![]() |
Dropijs, bestaat dat nog?
Ze verkochten het eerst bij de AH, maar nu niet meer. Het is vanille ijs met een laagje drop eromheen.
Oke, het klinkt enorm ranzig. Ik heb het eerste ijsje zelfs weggegooid. Maar daarna was het echt zo lekker (y) Mijn vraag: kan je dat nog ergens kopen? |
Heb ik dat niet ooit eens gehad? *denkt*
Bij ons in Deventer in Talamini (de beste ijszaak van Europa) heeft men alles! (y) Veel Italiaanse zaken zullen misschien wel zoiets verkopen. Oh nee, drop is Nederlands. Nou... |
In Italie heb je van die ijsjes met een stokje van drop. En dan is het ijsje gewoon normaal ijs. Maar dat bedoel ik niet :)
|
nee, nooit van gehoord ook!
|
Gadverdamme! Om te kotsen!
|
ik ken wel smurfenijs :)
is net zo vies als dropijs me lijkt (ofzo) :p |
In Denemarken heb ik dat enorm vaak gehad, dat is echt een drop land... Batman ijsjes hadden ze daar, roomijs met soort droplaagje er om heen... echt verrukkulluk gewoon!
Maar in NL heb ik het nog nooit gezien... misschien dat een ijszaak het idd heeft... of een groothandel... |
Ik heb het nog nooit ergens gezien en het lijkt me ook niet echt zo'n lekkere combinatie.
|
'k ken wel een ijszaak waar ze het nog verkopen, maar dat is niet in de buurt van Rotterdam....
|
hmm noooit van gehoord.. leek me toen ik er eerst aan dacht ontzettend goor idd.. maar nu ik ff afweeg hie drop smaakt, en hoe ijs smaakt.....hmm misschien is het toch best wel lekker :D
maar ik heb geen idee of ze het ergens verkopen.. misschien hebben ze het in de zomer weer? |
Ze hebben dat wel bij van die ijssalons
die veel verschillende smaken ijs hebben.. In Utrecht zit er 1 volgens mij. In Den Haag zat er volgens mij ook eentje (had iig veel soorten ijs), maar dat is verbouwd tot een schoenenzaak.. :| Niet dat je hier wat aan hebt, maar toch. :p |
Hopelijk niet! De raarste dingen heb je tegenwoordig. Wat dacht je van een pannenkoek met ragout? Tja, je moet er maar opkomen. En vervolgens er weer vanaf komen natuurlijk!
|
Ik wist niet dat ze het ook in Nederland hadden, wel in Zweden :) Maar ik heb het nooit gehad.
|
zoete of zoute drop :p
|
Er was wel dropijs. Volgens mij van Jari Litmanen, maar dat is wel een paar jaar geleden geloof ik :confused:
|
Nooit van gehoord, lijkt me ook helemaal nix :S
|
Ken ik wel, nooit gegeten, weet niet of je t nog kan kopen. maar weet je toevallig nog van watvoor merk t was? volgens mij was t een bekend merk.
en gefeliciteerd :) |
dat heb ik wel eens gehad, maar dat is al heel lang geleden. ik hoop dat ze et nog hebben, want ik vond et toen wel lekker volgens mij
|
Citaat:
|
mijn topic werd gesloten omdat deze al bestond (niet gezien :o)
maar de dropijs die ik had, was geen ijs met een laag drop eromheen, het was gewoon bruinig ijs, naar drop smakend, met stukjes drop erdoorheen. ontopic: ik had het gegeten in Warnemunde (N-O Duitsland) dus, mochten jullie daar ooit eens komen?!! :p |
En dropshot???? ook al een tijd niet meer gezien......
maar je schijnt het ook te kunnen mixen via andere dranken (althans dat kreeg ik de laatste keer in crazy piano's in rotterdam)...maar was niet meer in staat te zien wat ze er in deed.... |
Citaat:
|
Hmm, bij dé ijssalon hier hebben ze ook dropijs...maar dat is dan geen vanille-ijs met een laagje drop, maar gewoon gemixed zeg maar. Niet erg geslaagd :p.
|
net zoiets als kipchampignonbroodjes :cool:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:28. |