![]() |
Doel van een mens
Ervan uitgaande dat je gelooft dat God onze Schepper en onze Vader is, is volgens mij het hoogste doel om Hem te leren kennen (door Jezus Christus) en werkelijk te veranderen (wedergeboren worden) naar Zijn evenbeeld (Liefde, Heilig, Rechtvaardig).
Ik geloof namelijk dat je alleen zo echt gelukkig kunt worden en blijven en dat de mens voorgeprogrammeerd is om gelukkig te zijn. Het is niet zo dat een mens dit voor 100% kan bereiken (de Bijbel zegt dat elk mens zonde heeft, waarvoor je bij Jezus vergeving kunt ontvangen) :( Er zijn heel veel plaatsvervangende afgoden die tijdelijk "geluk" kunnen brengen zoals geld, sex, drugs etc. etc. :( Ik denk wel dat mensen allemaal verschillende persoonlijke doelen (y) kunnen hebben, maar ik geloof dat elk mens bovenstaande hoofddoelstelling (y) heeft. :) :) Ben benieuwd hoe jullie hierover denken en wat jullie belangrijkste doel is... :) :) |
Ik geloof wel in God maar heb er eerlijk gezegd geen behoefte aan om hem te leren kennen of om zijn evenbeeld te worden. Dat je je leven zo goed mogelijk moet inrichten okeej, maar een doel voor mij is om gewoon het beste uit mijn leven te halen.
|
mijn doel is gelukkig zijn en voor eeuwig leven.. maar helaas.. dat feest gaat mooi niet door
|
nee, al zou God onze schepper zijn, ik zou echt niet m'n leven gaan wijden aan hem te leren kennen en m'n leven te verbeteren... wie denkt ie wel niet dat ie is?
mijn belangrijkste doel in het leven? moeilijk. ik leef er zo'n beetje op los, en ik heb natuurlijk zonden. ik heb me op de meest maffe manieren misdragen, zowel grappige dingen als hardere dingen, maar ik heb tot nu toe nooit ergens echt superveel spijt van gehad want ik vind de ervaringen die je opdoet gewoon de moeite waard het leven gaat niet over rozen, en wat mij betreft hoeft dat ook niet. ik zie zo vaak mensen zeggen dat ze niet gelukkig zijn etc. maar ik weet niet, noem me sadistisch, maar als ik alleen maar gelukkig zou zijn zou ik het ook saai gaan vinden altijd maar die gelukkigheid mijn doel in het leven? leven |
Citaat:
Geluk zorgt ervoor dat mensen alle verfijndere emoties kunnen ervaren. dus totaal niet saai. depressie=gebrek aan alle emoties, altijd hetzelfde, dat is pas saai. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Leven KAN geluk zijn... Gelukkig zijn is een fijne emotie. Depressie is een vervelende emotie, maar zeker NIET emotieloos! Ik kan geen genoeg van geluk (liefde) krijgen.. hoe meer hoe beter !!! |
Citaat:
liever eeuwig geluk en liefde en mededogen voor mij |
Citaat:
Wat ik hiermee wil zeggen is dat je niet per se downs hoeft te hebben om gelukkig te zijn. Een "down" kan de knop omzetten, maar dat hoeft niet. Je moet alleen een manier vinden om gelukkig te blijven met wat je hebt. Maar dat zit niet in de menselijke aard... |
Er is geen doel :)
|
Citaat:
|
Ik geloof niet dat er geen doel is. Ik heb al in een ander topiv gezegd dat ik geloof dat zo gelukkig mogelijk worden het enige doel is, alle andere doelen zijn daar uitvloeisels van. het slechte is inderdaad nodig om het goede te kunnen waarderen, maar ik denk dat de meeste mensen dit al wel weten.
Ik denk trouwens nog steeds dat iedereen gelukkig worden als doel in zijn leven heeft. Citaat:
Of zie ik het weer eens allemaal verkeerd? |
Citaat:
|
Vechten voor jou plekje in de wereld,
leven en overleven, tot je erbij neervalt. Denk je niet dat wanneer je god tracht na te streven, je in de fout gaat? ( iedereen is een individu enzo..) maar was dat ook niet het doel van lucifer?? de duivel dus?? okeej, 'k heb niet zo een grote kennis van de bijbel..:s dus dat kan ook wel grandioos fout zijn, als dat zo is, pls verbeter me. |
Al je handelen heeft als doel gelukkig worden. Het gaat daarbij niet om mondiaal belang, maar om je eigen belang. Ook als je mensen helpt gaat het om jou belang. Jij wordt gelukkig van het andere mensen helpen.
|
De werkelijkheid is contingent. Daarom heeft het geen doel of nut. Daarom heeft alles binnen de werkelijkheid ook geen doel.
|
Citaat:
dus: Jou nut voor de wereld: hem een betere plek maken om te leven, door gelukkig te zijn. Nut van computeren: jezelf vermaken en op een bepaalde manier gelukkiger te maken. Computeren staat dan in verband met jou nut voor de wereld. Ik hoop dat je begrijpt hoe jou geluk de wereld een betere plaats om te leven maakt, als dat niet zo is, wil ik het nog wel uitleggen, maar daar heb ik nu even geen tijd voor :) Dat stukje is volgens mij nog iets te onduidelijk namelijk. Als je me vraagt wat het nut van de wereld is, kun je me net zo goed vragen wat de zin van al het bestaan is. Dat kan ik niet beantwoorden en dat zal ik waarschijnlijk ook nooit kunnen. Een reden daarvoor is dat ik niet al het bestaan ken. Ik weet niet precies wat en hoe alles is op de wereld. Als ik dat allemaal weet, dan heeft het pas nut om me af te vragen waarom alles is, toch? Ik denk zo: Als iets geen doel heeft, kan het er net zo goed niet zijn.Dat jij blijft leven, dat je niet niets doet of dood wil of zoiets, betekent dat je een doel hebt(misschien een korte termijn doel, maar dat maakt niets uit). Wat het doel van het doel van het doel van jou of mijn doel is, weet ik niet, maar dat maakt ook niet uit. Het doel dat we vervullen blijft hetzelfde, toch? |
Citaat:
Citaat:
En dat je niet dood wil, wil alleen zeggen dat je genen zijn voorgeprogrammeerd om te overleven. |
Citaat:
Maar waarom doe je dan die dingen? Waarom computer je? Dit is niet ter overleving. Maar voor je geluk. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Er is geen doel, geen groter plan. Je leeft doordat het genetisch materiaal van je ouders is doorgegeven en jouw doel is dat genetisch materiaal ook weer door te geven. Voortplanting, instandhouding van de soort.
|
mijn psychologieleraar zei:
'Doel van de mens: De mens doet de hele dag zoveel mogelijk (elke handeling) om zichzelf zoveel mogelijk orgasmes te bezorgen'. En dan niet alleen seksueel. Maar bijvoorbeeld Boterham eten - hogere waarde- genot. |
Citaat:
2. Ach... Je moet gewoon even aan het idee wennen, denk ik :). (Hoewel ik me voor kan stellen dat het voor iemand die vaak minder prettige dingen meemaakt inderdaad niet zo'n leuke gedachte is). |
Citaat:
2. :( Alles is vergankelijk en tijdelijk in DIT leven en je mag er zeker wel van genieten als je maar beseft dat je ooit verantwoording zult moeten afleggen bij God op de dag des oordeels. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
hoevaak er al niet termen als "je zal branden in de hel" worden geroepen als ik in mn Cradle tshirtje door de stad huppel, en hoevaak er niet wordt gereageerd als daarop "ik geloof niet in hemel en hel" gezegd wordt is gewoon depressiverend op zich verder is het doel het gebied ingesloten door die 2 palen en die lat *zich verder aansluit bij de niet-doelers* |
Mijn doel...leven enzow tot ik uiteindelijk us doodga. Hoelang het nog duurt boeit me niet zoveel. Moet alleen nog keer 10 pizza's in 2 uur opeten (y)
{en tuurlijk hebben de mensen een 'hoger' doel, zij die sterk staan zullen de hele wereld 0wnen. Zij zullen elkaar bevechten om hun machtpositie te versterken. Een leefbaar klimaat creeren waarin zij heerschen. Geweld, vrees en agressie zijn de sleutelwoorden die de mens drijven zijn eigen terrein af te schermen met alle moleculen die hij in zich draagt. kortom: De mens moet achter zijn egoistische aard komen door zichzelf waarschijnlijk op een dag zwaar te verminken of te vernietigen. So it is written, so shall it be done ofzow e v o l humanoidz} |
0wn4g3 :P
|
Citaat:
2. Ik heb prediker gelezen. |
Citaat:
|
voor de een wel en voor de ander niet, net zoals dat het geloof in een godheid voor sommigen een "eerst zien, dan geloven" kwestie is
|
Citaat:
Maar deze valt niet echt uit te leggen. Mensen zijn het er mee eens of niet, en als iemand vind van niet dan is het onmogelijk om te laten zien wáárom het nou nutteloos is. |
Citaat:
2. Mooi boek he ?? lees eens 2 Petrus 1 :20,21 ik denk dat hierin een groot geheim voor jou schuilgaat. |
de sokken diek van mn zusje heb gekregen voor mn verjaardag vind ik ook een geschenk 0_o
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
De mens heeft geen doel.. het is geboren om dood te gaan
|
Citaat:
|
Citaat:
Heb je die tekst nou gelezen of niet, de discussie verleggen naar de Koran is wat mij betreft een zijspoor. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je kunt er alleen van overtuigd raken door het zelf aan HEM te gaan vragen Joel, of Hij zich aan jou wil tonen.. Mijn woorden zijn maar woorden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:07. |