![]() |
witte vlekjes op nagels....
ok, kijk.. ik heb dus last van witte vlekjes op mn nagels...
niet een klein beetje ofzo.... maar heel mn nagels zijn dus gewoon bijna helemaal wit.... ik vroeg me af of het iets betekent ofzo, is het slecht?.. kheb gehoord dat et komt doordat ik te weinig melk drink enzo. sinds dien ben ik dus meer melk gaan drinken, maar dit helpt dus niet. weet iemand miss wat et probleem is en wat ik eraan kan doen? het is trouwens niet iets wat ik al lang heb, tis iets wat ik het laatste half jaartje heb ofzo :S |
Volgens mij zijn het gewoon beschadigingen van je nagels. Je nagels bestaan uit een aantal hele dunne laagjes en als je je nagels ergens tegenaan stoot dan kan het zijn dat er lucht ofzow tussen die laagjes komt en dat zijn van die witte vlekjes.
Volgens mij komt het hierdoor. Ik heb idd ook wel eens gehoord dat het door kalkgebrek zou komen maar volgens mij is dat een fabeltje. |
Citaat:
|
dan vraag ik me toch af wat ik allemaal in mn slaap doe, want zo vaak stoot ik ze niet..... niet bewust iig :S
|
Je kan er volgens mij niks tegen doen, moet eruit groeien..
Misschien heb je 'zwakke' nagels oid, en raken ze snel beschadigd? |
geen klak tekort hoor, want ik heb jaren lang geen melk gedronken en dus ook niks met melk gegeten en toen had ik ze niks meer of minder als daarvoor!
nu eet ik af en toe iets met melk, maar nog steeds niet veel en ik heb af en toe ook een vlekje, ik weet ook niet hoe ik eraan kom, maar goed ik heb ook weleens een blauwe plek zonder dat ik weer hoe ik daaraan kom! niet te druk om maken denk ik! anders smeer je er toch een mooi lakje over heen? x |
Citaat:
(en jaah ik weet dat sommige jongens dat ook mooi vinden..ma de meeste niet ;)) |
Citaat:
nou ja sorry maboq, maar ik heb geen andere adviezen voor je x |
calciumgebrek.
|
Citaat:
*grinnik* |
Citaat:
1 woord, maar wel veelzeggend want dat is gewoon de oorzaak :D |
Marte..
Citaat:
Neej maar, het staat echt zo: calciumgebrek. niet zo van: joh, het zou wel es calciumgebrek kunnen zijn ofzo... Ik betwijfel trouwens of het waar is. |
Citaat:
nou. calciumgebrek. melk drinken dus. dat kan die zelf nog wel bedenken toch :p volgens mij is dat het, en vitaminen/mineralen gebrek. het heeft verder niet te maken met beschadigingen ofzo, dat ziet er heel anders uit. (als je je vinger tussen de deur krijgt en een deuk in je nagel ziet dat er dus heel anders uit (& is pijnlijker :|)) |
Citaat:
|
als ik kind was had ik dat ook op mijn tanden, dat komt als je een teveel aan fluor in je lichaam hebt, dat kan idd ook op je nagels verschijnen ! het enige dat ik van fluor weet is dat het in tandpasta zit!! en in sommige vitamines ...! ik zou je verder willen helpen maar meer weet ik er helaas niet meer van!
|
Citaat:
:p |
Bij mijn weten komen vlekken op je tanden doordat je moeder tijdens de zwangerschap antibiotica heeft gebruikt.
Witte vlekken op je nagels komen gewoon door ertegen aan stoten, bijvoorbeeld als je te hard je nagelriemen terugduwt. Géén calciumgebrek, lijkt mij. |
In mijn vitamineboek staat juist dat het een ZINK-gebrek is.
Maar idd ik heb t ook. Je moet trouwens wel heel veel matte lagen lakken wil je t niet meer zien. |
Het is gewoon een gebrek aan iets. :D
Maar volgens mij zijn het dus geen beschadigingen. |
damn, tis weer helemaal opgehelderd :D
|
Citaat:
Grtz K.G. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:47. |