![]() |
Iemand verstand van scooters?
haai allemaal,
tis al een beetje laat maar ik heb een vraagje: er zit speling in mijn achterwiel van mijn scooter en dat is een beetje moeilijk uit te leggen.. maar ik bedoel dus dat ie een beetje naar links en naar rechts kan.. en ik vraag me af hoe ik dat zef kan oplossen of dat ik gewoon naar zo'n ventje moet gaan van een fietsenzaak ofzo... alvast bedankt voor jullie reactie! Groetjes Wendy |
hangt er vanaf hoeveel speling het is, bij alle scooters heeft het wiel een beetje speling.. als je denkt dat je teveel speling hebt moet je gewoon even langs een fiest(scooter)zaak gaan en even iemand laten checken of het teveel is..
|
je kan ook zelf met een pneumatische boor die schroef een tikkie geven. kan ook wel met een andere sleutel die der op past (hangt van je type scooter af). maar goed hoe ik en een vriend dat deden. hij had een gilera runner. dan heb je aan de andere kant van je carter gewoon je uitlaatje en de complete bolle kant van de velg. in het midden van die velg zat een plasticie. die kon je der zo uitpulken. daaronder zat die grote schroef dus. maar je moet niet te strak aandraaien want anders kan je je carter verkloten en ja dat is ongeveer niet gratis. suc6 dermee en zeg anders ff wat voor scooter je heb. (ik weet btw niet of ik binnenkort weer kijk, maar proberen kan altijd :-)) laterz
|
zie het verhaal hierboven.. draai de bout die in het midden aan de rechterkant van je achterwiel zit stevig vast.. zit er dan nog speling op: breng hem dan maar gewoon weg.. zo duur hoeft het overigens niet te zijn :) succes ermee..
Genesis |
wat ik met me Zip AC heel erg had (met me nieuwe minder, maar ook 'n beetje) is dat 't blok der 'b beetje losjes onder ging zegmaar.... herken je dat? of zit je wiel los op je motorblok? als je blok losjes lijkt te zitten zijn e blokrubbers aan gort... is niet zo moeilijk te vervangen, maar je moet der wel lef voor hebben (blok moet deronder uit)...
laten doen kost totaal zo'n 150euro, setje blokrubbers los zo'n 45 euro.... make your choise :) ,aar als 't enkel je wiel is wat los zit en niet heel je blok dan weet ik 't niet |
ik heb een Yamaha Areox
klinkt toch wel moeilijk :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hangt er van af hoeveel speling het is. Zo'n wiel zit sowieso al een heel klein beetje los, het moet niet zo zijn dat je dat wiel centimeters naar links en rechts kunt bewegen, maar er kan inderdaad wel speling op zitten, maar dat mag echt maar zo weinig zijn dat je het nog niet eens ziet als je dat wiel beweegt.
|
heej
thx voor jullie reacties! tis opgelost :) en nee ik woon niet in de buurt van A'dam Greetzzz! |
Citaat:
|
je moet lezen :)
ik heb een Yamaha Aerox |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02. |