![]() |
kleren worden steeds duurder......
Ik liep laatst een winkel in ( ik moest een spijkerbroek hebben) en daar waren gewoon spijkerbroeken van 120 euro.
Ook kom ik weleens in andere winkels , en bij sommige betaal je voor een doodnormaal shirtje wel 90 euro. (b.v replay) Dit is toch overdreven... Door die euro lijkt het wel allemaal duurder geworden... Kopen jullie weleens van die vette dure kleren?? |
Ja.. :rolleyes:
Trouwens, niet overal is alles duur. |
zo is het nou eenmaal. dat is bij superveel merken, dat een gewoon topje wat je bij de hema voor €4,95 kunt kopen, iets van €50 ofzo kost.
|
Zo kan je wel alles op de euro schuiven :D:D
|
Replay had voor de euro al dezelfde prijzen, vind ik ook een belachelijk duur merk..(Voor wat het is, dan..) Verder, nouja, ik koop wel in die prijsklasse ja, als het 't waard is, tenminste. Waar maak je nou een probleem van, zo gaat het al eeuwen.
|
ik zeg 1 ding inflatie
|
Citaat:
|
Ligt gewoon aan de merken..en de winkels waar je komt...
Alles is wel duurder geworden door de euro, maar het meeste maar een paar piek/cent, dus niet dat kleren ineens het dubbele kosten ofzow...:rolleyes: |
over dooddoeners gesproken...:rolleyes:
en..tja... ik koop dure kleding, maar het is wel kwaliteitskleding waardoor ik er langer mee kan doen...kwaliteit boven kwantiteit |
Citaat:
Ik in iedergeval niet. |
Citaat:
Ik snap zown opmerking nooit. Leg 't maar fijn uit ( - ow, en jah, dit bedoel ik serieus, :)) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja kleding(van merken als Replay) is duur.
Maar dat was ook al voor de euro. Dus dat is het niet. Maar je hoeft het niet te kopen. |
Citaat:
Niet altijd dus. Kheb wel een "dure" kledingstukken gehad en die waren na 3 keer dragen al versleten. Dus om te denken dat duur goed is is beetje hypocriet. Als je een beetje verstand hebt van stoffen en stiksels kan je "hele" goedkope en zeer goede kledingstukken kopen.. En je kan overal wel een pakketje met merklabeltjes kopen (hef naald en draad en je hebt je goedkope merkkleding ;)) |
Citaat:
|
Nouja voor de meeste blouses betaal ik toch al gauw rond de € 99!! Dat ga je op een gegeven moment gewoon normaal vinden..best slecht eigenlijk :( maarja! Wat ik wel echt lomp vind zijn van die lelijke spijkerbroeken met vale kleuren en gaten enzo waar je dan óók meer dan € 100,- voor betaalt..echt stom!!
|
Tuurlijk kleding wordt duurder, alles wordt duurder, maar het is ook wel zo dat wij meer gaan verdienen..
Maar als ik iets echt moooi vind, en de kwaliteit goed is wil er best wel wat voor betalen. En ach de kleding die ik mooi vind, is over het algemeen best duur,maar ik werk er voor dus waarom niet. Je leeft maar een keer. |
Ik merk het wel. Dan kan je zeggen dat ik niet mag zeiken over de euro ofzo, maar ik heb nog steeds hetzelfde kleedgeld, maar ik merk dat heel veel dingen duurder geworden zijn. Dus ik ga maar eens mijn ouders heel lief aankijken voor meer kleedgeld ;)
|
De broek die ik nu aan heb is omgerekend euhmm ongeveer 20euro ;)
Zit nog lekker ook. |
mooie kleren zijn duur jah...
ikke laatst weer broek gekocht van ecko, ben je zo 100 euro voor kwijt !!! |
Door die euro zal het misschien een prijs verschil zijn van 50 cent,merken als replay zijn altijd al superduur geweest,en als je het te duur vind ga je toch afdingen...of koop gewoon iets goedkopers :rolleyes: :p
|
Ik denk ook dat de kleren wat duurder zijn geworden. Bijvoorbeeld in de opruiming zullen winkels minder gauw iets voor fl 5,- (2 euro nogwat) afprijzen, het lijkt toch een stuk minder in euro's
|
Citaat:
|
Daarom ben ik dus een H&M-freak. Als je daar heengaat als het uitverkoop is, vind je inderdaad truitjes en andere leuke dingen gewoon heel erg goedkoop. (H&M is sowieso al godkoop, dus dan nog meer).
Zo heb ik al 2 keer heel goedkoop een truitje gekocht. 1tje voor f4,95 (gulden he) en eentje voor f 2,90 geloof ik. En nog leuk ook... Lang leve de H&M!! :p |
Ik merk dat niet zo hoor.. volgens mij valt het allemaal wel mee met dat duurder worden. ten minste het is niet zo dat ik opeens veel meer betaal dan vroeger voor dingen...
|
Kleding van merken die ik draag is hier in amerika stukken goedkoper dan in Nederland, maar dat heeft natuurlijk te maken met de importprijzen. In Europa zelf merk ik juist dat Nederland een van de goedkopere landen is wat kleding betreft.
|
Citaat:
|
Het is niet alleen merkkleding die erg duur is geworden, maar ik vind gewoon "huismerk"kleding (H&M enzo) ook prijzig, maar daar doe je niks aan. Ik ga het ook niet niet kopen omdat het zo duur is want het is wel leuk.
|
Citaat:
toch denk ik dat het voor een deel echt te wijten is aan de euro, want in de kledingwinkels waar ik standaard kom is de prijs ook erg veel omhoog gegaan sinds de komst van die euro. En dan roepen ze met z'n allen 'je moet gewoon niet meer omrekenen'..nou ik reken toch echt wel even om voordat ik iets koop anders vliegt het geld al helemaal m'n zak uit :) |
Jah die merken als Replay en Diesel enzow lijken echt veel duurder geworden. Mjah ik koop zoiets nooit, je betaalt toch alleen voor de naam...
|
YepzZ..
Vind ik ook.. Vorig jaar had ik een heupbroek gekocht van Diesel voor zO'n 180 piekjes.. Nu kan je zulke broeken alleen nog maar kopen voor 100€! :( |
waar kun je die losse merkjes kopen? Lijkt me wel koel om die een beetje kriskras over mijn kleertjes te gaan naaien:D
|
ja alles wordt steeds duurder en meer geld krijgen ho maar. dat zuigt behoorlijk, klote euro. :mad:
|
Niet echt, het geld groeit me niet op de rug helaas. Zie soms wel mooie dingen die dan helaas gewoon te duur zijn. Dan zoek ik gewoon wat betaalbaarders uit.
|
hoi allemaal
als je wat leuks zie van replay ofzo en je vind het te duur kijk dan gewoon bij hennis en maurits want daar hebben ze zoveel kleding die er veel op lijkt en stukken goed koper |
H&M suxxxxxxx bigtime !!!
|
ik heb pas n broek gekocht van 74Euro wat ik persoonlijk redelijk veel vind.. normaal draag ik broeke van 45 tot 50 euro ofzo.. maarjah.. de prijs is niet zo'n probleem .. me ouders betalen :D
|
Mwah, kleding is over het algemeen wel duur. Maar je kunt redelijk wat besparen door een beetje selectief te kopen. Bijvoorbeeld broeken van Polo of Gant. Die kwaliteit is ontzettend goed, maar je kunt voor veel minder geld ook dezelfde kwaliteit broeken krijgen van bv. eigen merk Bijenkorf, Piet Zoomers of Steppin' Out (vooral die rode met bandplooi is ontzettend populair onder studenten :D)
|
pas ging ik nog een winkel binne en daar had ik een rokje gekocht van 14 euro, duz val wel meej :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Feit blijft dat er op dure merken een enorme winstmarge zit. De productiekosten zijn heus niet zo hoog.. (Zo zag ik vanochtend in het makro foldertje Lacoste polo's voor meer dan 16 euro onder de normale winkelprijs, balen :S. En hoewel ik snap dat een nette winkel met personeel geld kost, is naar mijn mening de normale winkelprijs nog steeds veel te hoog.) |
Citaat:
maar inferieure merken zijn geen alternatief, omdat ik nu eenmaal kwaliteit gewend ben, en daar ook eigenlijk best iets meer voor wil betalen |
Citaat:
Maar ik vind sowieso de mode echt belachelijk duur en ik vind kwaliteit wel een aardige reden... ik geloof best dat sommige merken betere kwaliteit hebben maar ik denk toch dat dat niet de merken zijn die je hier vaak hoort, niet die mode merken maar juist meer de 'degelijke' merken... De meeste mode merken zijn alleen maar duur omdat ze zoveel reclamedingen doen en veel naamsbekendheid hebben... Voor mezelf hoef ik dat absoluut niet, ik heb liever 7 truitjes van 10 euro dan 1tje voor 70 euro... kwantiteit gaat boven kwaliteit bij mij :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De verhogingen door de euro zijn trouwens maar 0,4 tot 0,6 procent, en dan vooral parkeren, bioscoop, veerpont, en markt. Je kan het dus niet op de euro afschuiven. |
Kleding wordt idd duurder, maar ja wat doe je er aan he? 2e handswinkeltjes rulen in mijn optiek (:p) gewoon enorm en dat zal altijd lekker goedkoop blijven :) Ik heb de laatste tijd niet veel geld maar als ik straks weer werk koop ik gewoon alleen wat ik echt heel gaaf vind. Kopen om het kopen is natuurlijk ook weleens leuk maar ja...als dat er niet in zit, pech. Tis uiteindelijk toch maar materie...
EN....je kunt natuurlijk ook zelf een beetje crea zijn of een crea moeder zoeken en die achter de naaimachine zetten ;) |
Citaat:
|
mja boeient, t is gewoon wel fucking iritant enzo maar ok als het een beetje kwaliteid is wil ik dr best genoeg voor betalen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:16. |