Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eindexamens 2003 (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=63)
-   -   Hoe wordt het cijfer nederlands havo berekend! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=443913)

serone 10-04-2003 18:43

Hoe wordt het cijfer nederlands havo berekend!

Ik vraag me dit dus echt af! ik heb namelijk voor nederlands literatuur (10 boeken) een 9 gehaald en voor die 1e literatuurtoets een 5.6.
En Voor nederlands heb ik ook een betoog moeten schrijven , waar ik een 6.1 voor heb gehaald en voor mn referaat een 8

Maar hoe in godsnaam wordt je cijfer nederlands berekend?
Ikzelf denk dus..... de cijfers van litereratuur bijelkaar opgeteld + de die cijfers van je referaat en betoog en dit delen door 2.......
en dit alles telt dus 50 % mee voor je centraalschriftelijk

????

Yeah_Right 10-04-2003 18:50

Uhm, bij ons is literatuur een apart punt. Het punt van nederlands bestaat bij ons uit 2 onderdelen:
- spreekvaardigheid, debat (40%)
- schrijfvaardigheid (60%)
Dit telt samen voor 50% mee voor het eindcijfer. (de andere 50% is dus het centraal schriftelijk)

Maar volgens mij is dit weer iets wat per school verschilt...

serone 10-04-2003 18:53

Ik hoop die regel ook bij ons zo geld! want dan sta ik er namelijk goed voor

Ieke 10-04-2003 19:57

Citaat:

Yeah_Right schreef op 10-04-2003 @ 19:50:
Uhm, bij ons is literatuur een apart punt. Het punt van nederlands bestaat bij ons uit 2 onderdelen:
Dit telt samen voor 50% mee voor het eindcijfer. (de andere 50% is dus het centraal schriftelijk)

Dat is bij ons ook zo, iig voor VWO. Spreekvaardiheid zijn bij ons 2 precentatie's, 1 in de 4e en 1 in de 5e.
Iig is literatuur officieel een apart van, voor ierdereen.

ikbenschipper1 10-04-2003 20:22

aalles wta voor literartuur gels (lezen van boeken + 1 een literatuur toets)

Bij ons is het het volgende
Literatuur:
Boeken 2x
toets 1x

Nederlands verschilt [er school de waarde van toesten enzo en weet ik niet precies hoeveel alles telt mar literartuur en nederlands is volgens mij iets apparts.

KiMZz 11-04-2003 08:33

Citaat:

Yeah_Right schreef op 10-04-2003 @ 19:50:

Das niet verschillend per school, wij hebben dat ook. Maar spreekvaardigheid was bij ons niet perse debat, ik moest bijv. een beschrijvende voordracht (ofzo) doen, en anderen een vergelijkende beschrijving. Wij kregen een scenario waaruit iedereen een onderdeel moest doen.

Maare, volgens mij zijn dat de officiele se's. Staat ook in t PTA, lijkt mij voor elke school gelijk...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:08.