![]() |
Bandstoernooi
(met dank aan Michel N van het Excelsior-Recordings messageboard, want dit is zijn idee dat ik ff schaamteloos jat, maar toch...)
Bandstoernooi Het idee is om 32 of 64 bands te nomineren en die dan tegen elkaar te laten spelen door een loting... virtueel dan. Een voorbeeldje van het XCLSR-forum, in de eerste ronde werden de eerste vijf wedstrijden 'gespeeld' door: 1. Kings Of Convenience - Motorpsycho 2. Seedling - Sentridoh 3. Rolling Stones - N*E*R*D* 4. Beatles - Saybia 5. Boo! - Flying Burrito Brothers Iedereen kon toen stemmen op één van de twee bands die steeds genoemd werden, en mijn lijstje was zo: 1. motorpsycho 2. seedling 3. rolling stones 4. saybia 5. flying burrito brothers. Maar goed, ik was niet de enige, dus toen alle anderen ook gestemd hadden die toevallig toen op het forum waren, werden de stemmen geteld en ging de tweede ronde in. Toen waren er nog 16 wedstrijden over, die werden weer gespeeld (iedereen mocht stemmen) en zo door tot de finale. Die werd daar gespeeld tussen de Beatles en Daryll-Ann, en de Beatles hebben best wel gewonnen. Maar toch. Oké. Iedereen mag twee bands nomineren. Ik regel de rest wel. We moeten er (het liefst) 32 of 64 ofzo hebben, anders komt het niet uit met de loting hè? Dan zal ik (jaja) gaan loten en de wedstrijden bekend maken. Korte samenvatting: er worden 64 bands genomineerd door jullie. Dan gooi ik ze bij elkaar zodat we 32 wedstrijden overhouden. Zoals bijvoorbeeld de eerste wedstrijd: 'caesar' tegen 'siouxsie and the banshees' (en dan nog 31 wedstrijden te gaan.) Jullie stemmen dan op de band die je het leukst van de twee vind (in mijn geval caesar) en daar stem je dan op. Dat doe je ook bij de andere 31 wedstrijden, daar kies je ook steeds de leukste uit. Als iedereen gestemt heeft (en ik vind het tijd voor een nieuwe ronde) ga ik de stemmen tellen. Bij elke wedstrijd is er dan één winnaar. Dan houden we dus 32 bands over, van de 64, en die strijden ook tegen elkaar in de volgende ronde met een nieuwe loting. Net zolang tot we twee bands over hebben voor de finale. Maar vooralsnog gaan we eerste ff per persoon twee bands nomineren. :D Any questions? Nee? Dan kunnen we nu beginnen. (oh ja, forumbazen: mag ik voor elke nieuwe ronde een nieuw topic aanmaken of moet ik het in dit topic houden?) thanks, Krummeltje |
Goed, mijn twee nominaties zijn voor:
Caesar Spinvis (en oh ja, het heeft dus geen zin bands dubbel te nomineren: als een band één keer genoemd wordt, is het genoeg.) |
leuk idee, alleen een beetje lastig uittevoeren lijkt me.. we zullen zien:) ook moeilijk om 2 favoriete bands te geven, dus ik doe er maar 2 willekeurige uit mijn top 30
mijn 2 nominaties: -explosions in the sky -isis |
Citaat:
|
Eigenlijk gekkenwerk om er twee te kiezen dus ik neem er maar 2 die ik binnenkort live ga aanschouwen:
Interpol Moloko |
Dan zeg ik:
Isis Dillinger Escape Plan |
Citaat:
|
The Postman Syndrome
Solefald |
Citaat:
maar dan mag 86dagreed er nog een nomineren. edit: we zitten nu op 12 bands. Caesar, Spinvis, Explosions in the Sky, Isis, Siouxsie and the Banshees, The Sisters of Mercy, Interpol, Moloko, Dillinger Escape Plan, The Postman Syndrome, Solefald, Cave-in |
Postman Syndrome ook al genomineerd?
Dan nomineer ik....... Cave-in |
Silverchair
Green Lizard |
Citaat:
mijn 2 bands: Soilwork Opeth |
axel rudi pell
van halen |
mijn bands:
radiohead the white stripes |
hmmm....
Strapping Young Lad Spineshank wat me zo ff te binnen schiet :p |
Leuk dit :)
Royksopp Smashing Pumpkins |
Citaat:
Caesar, Spinvis, Explosions in the Sky, Isis, Siouxsie and the Banshees, The Sisters of Mercy, Interpol, Moloko, Dillinger Escape Plan, The Postman Syndrome, Solefald, Cave-in, Silverchair, Green Lizard, Soilwork, Opeth, Radiohead, the white stripes, axel rudi pell, van halen, Mad Sin, Nekromantix, Strapping Young Lad, Spineshank, royksopp, smashing pumpkins 26 bands tot nu toe. (;)) |
ik snap het niet :D
(lees : ik lees geen saaie verhalen) |
Citaat:
|
Citaat:
|
tja opeth is al genoemd he:S
dan maar: - in flames - macabre |
The Red Chord vs Converge :D
|
atreyu
thursday dan maar? |
Oasis
The Beatles |
Belvedere
Propagandhi |
Jr ewing
In my eyes. |
Jeff Buckley
the verve |
-The Haunted
-Queens of the Stone Age |
the toasters
rancid |
ik nomineer k's choice en KMFDM
|
Blur
Travis |
Kunnen we trouwens niet beter zo'n tournament van een grote band doen like zoals ze op Fok! doen. B.V. alle album tracks van Radiohead of R.E.M, alle singles van The Rolling Stones of iemand anders een beter idee. Nu wordt het toch nooit eerlijk omdat de muzieksmaak zo oneerlijk is verdeelt over het forum.
|
Bob Dylan
The Stone Roses in de nieuwsgroep nl.muziek is ook wel 's zo'n battle.. erg leuk altijd (y) tof idee. |
Citaat:
Citaat:
Caesar, Spinvis, Explosions in the Sky, Isis, Siouxsie and the Banshees, The Sisters of Mercy, Interpol, Moloko, Dillinger Escape Plan, The Postman Syndrome, Solefald, Cave-in, Silverchair, Green Lizard, Soilwork, Opeth, Radiohead, the white stripes, axel rudi pell, van halen, Mad Sin, Nekromantix, Strapping Young Lad, Spineshank, royksopp, smashing pumpkins in flames, macabre, the red cord, converge, atreyu, thursday, Oasis, The Beatles, Belvedere, Propagandhi, Jr ewing, In my eyes, Jeff Buckley, the verve, The Haunted, Queens of the Stone Age, the toasters, rancid, k's choice, KMFDM, Blur, Travis, Bob Dylan, The Stone Roses... 50 bands tot nu toe, als ik goed geteld heb en geen dubbele bands heb. 14 to go. |
bright eyes en the faint hm :)
|
Nada Surf & Coldplay :)
|
the doors
blonde redhead |
Rise Against
Rancid |
Autechre & Nuclear Assault :D
|
silverchair & bright eyes
|
Nog twee te gaan, wie is de laatste??? :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dan eh... embankment en cereal die zijn zeker nog niet genoemd :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat: