Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Hoe vaak gaan jullie naar de huisarts? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=440917)

saartje 07-04-2003 20:56

Hoe vaak gaan jullie naar de huisarts?

Dat zou ik nou wel eens willen weten. Ik ben nu 17 jaar en ik ben er nog nooit geweest. Dat komt misschien omdat mij vader het is, maar die heeft mij ook nog nooit onderzocht ofzo.

Zedijar 07-04-2003 20:58

Nooit eigenlijk, ben gewoon hartstikke gezond :)

thunder110 07-04-2003 20:58

Voor de pil ben ik er geloof ik naartoe gegaan, en misschien in mijn eerdere jaren (maar zolang ik er geen herinnering van heb is het stomweg nooit gebeurd).

Ik ben ook niet iemand die zich snel druk maakt als ik een keer een lichamelijk mankementje heb.
Voor de rest ben ik wel vaak met mijn vriendin meegeweest, als ze wéér eens ongewenst zwanger was.

Leonoor 07-04-2003 21:03

Ik moet al iets van een half jaar. :o (sorry, Dashja ;))

't verschilt hoe vaak ik ga, de ene keer ga ik 1 keer per 2 maanden, de andere keer ga ik een half jaar niet, maar gemiddeld denk ik dat ik 3 keer per jaar oid naar de huisarts ga. Das niet vaak, want ik zou er elke week kunnen zitten, maar daar heb ik geen zin in en 't helpt toch ook niks. Ik verzamel altijd. :D

Miracle 07-04-2003 21:21

hmm, k weet niet precies, maar volgens mij dit jaar 3x al. dus ik denk zo 2-3x gemiddeld per jaar.

Iduna 07-04-2003 22:02

zelden.

Ireentje 07-04-2003 23:04

IK ga nooit naar de huisarts :) khaat dan ookwel doktors, tandartsen, ggd enz

Skippy 08-04-2003 02:54

ALleen als er iets overduidelijk niet klopt. (stevige uitslag) of als ik nouwelijks nog in staat ben tot iets vanwege de pijn (of bij aanhoudende zeurende pijn)

Laatste had ik last van mijn elleboog en mijn moeder riep gelijk of ze de dokter moest bellen. Ik bedoel, dan kan ik iedere dag wel gaan ofzo. Als het niet minimaal 2 volle dagen aanhoud dan is het niks ernstigs in mijn ogen.

Ieke 08-04-2003 07:29

Altijd :D Zodra ik thuis ben zie ik die man :p

Maar als ik iets moet kijkt pap altijd buiten de normale tijden, ik zit nooit in het spreekuur ofzo.

Loontjuh 08-04-2003 09:58

bijna nooit..
heb een knieblessure en ben toen hele tijd heel vaak geweest voor onderzoeken wat het nou was enzo en nu moet ik nog voor de pil..
verder bijna nooit..

Andijvie 08-04-2003 10:11

Ik ga eigenlijk nooit, tenzij er echt iets mis is. Voor de pil ben ik drie keer geweest (1ste keer om hem 'aan te vragen', 2de keer ter controle 'of alles goed werkte', 3de keer voor een sterkere variant).
Voor receptjes kan ik gewoon bellen...

Ik ben vrij gezond :)

DutchGirl 08-04-2003 10:28

helaas vaak :(, ik haat die gore klootzak

Jozzy 08-04-2003 11:38

Volgens mij heb ik die man al een jaar of 5 niet meer gezien ofzo. Nou ja, mij best... :)

Sven 08-04-2003 12:42

Bijna nooit, in mn leven 3 keer bij de huisarts geweest geloof ik.. voor gat in mn hoofd, gebroken pols en iets vaags met mn duim :)

ananas15 08-04-2003 12:56

Ik ben toevallig vanmorgen nog geweest, ontstoken kliertje in mijn keel... erg zeurende pijn, dus daarom ging ik, de eerste keer in 3 jaar ofzo... wonder dat ik het nog kon vinden...

Sithan 08-04-2003 13:09

Citaat:

Ieke schreef op 08-04-2003 @ 08:29:
Altijd :D Zodra ik thuis ben zie ik die vrouw :p

N*A*Shezbaernon.temp 08-04-2003 15:24

Zo weinig mogelijk, was der 2 weken geleden eigenlijk na een hele lange tijd voor een echte onderzoek (anders wel ff om de pil of een zalfje voor laten schrijven, maar das' ook lang geleden).

Quiana 08-04-2003 15:40

Zo min mogelijk. (te weinig soms. Maar ok. :o)

Gutterflower 08-04-2003 16:27

Ik ben voor het laatst geweest toen ik een jaar of tien was.
Weet niet meer waarom. :confused:
Oja en vorig jaar bij een huisartsenpost vanwege een gekneusde pols.

Dark Psycho 08-04-2003 16:39

laatst ben ik nog gweest....echt met ontzettende tegenzin, want huisartsen, ziekenhuis, prikken, stethoscopen en al die mikmak staan me dus echt niet aan :(

dokterfobie? :p

maar nee, ik moet er niets van hebben, maar als ik me erges zorgen om maak ga ik gewoon.

het is niet zo dat ik als ik me even niet goed voel meteen in paniek een trauma team vraag ofzo.

Veenbes 08-04-2003 19:08

Citaat:

saartje schreef op 07-04-2003 @ 21:56:
...ik ben er nog nooit geweest. Dat komt misschien omdat mij vader het is, maar die heeft mij ook nog nooit onderzocht ofzo.

MiZz TeRiOuZz 10-04-2003 15:56

euhm..erg vaak :eek:
ik heb gewoon heel vaak wat...als ik iedere keer zou gaan alsk ergens last van heb zouk der iedere week n paar keer zitten :o
maar toen ik nog jong was viel ik altijd met skaten..of uit de boom ensoow..toen had ik altijd vanalles gekneusd...en later heb ik meerdere malen enkel- en kniebanden opgerekt en ingescheurd gehad...ik ben der ook een aantal keer geweest voor voorhoofdsholteontsteking...en een keer via de dokter met spoed in het ziekenhuis beland omdat er gedacht werd dat ik hersenvliesontsteking had...maar dat was niet zo :o:) en een paar keer voor de pil...en de laaste keer was vorige week...omdat ik vaak het idee heb dat ik flauw ga vallen en omdat ik heel erg last heb van examenstress...
maar daar heb ik nu gelukkig wat voor gekregen :o
hm..ik lijk wel fan van die kerol! :eek:

Eva* 12-04-2003 00:31

Ik ga nooit naar de huisarts.

De laatste keer was toen ik 12 was, omdat ik een doorverwijzing voor de cesar-therapeute nodig had.

Arenda 12-04-2003 04:52

Heb te veel dokters gezien bleeeeech, stomme medische keuringen enzo. Verder vermijd ik 'ze'.

Evito 12-04-2003 10:59

Vorig jaar ging ik één keer per week, maar ben nu al een jaar inet meer geweest (y) :D

Qimm 12-04-2003 11:10

Vaker dan de bedoeling is :D ik heb te veel ongelukjes en af en toe een flinke astma aanval :P maar ik ga er nooit heen omdat ik 'ziek' ben. Ik kan of niet lopen of niet ademen :P

Yab-Yum 12-04-2003 18:25

1x per 3 maanden ofzo. Afgelopen tijd wat vaker.

twim 12-04-2003 18:30

bijna nooit.

En ik HAAT die mensen die voor elke scheet die hun dwars zit naar de dokter rennen. Ziekenfonds is absurt duur geworden daardoor. :mad:

jnieuwelaar 12-04-2003 18:34

eigenlijk nooit, maar ga maandag wel effe. Mag nu ook wel. Mijn spieren werken me de laatste tijd tegen. links: tenniselleboog en een pijnlijke achilespees. Rechts: zwaar gekneusde middelvinger en een overstrekte knie.

twim 12-04-2003 18:35

Citaat:

jnieuwelaar schreef op 12-04-2003 @ 19:34:
eigenlijk nooit, maar ga maandag wel effe. Mag nu ook wel. Mijn spieren werken me de laatste tijd tegen. links: tenniselleboog en een pijnlijke achilespees. Rechts: zwaar gekneusde middelvinger en een overstrekte knie.
blijft gevaarlijk die kamasutra :D

Leonoor 12-04-2003 18:56

Citaat:

Neophyte schreef op 12-04-2003 @ 19:30:
En ik HAAT die mensen die voor elke scheet die hun dwars zit naar de dokter rennen. Ziekenfonds is absurt duur geworden daardoor. :mad:
Zeker als je nooit naar een huisarts gaat...kun je beter vaak gaan, dan haal je het geld er nog uit. ;) :p

twim 12-04-2003 19:04

Citaat:

Leonoor schreef op 12-04-2003 @ 19:56:
Zeker als je nooit naar een huisarts gaat...kun je beter vaak gaan, dan haal je het geld er nog uit. ;) :p
Ja maar dan word het alleen nog maar duurder. :(
die nep-zieken moeten gewoon niet zo vaak gaan :mad:

Leonoor 12-04-2003 19:22

Citaat:

Neophyte schreef op 12-04-2003 @ 20:04:
Ja maar dan word het alleen nog maar duurder. :(
die nep-zieken moeten gewoon niet zo vaak gaan :mad:

In je eentje zal je er niet voor kunnen zorgen dat het goedkoper wordt.
tja, hoe kun je vaststellen dat iemand 'nepziek' is...? En hoe en wanneer is iemand 'nepziek'?

Another Way 12-04-2003 22:23

ben al 8 jaar niet geweest

Qimm 12-04-2003 22:37

Citaat:

Leonoor schreef op 12-04-2003 @ 19:22:
In je eentje zal je er niet voor kunnen zorgen dat het goedkoper wordt.
tja, hoe kun je vaststellen dat iemand 'nepziek' is...? En hoe en wanneer is iemand 'nepziek'?

nou ja.. nepziek. maar met ieder iwssewasje gaan. Zoals oh nee ik heb griep! hup naar de huisarts! Oh jee ik hoest nu al 3 dagen.. ik heb vast longontsteking! Oei jeuk in mijn oog! Ik ga dood!

ja echt waar, ze zijn er!

PV 12-04-2003 22:46

Vrij weinig.. vroeger elk jaar wel een x of wat, gekneusde enkel, duim tussen deur, gevallen met fiets, etc :p nu alleen ff langs apotheek om de pil op te halen.. das al.

Leonoor 13-04-2003 08:30

Citaat:

Qimm schreef op 12-04-2003 @ 23:37:
nou ja.. nepziek. maar met ieder iwssewasje gaan. Zoals oh nee ik heb griep! hup naar de huisarts! Oh jee ik hoest nu al 3 dagen.. ik heb vast longontsteking! Oei jeuk in mijn oog! Ik ga dood!

ja echt waar, ze zijn er!

Dat weet ik ook wel. Alleen mensen die elke week bij de huisarts staan zouden ook als 'nepziek' bestempeld kunnen worden, terwijl dat niet zo hoeft te zijn ed... En denk je niet dat er met mensen die om elk wissewasje naar de huisarts gaan ook iets aan de hand is? Misschien niet lichamelijk, maar geestelijk? En daar is die dokter ook voor, lijkt me. Aan de dokter om te zeggen 'meneer/mevrouw, voor dit soort dingen hoeft u niet te komen ed' en dat ze dan event. de assistente wel kunnen bellen oid, 'k verzin ook maar iets.

Er zijn ook genoeg mensen die zelden/nooit naar de dokter gaan. Zou dat elkaar niet opheffen? ;)

Daydream-ster 13-04-2003 08:32

Ik ga bijna nooit...Maar ik ken hem ook persoonlijk, en dat is dan wel anders hoor!
Maar zal binnenkort wel gaan voor de pil denk ik... *durft niet*

Leonoor 13-04-2003 09:20

Citaat:

Hippe Woepsie schreef op 13-04-2003 @ 09:32:
Maar zal binnenkort wel gaan voor de pil denk ik... *durft niet*
Waarom durf je niet? D'r zullen (bijna?) dagelijks wel mensen voor de pil komen. En hij snapt ook wel dat kleine meisjes groot worden ed. ;) 'k denk dat ie liever heeft dat je de pil gaat slikken dan dat je het niet doet en zwanger raakt.

Daydream-ster 13-04-2003 10:06

Citaat:

Leonoor schreef op 13-04-2003 @ 10:20:
Waarom durf je niet? D'r zullen (bijna?) dagelijks wel mensen voor de pil komen. En hij snapt ook wel dat kleine meisjes groot worden ed. ;) 'k denk dat ie liever heeft dat je de pil gaat slikken dan dat je het niet doet en zwanger raakt.
Ja, dat iz wel zo...Mja, als ik m niet persoonlijk had gekend, was k dr misschien al wel omgeweest. K duik nu nog niet met mn vriend t bed in..Maar hij kent mn vriend ook, dus ja..Mja, zal binnenkort wel gaan...Heb ook erg last van mn menstruatie dus ja...

Leonoor 13-04-2003 10:55

Citaat:

Hippe Woepsie schreef op 13-04-2003 @ 11:06:
Ja, dat iz wel zo...Mja, als ik m niet persoonlijk had gekend, was k dr misschien al wel omgeweest. K duik nu nog niet met mn vriend t bed in..Maar hij kent mn vriend ook, dus ja..Mja, zal binnenkort wel gaan...Heb ook erg last van mn menstruatie dus ja...
Hij snapt ook wel dat jullie ooit iets zullen doen, ook zonder dat jij om de pil vraagt. Snapt ie dat niet, dan moet ie wel van een andere planeet komen. Hij zal het zelf ook wel eens doen, gok ik zo. Maar idd, anders zeg je dat je last hebt van je menstruaties ed.

Daydream-ster 13-04-2003 11:13

Citaat:

Leonoor schreef op 13-04-2003 @ 11:55:
Hij snapt ook wel dat jullie ooit iets zullen doen, ook zonder dat jij om de pil vraagt. Snapt ie dat niet, dan moet ie wel van een andere planeet komen. Hij zal het zelf ook wel eens doen, gok ik zo. Maar idd, anders zeg je dat je last hebt van je menstruaties ed.
Haha, ik kan je alleen maar gelijk geven! Hij heeft twee kids, dus ik neem aan van wel dan...Iig ooit wel gedaan...Maar zalt er sowieso ook eens met mn mamie over hebben, en dan naar de dokter...

Sarah 13-04-2003 12:11

Ik ben er toen ik klein was een keer of twee geweest wegens een oorontsteking en een keer voor een keelontsteking, toen ik 13 was voor een oor-en-keelontsteking, toen ik 15 was omdat ik toen al twee maanden verkouden was en ontzettende spierpijn had van het hoesten steeds, en toen ik 16 was twee keer voor de pil. Sindsdien niet meer. Zelfs mijn oren en keel kunnen tegenwoordig alles zelf wel aan.

*Sneeuwmuts* 13-04-2003 15:29

Ik kom er eigenlijk nooit. Hetzelfde geld voor ziekenhuizen of andere dingen in die richting.
Kga alleen als ik echt duidelijk iets gebroken/gekneusd heb of dat ik zo hard gevallen ben ofzo dat ik onwijs bloed...als er echt duidelijk iets is dus :p:o
Niet dat ik niet van dokters hou (wil het zelf ook worden :)) maar ik kan wel behoorlijk wat hebben voordat ik écht ga...ik heb het ook niet zo op die mensen die al gaan als ze zich bijvoorbeeld heel iets in hun duim gesneden hebben, die zeikerds :p:o(n)

twim 13-04-2003 21:26

Citaat:

Leonoor schreef op 13-04-2003 @ 09:30:
Er zijn ook genoeg mensen die zelden/nooit naar de dokter gaan. Zou dat elkaar niet opheffen? ;)
Schijnbaar niet, anders werd het ziekenfonds niet zo veel duurder in een keer. Want dat kan echt niet zo zijn dat medicijnen etc zoveel duurder worden.

Infaustus 13-04-2003 23:56

Citaat:

DoolhofMuis schreef op 08-04-2003 @ 03:54:
ALleen als er iets overduidelijk niet klopt. (stevige uitslag) of als ik nouwelijks nog in staat ben tot iets vanwege de pijn (of bij aanhoudende zeurende pijn)

Laatste had ik last van mijn elleboog en mijn moeder riep gelijk of ze de dokter moest bellen. Ik bedoel, dan kan ik iedere dag wel gaan ofzo. Als het niet minimaal 2 volle dagen aanhoud dan is het niks ernstigs in mijn ogen.

2 dagen? bij mij is het eerder 2 weken.

pure_evil 16-04-2003 20:31

:o kheb een hekel aan mijn huisarts, dusse, kom ik er niet zo vaak. k denk 2x per jaar ofzo

Thomas 16-04-2003 20:45

Ik ben er al jaren niet meer geweest.. :)

ii 16-04-2003 21:59

regelmatig, maandelijks ongeveer :o
heb altijd wel wat. hoewel ik nu alweer een maand of 3 niet ben geweest, maar dat is uitzonderlijk.

!SuperCalimero! 17-04-2003 09:25

nooit, eigenlijk weet ik niet eens hoe die man eruitziet...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13.