![]() |
Ip adres
hoe kan ik checken welke ip adres ik heb?
thnx |
Intern netwerk:
Start --> Uitvoeren Intypen: CMD Intypen: ipconfig Extern netwerk: http://www.whatismyip.com/ |
(y) henri!
|
Als je IRC gebruikt is het nog makkelijker.
Tijdens het connecten kan je je IP zien: Local host: x-110.dsl.hccnet.nl (xx.xxx.xxx.xxx) (ik heb de mijne gecensureerd :p ) [edit]Wel goed censureren dan hè ;)[/edit] |
Citaat:
- [09:44] * Connecting to irc.scholieren.com (6667) - Local host: paradise (192.168.1.12) Daar schiet je dus geen moer mee op. ;) Althans, niet als je in een netwerk zit. Dan kan je beter dat soort sites gebruiken die henri net gaf. |
Citaat:
|
winipcfg is een extra tooltje wat ze in Win2k/WinXP weggelaten hebben. Volgens mij zat ipconfig ook al in Win9x, dus die kan je altijd gebruiken.
|
Citaat:
Citaat:
|
|
Mmmmh... vaag... nou ja, ik werk al een hele tijd niet meer met win98, maar ik meen me te herinneren dat ik laatst geprobeerd heb dit te doen op een 98 machine... en dat dat niet werkte...
Nou ja, boeien, blijkbaar zit het er dus wel in... |
Citaat:
Quote aangepast |
Bij Windows 98 kun je idd gebruik maken van Winipcfg.
Ga naar Start > Uitvoeren en type "winipcfg". Dan kun je daar al je gegevens terugvinden. |
Citaat:
komt zeker door mijn router ofzo inieder geval weet ik nu genoeg. thnx |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
start>uitvoeren>winipcfg>ok |
Citaat:
|
Citaat:
Dat krijg ik te zien nadat ik connected ben. Je zou eens wat verder naar beneden moeten kijken Koen, wellicht dat je èchte host d'r ook bij staat. Overigens zul je dan nog wel moeten resolven, en dat is dan weer protected op de s.com IRCd, maar zoals in mijn geval kun je 'm makkelijk zèlf resolven :> |
als je msn plus 2 hebt
kun je tijdens een gesprek (!IP) typen komt je ip er te staan |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10. |