![]() |
Kamer: ben jij al aan de zoektocht begonnen?
Ook op zoek naar een (studenten)kamer?
Ik zoek een kamer in Den Bosch om vanaf augustus '03 in te trekken. Maar ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik dit aan moet pakken. Dus ik vraag me af of jullie al actie ondernomen hebben, en misschien wat tips hebben voor andere mensen die ook een kamer zoeken! Alvast bedankt :) |
Kan toch ook via een studentenverening oid?
Naja, weet er niks vanaf, ben ook niet op zoek. ;) :o |
Ja ik ben al begonnen. Ik zoek een kamer in Maastrichtje zo vanaf sep 03 :)
Heb al wat mensen gevraagd ivm kamer en een kennisje even gevraagd of ze evt wat kan regelen en heb al een kamer bezocht die mij ech vet kewl lijkt alleen ik daar pas van ong feb 04 in kan :( |
blij dat ik dat zoeken gehad heb :D
maar ik zou zeggen, wees in het begin niet te kritisch en zoek vanuit je eerste kamertje eventueel door, werkt veel prettiger dan veel reizen. |
Citaat:
|
Advies: wees er zeer snel bij......
|
Citaat:
|
Citaat:
Maargoed: ik hoor inderdaad van iedereen dat ik er snel bij moet zijn...maar ik weet niet waar ik moet beginnen, das het probleem :( |
Citaat:
|
ik heb al een nieuwe kamer gevonden hoop ik. ze gingen in mei laten weten of ik erin mag. :eek: spannend!!!
het is in de mooiste/rustigste/ best gelegen straat in heel leuven :D (toch als je in heverlee les hebt :) ) op een keistoer kot met heel veel buitenlandse studenten (y) |
Jazeker, een superkamer in Enschede. Hij is nu al drie dagen van mij, maar volgende week krijg ik de sleutel. :)
|
Citaat:
|
Nopez, ik woon nog thuis, misschien ga ik volgend jaar (dus pas in 2004) in Tilburg studeren dus dan mot ik dan wel een kamer daar gaan zoeken, want 3 à 4 uur reizen vind ik maar nix.
|
ik heb gezocht, geleden en heb gevonden
( variatie op veni-vidi-vici) kamers zoeken is daadwerkelijk een hell als je geen succes hebt. je wordt constant afgewezen terwijl mensen je nieteens 'goed'hebben kunnen beoordelen. Daarnaast zijn veel kamerbureaus ronduit corrupt en laten ze je een veel te hoge bemiddelingssom betalen mijn advies: netwerken. Ken jij de vader van een vriend van een neef die een huisje in den bosch heeft? Of toevallig een student die in een studentenhuis zit waar een kamer vrij komt? Vooral daarop letten. Internet is meestal ook een goede optie onder voorwaarde dat je er SNEL bijbent en ook daadwerkelijk terug wordt gemaild. ( ohja zet een advertentie in de krant met 'kamer gezocht'kost iets van 50 euro maar meestal wel paar reacties) |
kheb me al ingeschreven voor een kamer bij Acasa.
Dan kun je volgens mij alleen nog maar afwachten.... |
Tip: www.kamernet.nl
Ik ben eerstejaars student maar heb besloten dat ik voorlopig toch nog maar even thuis blijf wonen, per dag besteed ik zo'n 2,5 tot 3 uur aan reizen, dat is wat minder.. Ik kijk op m'n gemakje rond, misschien dat ik volgend jaar op kamers ga. Over 2 jaar moet ik er sowieso aan geloven, omdat ik dan een andere studie ga doen. |
Kamerbureau of studentenverenigingen.
|
een ander slimme oplossing : Ca me lot
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik huur bij een particulier bureau een huisje...zit niet met het gezeik van een keuken, badkamer, wc ed moeten delen. 't is meer, voor niet eens zoveel (misschien in sommige gevallen zelfs wel minder) geld.
|
nee. nog niet actief iig.
|
Citaat:
|
De oom van een vriendin van me heeft een voormalige winkel gekocht die hij nu verbouwt tot studentenhuis. En ik heb het geluk dat ik daar ook een kamer in mag betrekken.
|
Nope
|
ik heb er 1
|
Mocht het niet snel lukken, en je bent een beetje sociaal ingesteld, schrijf je vast in voor de vele kennismakings-activiteiten aan het begin van het schooljaar, je opleiding zla iig wel iets doen en mss iets van een studentenvereniging...
want zoals al gezegd is, netwerken helpt, en vaak hebben eerste jaars (met wie je die activiteiten doet) nog wel iets gehoord over kamers... en bij zo'n studentenvereniging zitten 2/3/4de jaars die ook wel iets kunnen weten... en daarnaast maak je ook leuk kennis met mensen :> |
ja studentjes zijn sletjes
|
Ik zoek ook een kamer. In Utrecht. Ben ingeschreven bij twee kamerbureaus. Verder heb ik die paar bekenden die ik heb in Utercht ingelicht en ga ik binnenkort een advertentie zetten in het Utrechts nieuwsblad en briefjes ophangen in supermarkten daar.
Reizen is gewoon bijna geen optie voor mij. Dat is ongeveer 2,5 uur namelijk. Ik weet dat het heel moeilijk is een kamer te vinden in Utrecht, maar ja, ik doe mn uiterste best! Bij kijkavonden is het heel vervelend dat ik dus ook 2,5 uur moet reizen om een kamer te bezichtigen. Dat zal echt steeds bakken met geld en heel veel vrije tijd gaan kosten... Maar in ieder geval succes :) |
Ik hoor pas half juli of ik ingeloot ben en als ik uitloot wil ik naar een andere stad dan als ik inloot. Wordt een beetje last-minute dus, en in Groningen heb ik echt nul connecties (n)
|
Ik ga eerder opzoek naar een huisje (flatje :p) dan naar een kamer.
Maar ik zou gewoon regelmatig op studentenkamers.nl kijken en je inschrijven voor de nieuwsbrief. Zitten vaak ook interessante dingen tussen. |
Citaat:
|
Ik ben voorzichtig aan begonnen..zoek een kamer in Delft..ken wel een paar eerstejaars daar..maar die zijn eigenlijk zelf ook nog aan het zoeken naar een goede kamer..heb der ook een nicht wonen en een vriend van me tante..dus het komt wel goed denk ik :D
|
Citaat:
Succes in elk geval! :) |
huur gewoon een huisje met een paar vrienden of studiegenoten, scheelt een hoop geld en zoeken.
|
Ik hoor pas laat of ik ingeloot word, maar in Groningen heb ik wel een netwerk, dat scheelt ;)
|
Nee, ik ben nog niet begonnen met zoeken. Maar een leuke kamer in Utrecht vinden is ook niet zo makkelijk. Op kamernet.nl werd er 200 euro gevraagd voor een 6m2 kamer met een stapelbed en een kast op de gang.
Nou. |
tipje voor de mensen die zich bij een of ander kamerbureau hebben ingeschreven en nu gaan zitten wachten: NIET doen! bel ze helemaal gek, want als je wacht tot ze jou bellen ben je al lang klaar met je studie als je dan ein-de-lijk een kamer hebt
|
Citaat:
2) waar ik het wel over heb zijn kijkavonden via een kamerbureau waar je met z'n 8ten 5 minuten de kamer ziet en dan klaar bent om vervolgens te weten te komen dat ze TOCH degene pakken die het langst ingeschreven staat ( geen eerlijke kans) |
Citaat:
|
Ik ben druk op zoek naar een kamer in Utrecht. Beetje hopeloze zaak, maar ja toch moet het. Ik kan niet elke dag 2,5 uur heen en 2,5 uur terugreizen.
Iemand die iets weet of die via via via mij aan een kennis kan helpen die iemand kent waarvan de neef in Utrecht een kamer te huur heeft of zo? |
Citaat:
Antwoord op je vraag: Nee, sorry ik kan je niet helpen :( Succes! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb niet alles gelezen, maar ik zou zeggen als je via kamernet.nl studentenkamer.nl studentenkamers.nl nix kan vinden hang opvallende briefjes op bij hogescholen en universiteiten en ga vast wat netwerken daar.
neem in het begin genoegen met een tijdelijke kamer om vandaaruit verder te zoeken. dit kan in de zomervakantie vaak heel goed omdat studenten op kamers dan op vakantie gaan en hun kamer wel willen onderverhuren. (je mag mijn kamertje in tilburg wel een week of 2 lenen..) succes! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:24. |