![]() |
Don Rosa Donald Duck-strips
Jaja, toch maar een topic erover openen. :D(y)
Vertel hier over je geweldige leeservaringen, vraag wat je niet snapt, gooi die gevoelens van je af. :) Weet iedereen hier wie ik bedoel? Zijn jullie ook aanhangers van de jonge jaren of zijn jullie meer voorstander van de antieke Carl Barks-verhalen? Waarom wel/niet? Weten jullie ook af van de verborgen D.U.C.K's en Mickey Mousejes? :):o |
Ehh... huh? :p
|
Citaat:
|
Citaat:
en ja, ik heb mn hele leven DD gelezen.. |
Don Rosa is schitterend. Hij heeft echt een heerlijke humor.
Ik ben al jaren geen lid meer van de DD omdat ik de kwaliteit de laatse jaren vrij slecht vind, maar elke keer als ik een album uit de bieb haal vind ik het geweldig als Don Rosa weer wat heeft geschreven. |
K ben nog steeds lid van de DD en lees hem nog steeds gelijk als ie in de brievenbus ligt en maak nog steeds ruzie met mn pa en broertje wie hem het eerste mag lezen... :D
|
Ik ben blij dat er deze maand eindelijk weer een don rosa verhaal was!!! Zo lang gemist!!!
Ik vind ze echt geweldig, en ik vind het leuker dan Barks, ook de jonge jaren... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik was ook heel blij dat'ie weer terug was in de DD Extra. Hij tekent echt heel (y)
Ik heb in vrijwel elk verhaal de D.U.C.K-jes gespot, alleen wat zijn die Mickey Mouse-jes waar je het over hebt? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben al heel mijn leven ongeveer lid van de DD, maar ik had echt nog nooit van Don Rosa gehoord..
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zal er eens op letten... |
Citaat:
|
Ik heb werkelijk waar nog nooit een DD gelezen..
|
Citaat:
Grapjurk! :D Toch..? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Enne DMinor, ik bedoelde dat ik je post niet begreep. Aangezien ik zelf heeel veel dd heb gelezen, en nog nooit had gehoord van de dingen die jij zegt. Maarre.. je hebt t al uitgelegd.. aan Pla. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Hm, zal wel
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar die Don Rosa ken ik niet. |
Ik heb de afgelopen 5 jaar de donald duck gelezen, maar ik kan me niets van die Don Rosa herinneren.......:o
|
ja klopt..
hij tekent kleine leuke dingetjes in de tekeningen .. en bv .. hoe dagobert duck rijk is geworden is gewoon subliem getekent |
ik vind het echt prachtige verhalen, zowel van Barks als van Rosa.
Het mooie is dat veel verhalen terugkoppelen op elkaar waardoor je een heel goed beeld kunt krijgen van hoe ze alles in elkaar gezet willen hebben. Ik ben van de DD-extra dan ook bijna vanaf het begin (1987) lid (maar vroeger moest je m gewoon 'los' kopen), maar ik mis helaas 5 nummers van de eerste jaargang :( |
Citaat:
|
hij tekent zó goed en er gebeuren zó veel dingen in één plaatje. werkelijk geniaal
|
Citaat:
Dit ook omdat ik nu al zo goed als alle extra's heb en de donald duck serie al vanaf 1980 nagenoeg compleet heb |
Citaat:
ik heb ook nog een DD uit rond 1990 en daar staat ook een verhaal van don rosa in, dat Donald Duck zijn eigen beloning mag kiezen voor zijn muntenpoetswerk, en dus het geldpakhuis begint af te graven.... Dat is de enigste don rosa die ik ken in de gewone DD |
Citaat:
Ik ben pas begonnen met het herlezen van de iets nieuwere DD's, ik ben nu bij 1993 :) |
Citaat:
Ik vond ooit eens de gehele jaargang 1990 op de markt, maar ik had geen geld of pinpas bij me...volgende dag was'ie weg :mad: |
Ik wil om meerdere redenen ongelofelijk rijk worden en één daarvan is om al die oude Donald Ducks in bezit te krijgen en vooral die albums van de jonge jaren van oom Dagobert.
'Oke ik toeter wel' |
Citaat:
mm, nu moet ik bij 1953 beginnen, daar heb ik een paar losse nummers van, ben ik wel ff bezig :o |
vind de dd uberhaupt wel ok, tenminste, donald en zijn vrienden zelf. kleine boze wolf, hiawatha en broer konijn ed. boeien me niet zo... maar hoe kan je zien wie welk verhaal getekend heeft? of moet je dat aan de stijl zien? staat er niet ergens een naam ofzo? heb btw ook ooit wat extra's gehad, maar waar die gebleven zijn? misschien in een kist op zolder ofzo. heb ook ooit voor 1gulden heel 1982 op de rommelmarkt gekocht. zelfs alle spellen en andere bijgevoegde dingen zaten er nog in! behalve het paasspel deel 3.... best cool eigenlijk :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:54. |