Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   witte vlekjes op nagels.... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=438244)

Maboq 05-04-2003 12:00

witte vlekjes op nagels....

ok, kijk.. ik heb dus last van witte vlekjes op mn nagels...
niet een klein beetje ofzo.... maar heel mn nagels zijn dus gewoon bijna helemaal wit....
ik vroeg me af of het iets betekent ofzo, is het slecht?..
kheb gehoord dat et komt doordat ik te weinig melk drink enzo.
sinds dien ben ik dus meer melk gaan drinken, maar dit helpt dus niet.
weet iemand miss wat et probleem is en wat ik eraan kan doen?
het is trouwens niet iets wat ik al lang heb, tis iets wat ik het laatste half jaartje heb ofzo :S

Daantje_0705 05-04-2003 12:11

Volgens mij zijn het gewoon beschadigingen van je nagels. Je nagels bestaan uit een aantal hele dunne laagjes en als je je nagels ergens tegenaan stoot dan kan het zijn dat er lucht ofzow tussen die laagjes komt en dat zijn van die witte vlekjes.

Volgens mij komt het hierdoor. Ik heb idd ook wel eens gehoord dat het door kalkgebrek zou komen maar volgens mij is dat een fabeltje.

Leonoor 05-04-2003 12:14

Citaat:

Daantje_0705 schreef op 05-04-2003 @ 13:11:
Volgens mij zijn het gewoon beschadigingen van je nagels. Je nagels bestaan uit een aantal hele dunne laagjes en als je je nagels ergens tegenaan stoot dan kan het zijn dat er lucht ofzow tussen die laagjes komt en dat zijn van die witte vlekjes.

Volgens mij komt het hierdoor. Ik heb idd ook wel eens gehoord dat het door kalkgebrek zou komen maar volgens mij is dat een fabeltje.

Bijna precies dezelfde reply als ik wou geven. ;) Dat het gewoon beschadigingkjes van je nagels zijn. En dat dat kalkgebrek een fabeltje is (dat heb ik iig ook gehoord).

Maboq 05-04-2003 12:30

dan vraag ik me toch af wat ik allemaal in mn slaap doe, want zo vaak stoot ik ze niet..... niet bewust iig :S

Quiana 05-04-2003 13:46

Je kan er volgens mij niks tegen doen, moet eruit groeien..
Misschien heb je 'zwakke' nagels oid,
en raken ze snel beschadigd?

slimmieslak 05-04-2003 16:53

geen klak tekort hoor, want ik heb jaren lang geen melk gedronken en dus ook niks met melk gegeten en toen had ik ze niks meer of minder als daarvoor!
nu eet ik af en toe iets met melk, maar nog steeds niet veel en ik heb af en toe ook een vlekje, ik weet ook niet hoe ik eraan kom, maar goed ik heb ook weleens een blauwe plek zonder dat ik weer hoe ik daaraan kom!
niet te druk om maken denk ik! anders smeer je er toch een mooi lakje over heen?
x

MiZz TeRiOuZz 06-04-2003 15:38

Citaat:

slimmieslak schreef op 05-04-2003 @ 21:23:
geen klak tekort hoor, want ik heb jaren lang geen melk gedronken en dus ook niks met melk gegeten en toen had ik ze niks meer of minder als daarvoor!
nu eet ik af en toe iets met melk, maar nog steeds niet veel en ik heb af en toe ook een vlekje, ik weet ook niet hoe ik eraan kom, maar goed ik heb ook weleens een blauwe plek zonder dat ik weer hoe ik daaraan kom!
niet te druk om maken denk ik! anders smeer je er toch een mooi lakje over heen?
x

volgens mij is maboq een jongentje... :o
(en jaah ik weet dat sommige jongens dat ook mooi vinden..ma de meeste niet ;))

slimmieslak 06-04-2003 19:14

Citaat:

MiZz TeRiOuZz schreef op 06-04-2003 @ 16:38:
volgens mij is maboq een jongentje... :o
(en jaah ik weet dat sommige jongens dat ook mooi vinden..ma de meeste niet ;))

haha sorry! ik ben niet voor niks blond he?
nou ja sorry maboq, maar ik heb geen andere adviezen voor je
x

Mysterons 06-04-2003 20:22

calciumgebrek.

WishfulDreaming 06-04-2003 20:25

Citaat:

MoonDance schreef op 06-04-2003 @ 21:22:
calciumgebrek.
MArte heeft toch ook altijd van die veelzeggende reply's :D

*grinnik*

Mysterons 06-04-2003 20:54

Citaat:

WishfulDreaming schreef op 06-04-2003 @ 20:25:
MArte heeft toch ook altijd van die veelzeggende reply's :D

*grinnik*

1 woord, maar wel veelzeggend want dat is gewoon de oorzaak :D

WishfulDreaming 06-04-2003 20:56

Marte..

Citaat:

Maboq schreef op 05-04-2003 @ 13:00:

weet iemand miss wat et probleem is en wat ik eraan kan doen?

:) :p

Neej maar, het staat echt zo:

calciumgebrek.

niet zo van: joh, het zou wel es calciumgebrek kunnen zijn ofzo...

Ik betwijfel trouwens of het waar is.

Mysterons 06-04-2003 21:03

Citaat:

WishfulDreaming schreef op 06-04-2003 @ 20:56:
Marte..

:) :p

Neej maar, het staat echt zo:

calciumgebrek.

niet zo van: joh, het zou wel es calciumgebrek kunnen zijn ofzo...

Ik betwijfel trouwens of het waar is.

nou. calciumgebrek. melk drinken dus. dat kan die zelf nog wel bedenken toch :p

volgens mij is dat het, en vitaminen/mineralen gebrek. het heeft verder niet te maken met beschadigingen ofzo, dat ziet er heel anders uit. (als je je vinger tussen de deur krijgt en een deuk in je nagel ziet dat er dus heel anders uit (& is pijnlijker :|))

MiZz TeRiOuZz 07-04-2003 15:59

Citaat:

slimmieslak schreef op 06-04-2003 @ 23:44:
haha sorry! ik ben niet voor niks blond he?
nou ja sorry maboq, maar ik heb geen andere adviezen voor je
x

moet ie ma neer zetten ofiej een jongentje of je meisje is huh ;)

iebke* 07-04-2003 18:34

als ik kind was had ik dat ook op mijn tanden, dat komt als je een teveel aan fluor in je lichaam hebt, dat kan idd ook op je nagels verschijnen ! het enige dat ik van fluor weet is dat het in tandpasta zit!! en in sommige vitamines ...! ik zou je verder willen helpen maar meer weet ik er helaas niet meer van!

WishfulDreaming 07-04-2003 19:30

Citaat:

iebke* schreef op 07-04-2003 @ 19:34:
als ik kind was had ik dat ook op mijn tanden, dat komt als je een teveel aan fluor in je lichaam hebt, dat kan idd ook op je nagels verschijnen ! het enige dat ik van fluor weet is dat het in tandpasta zit!! en in sommige vitamines ...! ik zou je verder willen helpen maar meer weet ik er helaas niet meer van!
Jajoh! dus meer tandpasta eten!

:p

A loved one 07-04-2003 21:59

Bij mijn weten komen vlekken op je tanden doordat je moeder tijdens de zwangerschap antibiotica heeft gebruikt.
Witte vlekken op je nagels komen gewoon door ertegen aan stoten, bijvoorbeeld als je te hard je nagelriemen terugduwt. Géén calciumgebrek, lijkt mij.

Yab-Yum 12-04-2003 18:27

In mijn vitamineboek staat juist dat het een ZINK-gebrek is.
Maar idd ik heb t ook.
Je moet trouwens wel heel veel matte lagen lakken wil je t niet meer zien.

twim 12-04-2003 18:33

Het is gewoon een gebrek aan iets. :D
Maar volgens mij zijn het dus geen beschadigingen.

Maboq 12-04-2003 19:48

damn, tis weer helemaal opgehelderd :D

kaatje in da house 14-04-2003 17:08

Citaat:

slimmieslak schreef op 05-04-2003 @ 17:53:
x

conclusie: tis gewoon kalkoverschot :D

Grtz K.G.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:47.