![]() |
Programma op server draaien.
Ik heb een lastig probleem voor mij, hopelijk niet voor jullie.
Ik heb de beschikking over een server die continu op internet zit op mijn werk. Daar mag ik of een bestand op zetten of eventueel een exe op de achtergrond laten draaien(liever niet) maar iig geen toepassing als excel. Wat ik wil is iedere minuut een stukje info van het internet halen (aandelenkoersen) en deze onderbrengen in een database. Weet iemand of en hoe dit is te realiseren? |
Je kan met PHP iets schrijven dat hij om de minuut de gegevens van een pagina ript en vervolgens wegschrijft naar een MySQL database.
Voor goede tips en info verwijs ik je door naar http://www.phpfreakz.nl |
Apache-PHP-MySQL combinatie.
Maar dat is niet zomaar gedaan. PHP scripts moet je zelf ook schrijven dan, en als je nog nooit met PHP hebt gewerkt kan dat teveel moeite zijn, alhoewel PHP een hele leuke en makkelijke taal is om te leren. Bovenstaand trio draait ook gewoon op Windows, alhoewel een echte server m.i. op een non-GUI OS draait, en dan valt snel te denken aan UNIX. |
Citaat:
Als ik een php internetpagina die data van inet haalt op een externe server zet, werkt dat ook? |
Citaat:
Overigens wel af en toe checken, want als de layout van een site veranderd enzo kan het mis gaan met het trekken van je output (aannemende dat je de content eruit gaat rippen). |
Dank je wel voor jullie reacties, ik ga proberen een PHP-script te vinden en die op een externe server te zetten.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52. |