![]() |
Melancholische muziek
weten jullie nog bands of nummers met een melancholisch gevoel?? als voorbeeld: ik heb dat gevoel altijd bij Portishead, en bij Craigs Brother
ohja, zet er ook ff bij wat voor soort muziek het is |
Sentenced vind ik toch wel dé melancholische metalband bij uitstek.
|
ok, ben het ff aan het beluisteren....
|
klinkt goed! (y)
|
ALice in CHains - (ik mag geen grunge meer zeggen geloof ik) - gitaarrock
Staind - (ik mag geen grunge meer zeggen geloof ik ) Nu-Rock Life of Agony - Metal met een hardcorebron? ik pik er gewoon 3 uit.. |
anathema - doommetal/rock
|
my dying bride
|
The sins of thy beloved ook wel, met van die afgrijselijke viooltjes :D
|
Zoveel...
Maar waar je echt raar van wordt: Endraum. Je voelt je dan echt in een treurig sprookje. |
ISIS(althans ik dan), GUTG, Converge en m'n eigen muziek(omdat t zo slecht is ;))
|
Een wat???
|
Waarom wist ik dat deze reply ging komen :)
|
:d
|
Ben Christophers. Rare kerel met akoestische en elektrische gitaren en effecten en keyboards en een maffe stem.
|
alice in chains - grunge :P
unwound - indie earth - vage zooi |
River Runs Red van Life of Agony is wel fijn.
|
Citaat:
|
sparklehorse
blur - no distance left to run |
Citaat:
De mooiste liedjes vind ik: *Schatten der Nacht *Zuviel Keiner Worte *Schlafendes Tal *Zerdrückte Kehle *Der Rosengarten |
best wel wat liedjes van leonard cohen eigenlijk, althans voor mij dan. valt volgens mij onder singer/songwriter
|
Ik nomineer Hot Water Music [emo].
|
Kamelot wil af en toe ook wel, ja niet echt melancholisch, maar wel een beetje een zwaarmoedige(of wat voor woord dan ook :rolleyes: ) sfeer.
Of neem Melancholy(holy Martyr) van iced Earth :D Gaat volgens mij over Jezus. |
Groove Armada - At the River is erg melancholische lounge.
|
ik zie nog nergens radiohead staan :confused:
|
Dark tranquillity´s oudere cd´s willen ook vrij zwaarmoedig klinken.
Is op zich wel harde metal. |
Citaat:
Kamelot is een redelijk sferische muziek. De zanger heeft een vrij aparte redelijk lichte zangstem. |
Citaat:
|
Type O Negative
Moonspell [nieuwere werk] |
Type O Negative
Electric Wizard Winter My Dying Bride Katatonia Anathema (de oude, Crestfallen en Pentecost bijvoorbeeld) [overdrijf] Echt van die muziek waarvan je zin krijgt om alvast in je graf te gaan liggen. :p [/overdrijf] |
De nieuwe radiohead :) de ouwe ook, maar de nieuwe is echt janken af en toe...waarvan ik hou :o
|
Melancholiek?
Hmm, Starsailor. Echte huilmuziek. Verder kan Britpop ook goed werken. Dingen als Travis, the Manic Street Preachers, Ocean Colour Scene. Dingen als The Stereophonics etc... En als je van Portishead houdt, check dan ook eens Stereolab. Iets anders, maar het ligt wel in het zelfde straatje. Verder... Lounge? Faultline, soort van verloren X-files muziek. Maar dingen als Greenfields, Your Love Means Everything (part 2) en Bitter Kiss (dus de nummers met vocals) zijn echt wel ultiem zielig... |
Remind me (album version) van Röyksopp
|
Diary of dreams (darkwave)
|
Elbow (kinda britpop)
|
Citaat:
|
voor mij heeft eels wel zoiets.. maar tis toch een beetje persoonlijk hoe je muziek opvat...
|
Dillenger Escape Plan is ook behoorlijk melancholisch.
Britpop melancholisch ? rot toch op.... echt niet overdreven genoeg. |
Citaat:
en ik zeg t nog een keer GVD: SPARKLEHORSE |
The blackheart procession ook nog...maar das misschien iets te sober
|
Citaat:
|
ik vind "Embrace damnation"van Houwitser wel melancholisch
|
sparklehorse idd ja
+ mushroomhead - the wrist ik vind mushroomhead niet echt geweldig, maar om een of andere reden vind ik dat toch wel een mooi nummer. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56. |