![]() |
Gebruikers achterhalen via msn?
He, ik had een vraagje, aangezien ik leek ben op dit gebied. Niet lachen om de situatie die ik beschrijf, ik bedoel het serieus. Ik heb zelf msn en in mijn lijst staat o.a. mijn vriendin en een ander meisje die net doet of ze me leuk vind. Maar dat meisje is volgens mij fake en is gewoon mijn vriendin zelf die een beetje over bepaalde dingen loopt te peilen. Dit is echter een vermoeden, en ik kan dit niet zeker weten. Hoe kan ik erachter komen dat beide emailadressen op msn van dezelfde computer gebruik maken?
(dus niet door het msn-gebruikersprofiel te bekijken ofzo, maar door echt de computer of ip-adres te achterhalen en vervolgens te vergelijken) Is dit mogelijk? Zo ja, hoe? Alvast bedankt! |
nou.. t lijkt mij dat je je vriendin gewoon moet kunnen vertrouwen.. en dat zij jou zou moeten vertrouwen en dat dus niet doen.. vraag t r dus gewoon... :S
of zeg tegen haar dat er een meisje op msn je leuk vind. dan doe jij nix verkeerd, bent eerlyk etc. |
Het is niet zomaar mogelijk om iemand z'n IP te zien maar ik d8 dat als je een filetransfer doet dat je het IP dan wel kun opvragen emt nedstat
|
Citaat:
|
Je kunt haar een grote foto (bv in bmp formaat) sturen.
Tijdens die overdracht ga je naar een DOS venster, en type je 'netstat' in. Meestal onderaan staat er dan een hostname. Doe datzelfde dan bij je vriendin en als ze gelijk zijn, weet je 't. :) Wat je ook kan doen, beetje omslachtiger, is op je PC een webserver te installeren, plaatje opzetten, plaatje op een site zetten waar niemand komt, je vriendin erheen sturen, die andere erheen sturen, en je logs checken van je webeserver. :) |
Je kunt niet zien watvoor IP iemand heeft via MSN, alle communicatie gaat namelijk via de server. Het IP achterhalen via een file transfer zou wel kunnen, maar dan moet zij die wel accepteren!
Verder kun je natuurlijk het e.e.a. met een emailadres. Bijvoobeeld haar emailen en als je een reply terugkrijgt naar de X-Originating-IP header te kijken, welke het IP van haar machine bevat. |
Citaat:
|
Citaat:
Hushmail is één van de weinige gratis webmail aanbieders die geen client IP meestuurt. Maar er is wel een deal tussen de FBI en Hush gesloten, dus als terrorist/crimineel ben je ook bij Hushmail niet veilig (gelukkig). Verder is het percentage van Hotmail van alle Nederlanders die emailen veel lager. |
veel die sturen niet het IP van hun gebruikers mee, gewoon omdat er geen headers worden gezet en simpel gewoon de send() funcie in PHP word gebruikt :)
|
netstat is verleden tijd, als zij zich niet in een netwerk bevind vraag je haar of ze (!IP) wil typen. En ji krijgt haar ip, alleen dan moet je het nog zo onopvallend mogelijk doen bij je vriendin. Je kan bv zegge dat je een functie hebtm waarvan je niet weet waae het voor dient. :p
|
hehe,
Kijk.. Zorg, dat je van 1 van die figuren 2 dingen laat doen: 1. File transfer 2.E-mail Ga dan naar een whois server (zoek maar op internet wat dat is) En typ daarna het ip adres in .Als het goed is zie je de provider..goed...mail dan bv naar abuse@planet.nl of naar helpdeks@planet.nl en zo kom je wel verder... Of gebruik, gaim,amsn van die linux progsels daarmee is het makkeljk te achterhalen, als ze niet aan ip-masquareding doen |
Citaat:
|
Bekijk als je eens bij je vriendin bent het IP van haar PC, en vraag dmv een van bovenstaande methoden ook het IP van "de ander" op.
|
ga maar goolge zoekmachine en typ in ipscanner`s
staat vast een goeien tussen |
Citaat:
|
bel haar op haar mobiel
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:20. |