt super veel zin, jammer dat ik de film ben vergeten te kijken :( |
Citaat:
Ik heb hem nu ook al een tijdje op video (ook Idioterne en Mifune's sidste sang allemaal pracht films, hoewel Festen echt het beste is)... Ik hou echt super van dogma-films... súper goed :) :) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44. |