Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   kleren worden steeds duurder...... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=43797)

girl1 06-04-2002 14:49

kleren worden steeds duurder......

Ik liep laatst een winkel in ( ik moest een spijkerbroek hebben) en daar waren gewoon spijkerbroeken van 120 euro.
Ook kom ik weleens in andere winkels , en bij sommige betaal je voor een doodnormaal shirtje wel 90 euro. (b.v replay)
Dit is toch overdreven...
Door die euro lijkt het wel allemaal duurder geworden...
Kopen jullie weleens van die vette dure kleren??

Roos 06-04-2002 15:00

Ja.. :rolleyes:

Trouwens, niet overal is alles duur.

punkyfish 06-04-2002 15:05

zo is het nou eenmaal. dat is bij superveel merken, dat een gewoon topje wat je bij de hema voor €4,95 kunt kopen, iets van €50 ofzo kost.

Roos 06-04-2002 15:18

Zo kan je wel alles op de euro schuiven :D:D

Scarlett 06-04-2002 15:22

Replay had voor de euro al dezelfde prijzen, vind ik ook een belachelijk duur merk..(Voor wat het is, dan..) Verder, nouja, ik koop wel in die prijsklasse ja, als het 't waard is, tenminste. Waar maak je nou een probleem van, zo gaat het al eeuwen.

Krayzie 06-04-2002 15:28

ik zeg 1 ding inflatie

Roos 06-04-2002 15:31

Citaat:

Krayzie schreef:
ik zeg 1 ding inflatie
Dat is hier nog niet eens zo aan de orde, merken als Replay waren altijd al vrij prijzig, dat is echt niet veranderd sinds de invoering van de euro :rolleyes:

freakjuh 06-04-2002 15:33

Ligt gewoon aan de merken..en de winkels waar je komt...
Alles is wel duurder geworden door de euro, maar het meeste maar een paar piek/cent, dus niet dat kleren ineens het dubbele kosten ofzow...:rolleyes:

de 06-04-2002 16:14

over dooddoeners gesproken...:rolleyes:

en..tja...

ik koop dure kleding, maar het is wel kwaliteitskleding waardoor ik er langer mee kan doen...kwaliteit boven kwantiteit

Eaglewing 06-04-2002 16:17

Citaat:

de schreef:

en..tja...

ik koop dure kleding, maar het is wel kwaliteitskleding waardoor ik er langer mee kan doen...kwaliteit boven kwantiteit

Je kan er inderdaad langer mee doen, maar doe je er langer mee dan iemand anders met een 'normaal' kledingstuk?
Ik in iedergeval niet.

Faery 06-04-2002 16:53

Citaat:

de schreef:

en..tja...

Ik niet en dur is nog noojt een trui of broek uit mekaar geflikkerd.

Ik snap zown opmerking nooit. Leg 't maar fijn uit ( - ow, en jah, dit bedoel ik serieus, :))

Pinnemuts 06-04-2002 17:22

Citaat:

Eaglewing schreef:

Je kan er inderdaad langer mee doen, maar doe je er langer mee dan iemand anders met een 'normaal' kledingstuk?
Ik in iedergeval niet.

Ik ook niet, en dat is normaal! Je hebt nu eenmaal altijd de drang om nieuwe dingen te kopen waardoor je de oude minder draagt...

Dorus 06-04-2002 18:14

Citaat:

Pinnemuts schreef:

Ik ook niet, en dat is normaal! Je hebt nu eenmaal altijd de drang om nieuwe dingen te kopen waardoor je de oude minder draagt...

idd. En soms is dat best vervelend...beetje zonde enzo:)

RuffThugg 06-04-2002 18:18

Ja kleding(van merken als Replay) is duur.
Maar dat was ook al voor de euro.
Dus dat is het niet.
Maar je hoeft het niet te kopen.

Qamra 06-04-2002 18:18

Citaat:

de schreef:

en..tja...

Duur = goed zeker?

Niet altijd dus. Kheb wel een "dure" kledingstukken gehad en die waren na 3 keer dragen al versleten. Dus om te denken dat duur goed is is beetje hypocriet. Als je een beetje verstand hebt van stoffen en stiksels kan je "hele" goedkope en zeer goede kledingstukken kopen..

En je kan overal wel een pakketje met merklabeltjes kopen (hef naald en draad en je hebt je goedkope merkkleding ;))

S 06-04-2002 20:30

Citaat:

girl1 schreef:
Ik liep laatst een winkel in ( ik moest een spijkerbroek hebben) en daar waren gewoon spijkerbroeken van 120 euro.
Ook kom ik weleens in andere winkels , en bij sommige betaal je voor een doodnormaal shirtje wel 90 euro. (b.v replay)
Dit is toch overdreven...
Door die euro lijkt het wel allemaal duurder geworden...
Kopen jullie weleens van die vette dure kleren??

Volgens mij heb je het nou niet over een gewone winkel... Meer iets van Replay. Volgens mij valt dat niet onder de massa-winkels :D.

~julie~ 06-04-2002 20:32

Nouja voor de meeste blouses betaal ik toch al gauw rond de € 99!! Dat ga je op een gegeven moment gewoon normaal vinden..best slecht eigenlijk :( maarja! Wat ik wel echt lomp vind zijn van die lelijke spijkerbroeken met vale kleuren en gaten enzo waar je dan óók meer dan € 100,- voor betaalt..echt stom!!

rodina 06-04-2002 20:48

Tuurlijk kleding wordt duurder, alles wordt duurder, maar het is ook wel zo dat wij meer gaan verdienen..

Maar als ik iets echt moooi vind, en de kwaliteit goed is wil er best wel wat voor betalen. En ach de kleding die ik mooi vind, is over het algemeen best duur,maar ik werk er voor dus waarom niet. Je leeft maar een keer.

marlies 06-04-2002 23:26

Ik merk het wel. Dan kan je zeggen dat ik niet mag zeiken over de euro ofzo, maar ik heb nog steeds hetzelfde kleedgeld, maar ik merk dat heel veel dingen duurder geworden zijn. Dus ik ga maar eens mijn ouders heel lief aankijken voor meer kleedgeld ;)

halve banaan 07-04-2002 11:08

De broek die ik nu aan heb is omgerekend euhmm ongeveer 20euro ;)

Zit nog lekker ook.

De Ideale Schoonzoon 07-04-2002 12:51

mooie kleren zijn duur jah...

ikke laatst weer broek gekocht van ecko, ben je zo 100 euro voor kwijt !!!

kaleidoscope 07-04-2002 12:58

Door die euro zal het misschien een prijs verschil zijn van 50 cent,merken als replay zijn altijd al superduur geweest,en als je het te duur vind ga je toch afdingen...of koop gewoon iets goedkopers :rolleyes: :p

boardbabe 07-04-2002 13:11

Ik denk ook dat de kleren wat duurder zijn geworden. Bijvoorbeeld in de opruiming zullen winkels minder gauw iets voor fl 5,- (2 euro nogwat) afprijzen, het lijkt toch een stuk minder in euro's

kaleidoscope 07-04-2002 13:18

Citaat:

boardbabe schreef:
Ik denk ook dat de kleren wat duurder zijn geworden. Bijvoorbeeld in de opruiming zullen winkels minder gauw iets voor fl 5,- (2 euro nogwat) afprijzen, het lijkt toch een stuk minder in euro's
Kep gister nog een truitje gekocht voor 2,25 :D:p

June bug 07-04-2002 13:27

Daarom ben ik dus een H&M-freak. Als je daar heengaat als het uitverkoop is, vind je inderdaad truitjes en andere leuke dingen gewoon heel erg goedkoop. (H&M is sowieso al godkoop, dus dan nog meer).
Zo heb ik al 2 keer heel goedkoop een truitje gekocht.
1tje voor f4,95 (gulden he) en eentje voor f 2,90 geloof ik. En nog leuk ook...
Lang leve de H&M!! :p

Alex 07-04-2002 14:07

Ik merk dat niet zo hoor.. volgens mij valt het allemaal wel mee met dat duurder worden. ten minste het is niet zo dat ik opeens veel meer betaal dan vroeger voor dingen...

maar 09-04-2002 03:01

Kleding van merken die ik draag is hier in amerika stukken goedkoper dan in Nederland, maar dat heeft natuurlijk te maken met de importprijzen. In Europa zelf merk ik juist dat Nederland een van de goedkopere landen is wat kleding betreft.

S 09-04-2002 07:23

Citaat:

Nirv@nafreak schreef:
f4,95 (gulden he)
Ah, vandaar die 'f' ervoor ;).

Gwen. 09-04-2002 11:52

Het is niet alleen merkkleding die erg duur is geworden, maar ik vind gewoon "huismerk"kleding (H&M enzo) ook prijzig, maar daar doe je niks aan. Ik ga het ook niet niet kopen omdat het zo duur is want het is wel leuk.

TearSong 10-04-2002 13:54

Citaat:

rodina schreef:
Tuurlijk kleding wordt duurder, alles wordt duurder, maar het is ook wel zo dat wij meer gaan verdienen..

nou dat valt wel weer mee geloof ik..ik heb mijn loon niet echt omhoog zien gaan.

toch denk ik dat het voor een deel echt te wijten is aan de euro, want in de kledingwinkels waar ik standaard kom is de prijs ook erg veel omhoog gegaan sinds de komst van die euro. En dan roepen ze met z'n allen 'je moet gewoon niet meer omrekenen'..nou ik reken toch echt wel even om voordat ik iets koop anders vliegt het geld al helemaal m'n zak uit :)

Caroo 10-04-2002 14:18

Jah die merken als Replay en Diesel enzow lijken echt veel duurder geworden. Mjah ik koop zoiets nooit, je betaalt toch alleen voor de naam...

*~Shy QueeN~* 10-04-2002 15:03

YepzZ..

Vind ik ook.. Vorig jaar had ik een heupbroek gekocht van Diesel voor zO'n 180 piekjes.. Nu kan je zulke broeken alleen nog maar kopen voor 100€! :(

stout! 10-04-2002 15:15

waar kun je die losse merkjes kopen? Lijkt me wel koel om die een beetje kriskras over mijn kleertjes te gaan naaien:D

blacky 12-04-2002 14:06

ja alles wordt steeds duurder en meer geld krijgen ho maar. dat zuigt behoorlijk, klote euro. :mad:

Black Sugar 12-04-2002 14:08

Niet echt, het geld groeit me niet op de rug helaas. Zie soms wel mooie dingen die dan helaas gewoon te duur zijn. Dan zoek ik gewoon wat betaalbaarders uit.

marion15 12-04-2002 17:52

hoi allemaal
als je wat leuks zie van replay ofzo en je vind het te duur kijk dan gewoon bij hennis en maurits want daar hebben ze zoveel kleding die er veel op lijkt en stukken goed koper

De Ideale Schoonzoon 13-04-2002 10:35

H&M suxxxxxxx bigtime !!!

SE 13-04-2002 11:13

ik heb pas n broek gekocht van 74Euro wat ik persoonlijk redelijk veel vind.. normaal draag ik broeke van 45 tot 50 euro ofzo.. maarjah.. de prijs is niet zo'n probleem .. me ouders betalen :D

nare man 13-04-2002 11:30

Mwah, kleding is over het algemeen wel duur. Maar je kunt redelijk wat besparen door een beetje selectief te kopen. Bijvoorbeeld broeken van Polo of Gant. Die kwaliteit is ontzettend goed, maar je kunt voor veel minder geld ook dezelfde kwaliteit broeken krijgen van bv. eigen merk Bijenkorf, Piet Zoomers of Steppin' Out (vooral die rode met bandplooi is ontzettend populair onder studenten :D)

Horror Kitty 13-04-2002 11:41

pas ging ik nog een winkel binne en daar had ik een rokje gekocht van 14 euro, duz val wel meej :)

SE 13-04-2002 12:06

Citaat:

wallflower schreef:
pas ging ik nog een winkel binne en daar had ik een rokje gekocht van 14 euro, duz val wel meej :)
uhh.. jah kdenk t .. ik koop nooit rokjes :rolleyes: ;)

beuk 13-04-2002 12:57

Citaat:

de schreef:

Hoewel ik niet zal ontkennen dat de kwaliteit goed is te noemen, rechtvaardigt dat in mijn ogen nog steeds niet de hoge prijzen..
Feit blijft dat er op dure merken een enorme winstmarge zit. De productiekosten zijn heus niet zo hoog.. (Zo zag ik vanochtend in het makro foldertje Lacoste polo's voor meer dan 16 euro onder de normale winkelprijs, balen :S. En hoewel ik snap dat een nette winkel met personeel geld kost, is naar mijn mening de normale winkelprijs nog steeds veel te hoog.)

de 13-04-2002 13:01

Citaat:

beuk schreef:

Hoewel ik niet zal ontkennen dat de kwaliteit goed is te noemen, rechtvaardigt dat in mijn ogen nog steeds niet de hoge prijzen..
Feit blijft dat er op dure merken een enorme winstmarge zit. De productiekosten zijn heus niet zo hoog.. (Zo zag ik vanochtend in het makro foldertje Lacoste polo's voor meer dan 16 euro onder de normale winkelprijs, balen :S. En hoewel ik snap dat een nette winkel met personeel geld kost, is naar mijn mening de normale winkelprijs nog steeds veel te hoog.)

de prijzen zijn ook te hoog,
maar inferieure merken zijn geen alternatief, omdat ik nu eenmaal kwaliteit gewend ben, en daar ook eigenlijk best iets meer voor wil betalen

Roxy 13-04-2002 15:35

Citaat:

TearSong schreef:

nou dat valt wel weer mee geloof ik..ik heb mijn loon niet echt omhoog zien gaan.

mijne oowk nie zeker nie... Er zijn gewoon heel veel dingen duurder geworden door de euro, gewoon omdat ze dat nou kunnen maken... als iets van 50 gulden naar 65 gaat dan kijken de mensen wel even verder maar als dat opeens 27 euro is ist prima... klinkt toch weinig...

Maar ik vind sowieso de mode echt belachelijk duur en ik vind kwaliteit wel een aardige reden... ik geloof best dat sommige merken betere kwaliteit hebben maar ik denk toch dat dat niet de merken zijn die je hier vaak hoort, niet die mode merken maar juist meer de 'degelijke' merken... De meeste mode merken zijn alleen maar duur omdat ze zoveel reclamedingen doen en veel naamsbekendheid hebben...

Voor mezelf hoef ik dat absoluut niet, ik heb liever 7 truitjes van 10 euro dan 1tje voor 70 euro... kwantiteit gaat boven kwaliteit bij mij :)

freakjuh 13-04-2002 16:58

Citaat:

*~Shy QueeN~* schreef:
YepzZ..

Vind ik ook.. Vorig jaar had ik een heupbroek gekocht van Diesel voor zO'n 180 piekjes.. Nu kan je zulke broeken alleen nog maar kopen voor 100€! :(

en 180 vind je ook weinig????? :eek: :eek:

Nuck 13-04-2002 18:35

Citaat:

*~Shy QueeN~* schreef:
YepzZ..

Diesel had sowieso al veel broeken rond de 220 gulden vorig jaar, naar mijn idee hebben ze de prijzen niet echt verhoogd.

Friso 13-04-2002 18:51

Citaat:

freakjuh schreef:
en 180 vind je ook weinig????? :eek: :eek:
Daar gaat het toch niet om?
De verhogingen door de euro zijn trouwens maar 0,4 tot 0,6 procent, en dan vooral parkeren, bioscoop, veerpont, en markt. Je kan het dus niet op de euro afschuiven.

bubbeltjes 13-04-2002 22:30

Kleding wordt idd duurder, maar ja wat doe je er aan he? 2e handswinkeltjes rulen in mijn optiek (:p) gewoon enorm en dat zal altijd lekker goedkoop blijven :) Ik heb de laatste tijd niet veel geld maar als ik straks weer werk koop ik gewoon alleen wat ik echt heel gaaf vind. Kopen om het kopen is natuurlijk ook weleens leuk maar ja...als dat er niet in zit, pech. Tis uiteindelijk toch maar materie...
EN....je kunt natuurlijk ook zelf een beetje crea zijn of een crea moeder zoeken en die achter de naaimachine zetten ;)

Alex 14-04-2002 22:25

Citaat:

de schreef:

de prijzen zijn ook te hoog,
maar inferieure merken zijn geen alternatief, omdat ik nu eenmaal kwaliteit gewend ben, en daar ook eigenlijk best iets meer voor wil betalen

Pfff wat een gelul... je kan best kwaliteit kopen voor relatief weinig geld, bijna elke winkel heeft wel huismerkkleding en die is bij de betere winkels over het algemeen van een goede kwaliteit. Bijvoorbeeld Bijenkorf huismerk, dat is echt van een goede kwaliteit hoor (beter als de meeste 'goede' merken)

AtHell 15-04-2002 13:57

mja boeient, t is gewoon wel fucking iritant enzo maar ok als het een beetje kwaliteid is wil ik dr best genoeg voor betalen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:16.