![]() |
Hoe leren jullie wiskunde?
Ik vind wiskunde echt zo'n rotvak..en het kost me dan ook veel moeite om mezelf tot leren aan te zetten. En als ik dan bezig ben dan zit ik me vaak af te vragen of ik wel iets in me opneem. Wat een gedoe he ;)
Ik heb deze week dus een toets over alle stof, maar ben de helft al lang weer kwijt... Vandaar dat ik me dus afvraag hoe jullie wiskunde leren? |
je moet niet echt leren.
Gewoon vooral opdrachten maken uit oude examens. Als je er daar genoeg van maakt en je kan ze redelijk dan haal je vast een redelijk cijfer. |
Hoe leer ik wiskunde?
Tja...Niet! Ik haal toch een 1... |
Ik heb wiskunde a1 maar ik heb echt een wiskunde-krater. Ik heb altijd een 4 gemiddeld gestaan. Maar nu heb ik opeens het licht gezien. Ik doe er dan ook wel veel voor hoor. Ik bekijk altijd alle sommetjes opnieuw. Ik maak ze niet allemaal maar bekijk ze wel. En bijv. bij kansberekenen is toch veel hetzelfde. En ook de algemene herhaling (boek getal & ruimte) maak ik, omdat die vaak een stuk moeilijker zijn dan de opgaven in het hoofdstuk zelf! En nu sta ik gemiddeld een 7.8 voor wiskunde..lol :eek:
Groetjes Moppie |
Een paar oude examens oefenen, en van de stof die je moeilijk vindt ff de theorie doorlezen en wat oefenopgaven maken.
|
Ik mik op een 4 voor wiskunde. Met de rest voldoende ben ik dan geslaagd. :rolleyes:
|
Gewoon genoeg oefenen, dan is wiskunde volgens mij helemaal niet zo erg, ik heb wiB1, dus veel snap ik niet, maar toch, met veel oefenen kom je al een heel eind'
Ik zou iig niet alle theorie helemaal uit mn hoofd gaan leren |
Tja, ik lees alle stof nog eens door, en maak een paar oefenopgaven. Als ik een moeilijk stuk(je) tegenkom, besteed ik daar wat meer aandacht aan.
Pas als ik de theorie goed kan, begin ik in de examenbundels te oefenen. |
Als je een GR hebt, daar alle theorie in zetten, met voorbeeld sommen, hoef je alleen de goede getallen te veranderen!
|
Ik maak altijd van elk hoofdstuk belangrijke sommen en sluit een hoofdstuk af met een d-toets. Dan ken ik het meestal wel en haal ik goede cijfers
|
Citaat:
|
Ik ga denk ik alle hoofdstukken opnieuw maken.
|
Citaat:
De sommen waar ik tijdens de lessen niet uitkom markeer ik (met een uitroep teken) en vraag daar hulp bij. Voor een toets maak ik de sommen met uitroepteken nog een keer en de alg. Herhaling of gemengde opgaven |
Citaat:
|
Veel oefenen.
|
Wiskunde is niet een theorie die je moet weten. Oefenen oefenen oefenen... alleen dan leer je het toe te passen.
|
ik leer niet echt maar maak veel opgaven. :D
|
Citaat:
|
ehh.. niet?
|
Citaat:
ik wordt wiskunde docent en ik leer niet dus je moet het gewoon snappen, als je het niet snapt moet je net zo lang sommen maken totdat je het wel snapt en als je het snapt hoef je hetniet meer te leren |
Citaat:
Oefenen, oefenen, oefenen als je niet gezegend bent met talent. |
Citaat:
mm, ook maar eens proberen... *heb wel wiskunde a12, maar dat maakt verder niet uit. |
Niet of amper in ieder geval...
wij hadden dezelfde stof al voor het afgelopen schoolonderzoek en toen had ik een 8 (*is trots* :)) |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Wiskunde kun je niet leren, dat moet je snappen. Ik snap de sommen uit het boek vaak wel maar bij een toets ben ik het helemaal kwijt. :o Dus nou ja je moet gewoon veel oefenen. :) |
Citaat:
|
Ik heb wiskunde A1, en ik heb net zo'n wiskundekrater als Moppie4ever. Als het onderwerp mij ligt (bijvoorbeeld de binomiale verdeling) dan kan ik met heel hard leren en oefenexamens maken misschien nog wel een 7 halen. Maar ik mijn laatste SE ging over de normale verdeling, en daar heb ik me helemaal de tandjes voor geleerd, oefenopgaven gemaakt, en ik had een 3.6!:(
Nu ga ik het herkansen, en ik snap er nog geen *** van! Dat wordt weer een 4 of zo...:( |
ik lees alleen de samenvattingen door. wiskunde is een eitje (y)
|
Om een 4 op mn eindlijst te staan moet ik een 2.9 halen....en met die kennis ga ik examentraining doen....
|
proefexamens maken, en de uitwerking narekenen (dat je dus niet alleen de methode leert zonder er iets mee te doen, om vervolgens tijdens je examen op de meest vreemde andwoorden uit te komen) meerdere keren dan, zodat je er zelf ook wat handiger in word. Het is rotwerk, maar j moet toch wat hé? en als we die hel eenmaal achter de rug hebben kunnen we de komende drie maanden lezen, slapen gamen en tv kijken tot onze hersens via onze oren wegsijpelen :D
|
Ik heb nooit iets gedaan voor mijn wiskunde (A1) en de dag voor het CE moest ik nog een boek met sommen doen. Heb ik dus niet gedaan. :D
|
Citaat:
Maarem, wiskunde is snappen, niet stampen! |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb trouwens A1,2 , echt een ramp. Ik heb vandaag nog een toets verneukt (inhaal)...:( Gelukkig sta ik voor alle overige vakken goed voldoende. |
euh........niet... :D
Ik oefen voor het examen nog wat examensommen en dan haal ik het wel denk ik. |
ik ga al die hoofdstukken nog een keer doornemen/ wat sommen maken enzo en dan de oude examens maken
|
heeeeel veel oefenen en als je iets fout hebt ZELF de fout gaan zoeken en verbeteren.....
oefening baart kunst..... :p niet dat wiskunde nou zo'n kunstzinnig vak is mja... maar ik zit wel pas in de derde dus dan gaat t mayB allemaal veel makkelijker... :o :o |
Citaat:
|
ik sta nu een 3.9 en mik op een vier, dus ik mag een 3.1 op het CE halen. daarnaast ga ik trouwens een 5 halen voor aardrijkskunde waarschijnlijk, ik doe C&M dus volgens mij slaag ik daarmee.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
In de boeken die wij ghebruiken (Getal&Ruimte) staan achterin een heleboel oude examen-opgaven. Die moet je gewoon allemaal gaan maken, en zogauw je iets niet weet; terugzoeken in de boeken. Dan ontdek je alles zelf weer en schiet veel je wel weer te binnen. Gewoon iets van 4 van die opgaves per week maken en dan ben je er een week voor je examen wel doorheen, dan kun je nog D-toetsen e.d. maken eventueel. Das mijn idee in elk geval, en ik ben ook erg slecht in wiskunde :)
|
Citaat:
Ik heb erg behoefte aan verhalen van mensen die ooook zo slecht zijn, is er nog hooooop voor mij? Snif. Ik schijt hem toch best wel. |
Op www.examenbundel.nl en dan bij 'trainen' staan allerlei proefexamens!! kan je veel oefenen!!
|
Ik heb de boeken van 5V bij de administratie opgehaald, en daar ga ik weer allerlei sommen van maken. Wij hebben in de lessen ook 4 hele examens gemaakt, en dat viel behoorlijk tegen....
Dus dat wordt weer oefenen. Ik redt Wiskunde met een 5.5 op m'n eindlijst als ik voor mijn CSE een 4.7 haal; ik heb er een hard hoofd in... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:31. |