![]() |
stand alone dvd recorder
Is hier iemand die ervaring heeft met een stand alone dvd recorder? bijvoorbeeld die van philips?
hoe makkelijk is het om een lege dvd te vinden? en hoeveel kosten die? |
DVD-R's zijn redelijk goedkoop. Maar dat wil je niet. Je wilt DVD+RW's, die je weer kunt herschrijven. Voor een DVD recorder is dit een vereiste vind ik.
DVD+RW's zijn zo'n €3,50 per stuk, bij de juiste shop. Hierop kan 120 minuten video en kan op 2,4-speed gebrand worden. Maar je recorder brandt natuurlijk op 1-speed, want dat gaat realtime. Nadeel van DVD Recorders vind ik alsnog dat deze geen DivX/XviD kunnen afspelen. Alleen de KiSS player kan dit, maar dit is geen recorder. |
Citaat:
Weet jij ook hoe compatible die gebrande dvd's zijn met andere dvd spelers? Kan ik iets van tv op dvd branden zodat een ander dit ook kan bekijken bedoel ik. |
Citaat:
Gebrande DVD's zijn compatible met alle normale DVD spelers en DVD ROMs. Wel geldt een uitzondering voor DVD-RW schijfjes, deze zijn niet compatible met de bestaande DVD spelers en writers en dien je te mijden, koop een recorder die geschikt is voor DVD+RW, zoals Philips. Pioneer is voorstander van DVD-RW en zou ik dus mijden (hoe goed Pioneer ook is). Verder zou ik alleen een DVD Recorder komen, indien je source ook digitaal is. Digitale televisie dus, via digitenne of digitale Satelliet. Indien je normale analoge kabel hebt zou ik het niet doen, zonde vind ik dat. |
Voor de duidelijkheid, DVD-RW en DVD+RW is niet hetzelfde. :)
|
Yep. Er zijn dus vier standaarden:
DVD-R DVD+R DVD-RW DVD+RW Handig he, van de fabrikanten. (niet dus) |
tja...je moet ook als je een stand alone wil kopen gewoon de nieuwe sony kopen, kweet alleen niet of ie nu al goed verkrijgbaar is. maare die kan gewoon alles branden.
de rest is onzin |
Citaat:
Sony is idd populair, omdat die zowel DVD-RW als DVD+RW kan branden, maar dit is erg duur en ik zie hier het voordeel niet van in, je wilt toch echt DVD+RW hebben. Een goedkopere en m.i. betere oplossing is een Philips DVD Recorder. Goed verkrijgbaar in NL en leuk geprijst. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46. |