Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   korte termijnsgeheugen lange termijnsgeheugen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=441236)

very drunk driver 08-04-2003 10:53

korte termijnsgeheugen lange termijnsgeheugen

als je geen korte termijngeheugen hebt dan heb je toch ook geen lange termijnsgeheugen want het moet toch eerst in het korte termijngeheugen zitten voordat het in de lange termijngeheugen kan worden opgeslagen. of zie ik dat verkeerd

ScHiZoX 08-04-2003 11:00

????????
drugs??? alcohol???
????????

blackfairy 08-04-2003 11:18

volgens mij hoeft dat niet persee.. nou ben ik ook geen prof daarin,...

ik weet wel dat van blowen je korte termijngeheugen flink word aangetast..

De Veroorzaker 08-04-2003 12:36

Citaat:

verydrunkdriver schreef op 08-04-2003 @ 10:53:
als je geen korte termijngeheugen hebt dan heb je toch ook geen lange termijnsgeheugen want het moet toch eerst in het korte termijngeheugen zitten voordat het in de lange termijngeheugen kan worden opgeslagen. of zie ik dat verkeerd
Dat zie je helemaal goed, je hebt trouwens ook nog het ultra-korte termijngeheugen maar dat terzijde.

Door regelmatig veel blowen wordt het transport van gegevens van het korte naar het lange termijngeheugen minder goed. Dat kan een beetje lastig zijn.

ConnX 08-04-2003 12:37

Je hebt ook nix aan een rom zonder ram :p

Mafheid 08-04-2003 13:46

Tja, een tijdje geleden beweerde iemand hier dat wiet t geheugen permanent beschadigt omdat ex-blowers na jaren nog steeds niet weten wat ze nou allemaal gedaan hadden in de tijd dat ze elke dag blowen. Maarja, als je nix opslaat op t moment kun je t idd ook niet op de lange termijn terughalen :D.

very drunk driver 08-04-2003 15:59

korte termijnsgeheugen komt terug nadat je gestopt bent met blowen.

maar ik heb niet zoveel last van het lange termijnsgeheugen wel tijdens het blowen maar niet meer daarna.

dus hoe zit dat

ook harrie 08-04-2003 18:38

je hersencellen worden toch verdoofd, daarna worden ze weer wakker en dan weet je het weer
volgens mij want ik heb wel es last van een slecht kort termijn geheugen maar nooit van een slecht lang termijn geheugen

kaaskont 08-04-2003 21:51

Ik weet niet precies of het nou komt door het blowen, dat ik de laatste tijd veel moeilijker leer....ik blow hooguit 1 keer in de week. En overal staat dat het alleen voorkomt, als het erg veel gebruikt wordt...

Mir-idiotA 08-04-2003 22:05

Citaat:

Mafheid schreef op 08-04-2003 @ 13:46:
Tja, een tijdje geleden beweerde iemand hier dat wiet t geheugen permanent beschadigt omdat ex-blowers na jaren nog steeds niet weten wat ze nou allemaal gedaan hadden in de tijd dat ze elke dag blowen. Maarja, als je nix opslaat op t moment kun je t idd ook niet op de lange termijn terughalen :D.
nee, maar dat weet ik ook niet meer van de tijd dat ik blowde... :rolleyes:
Sommige dingen weet ik nog omdat ik het heb opgeschreven in die tijd, maar de rest is een groot gat... en dat besefte ik erna pas

Psychadelic 08-04-2003 22:21

Citaat:

verydrunkdriver schreef op 08-04-2003 @ 15:59:
korte termijnsgeheugen komt terug nadat je gestopt bent met blowen.

maar ik heb niet zoveel last van het lange termijnsgeheugen wel tijdens het blowen maar niet meer daarna.

dus hoe zit dat

je gebruikt een ander deel van de hersenen voor je lange termijngeheugen. je slaat dus ook andere dingen op
als je vandaag om 21 uur naar de wc bent gegaan, zal je dit over 2 weken niet meer herrineren. maar drie uur later (hopelijk) nog wel.

kaaskont 10-04-2003 18:41

Citaat:

kaaskont schreef op 08-04-2003 @ 21:51:
Ik weet niet precies of het nou komt door het blowen, dat ik de laatste tijd veel moeilijker leer....ik blow hooguit 1 keer in de week. En overal staat dat het alleen voorkomt, als het erg veel gebruikt wordt...
Het wordt wel erg hoor. Ben vandaag naar school gegaan, en kwam er op school achter, dat ik mijn tas thuis had laten liggen :confused:

SpiT 10-04-2003 19:04

ik vergeet de laatste tijd ook veel. of als iemand vraagt wat ik gister heb gedaan moet ik daar wel langer over nadenken dan dat ik er normaal (voordat ik blowde) over nadacht.

Mir-idiotA 10-04-2003 19:11

Citaat:

kaaskont schreef op 10-04-2003 @ 18:41:
Het wordt wel erg hoor. Ben vandaag naar school gegaan, en kwam er op school achter, dat ik mijn tas thuis had laten liggen :confused:
als jij het zo erg vind, stop je gewoon een aanzienlijke tijd met blowen. Kom je er vanzelf achter of dat het probleem vormt.
bij mij is het nl meer de alcohol

Zero-Zero 12-04-2003 01:22

Citaat:

kaaskont schreef op 10-04-2003 @ 18:41:
ga met je piemel spelen, kleuter

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45.