![]() |
Windows XP en windows 98 bij elkaar
Ik van mijn pa dat hij op onze nieuwe computer waar nu windows XP op staat ook nog windows 98 wil zetten. Hij zegt dat dit mogelijk is. Ik heb er zelf nog nooit van gehoord. Kan dit inderdaad en is dit wel verstandig? Hij wil namelijk spelletjes er op zetten die alleen onder windows 98 spelen.
|
Dat kan, je moet dan je harde schijf partitioneren en Windows 98 op een aparte partitie zetten. Let wel, installeer éérst Windows 98 en dan pas Windows XP.
Als je de harde schijf partioneert raak je alle gegevens kwijt, tenzij je partionmagic gebruikt (kost geld). |
ja wij hebben dat dus...
krijg je int begin zoon keuze-schermpje en dan kan je aanklikken waar je in wil werken. ik ben dr heel erg tevreden over (y) 's echt n aanraden vinnik. |
Citaat:
(Maar ik zit opgescheept met zo'n vage prefab-recoverycd, dus ik weet het niet exact. :() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk dat dit nog wel een waardevol topic voor jou is.
|
Citaat:
|
Nog even een vraagje: met die windows XP en windows 98, wordt de computer daar niet veel langzamer van?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens, ik weet niet of de topicstarter bekend is met de mogelijkheid van het illegaal downloaden van bijv. partionmagic. Anders zou hij anders moeten partioneren en alsnog alle data kwijt zijn. Waarom niet een nieuwe installatie? Is nooit weg bij Windows, en de data kan je wel even backuppen op een CD-rom. |
Citaat:
|
C: Win98SE - FAT32
D: WinXP - NTFS Eerst op C met bootdisk FAT32 partitie maken. Dan Win98SE installeren. Daarna booten met Windows XP CD, en in de setup D maken en als NTFS (quick)formatteren. Reboot en je ziet een mooi menuutje. :) Die 30 seconden countdown kun je verlagen naar b.v. 4. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27. |