![]() |
Hoe wordt het cijfer nederlands havo berekend!
Ik vraag me dit dus echt af! ik heb namelijk voor nederlands literatuur (10 boeken) een 9 gehaald en voor die 1e literatuurtoets een 5.6.
En Voor nederlands heb ik ook een betoog moeten schrijven , waar ik een 6.1 voor heb gehaald en voor mn referaat een 8 Maar hoe in godsnaam wordt je cijfer nederlands berekend? Ikzelf denk dus..... de cijfers van litereratuur bijelkaar opgeteld + de die cijfers van je referaat en betoog en dit delen door 2....... en dit alles telt dus 50 % mee voor je centraalschriftelijk ???? |
Uhm, bij ons is literatuur een apart punt. Het punt van nederlands bestaat bij ons uit 2 onderdelen:
- spreekvaardigheid, debat (40%) - schrijfvaardigheid (60%) Dit telt samen voor 50% mee voor het eindcijfer. (de andere 50% is dus het centraal schriftelijk) Maar volgens mij is dit weer iets wat per school verschilt... |
Ik hoop die regel ook bij ons zo geld! want dan sta ik er namelijk goed voor
|
Citaat:
Iig is literatuur officieel een apart van, voor ierdereen. |
aalles wta voor literartuur gels (lezen van boeken + 1 een literatuur toets)
Bij ons is het het volgende Literatuur: Boeken 2x toets 1x Nederlands verschilt [er school de waarde van toesten enzo en weet ik niet precies hoeveel alles telt mar literartuur en nederlands is volgens mij iets apparts. |
Citaat:
Maare, volgens mij zijn dat de officiele se's. Staat ook in t PTA, lijkt mij voor elke school gelijk... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:08. |