![]() |
Verschil uitzendbureau of direct bij werkgever solliciteren?
Wat is eigenlijk het verschil tussen meteen bij een bijvoorbeeld winkel solliciteren of je inschrijven bij een uitzendbureau? Wat zijn de voor- en nadelen van beide?
Tot nu toe heb ik twee baantjes gehad, in beide gevallen had ik gesolliciteerd bij mijn werkgever. Na mijn examen wil ik me misschien bij een uitzendbureau in gaan schrijven; het lijkt me dan makkelijker om werk te vinden. Een vriend van me zegt dat je als je via een uitzendbureau werkt, je over het algemeen beter betaalt krijgt, klopt dit? |
Uitzendbureau's moeten ook wat verdienen, en vragen een vergoeding van de werkgever, ten koste van jouw loon. Helemaal zeker weet ik het niet.
|
Een uitzendbureau is een commerciële instelling die ook wat moet verdienen.
Schrijf jij je in bij een uitzendbureau, krijgen zij een bepaald percentage van je loon. Het voordeel van een uitzendbureau is dat je op elk gewenst moment kan opstappen, je bent niet verplicht om de normaal gesproken 2 maanden ''uit te werken'' zodat je baas weer een nieuwe werknemer kan vinden. Het nadeel is dat je baas je ook elk moment op de stoep kan zetten + t feit dat je dus minder verdient. Ook is het werk via een uitzendbureau meestal maar voor bepaalde tijd, maximaal een half jaar dacht ik. |
Verder is het vaak zo dat lang niet de hele CAO van de dessbetreffende branch voor je geld maar een bepaalde CAO voor de uitznedburo's volgens mij het verschilt of die beter zijn of niet vaak niet hoor
|
Citaat:
Vind je het heel erg als ik er even wat leestekens aan toe voeg? Citaat:
|
Uitzendbureau's houden geen geld in op jouw loon. Het bedrijf betaald het uitzendbureau voor hun diensten. Daarvoor in de plaats besteed het bedrijf het volledige verlonings- en verzekeringpakket uit aan het uitzendbureau en hoeven ze geen advertenties e.d. te zetten voor personeel. Daarnaast kun je bij een uitzendbureau kiezen uit zeer veel verschillende banen en ligt het salaris vaak hoger dan bij een regulier bedrijf.
Kijk ook anders op www.asastudent.nl dit is de site van een speciaal uitzendbureau voor studenten en scholieren. Succes!http://www.asastudent.nl (y) |
Bedankt voor jullie reacties :)
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10. |