Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   geflitst (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=444975)

RSManiak 11-04-2003 20:01

geflitst

Kun je met een brommer geflitst worden? Want ik rij op me rs op een weg waar je maar 40 mag of 50, en daar rijd ik iest van 80 a 90, en ik zag een flitsautomaat en het lijk of dat kloteding flitste maar ik weet het niet zeker. Als het wel zo is dan ben ik zwaar blut :( Dat gaat bergen vol geld kosten. Maar volgens veel mensen kun je niet geflist worden Weet iemand of het wel kan of niet?

the tourist 11-04-2003 20:03

Waarom niet?

SuperS 11-04-2003 20:06

zouden ze je plaatje kunnen lezen op zo'n foto?

RSManiak 11-04-2003 20:08

Citaat:

SuperS schreef op 11-04-2003 @ 21:06:

Jah dat vroeg ik me ook af. Als het wel zo is ai ai ai ai. Wedden dat ik hiermee enorm veel gezeik mee krijg. Ben 15 dus geen certificaat. Ow ik hoop maar niet dat ik geflitst ben.

WijfMan 11-04-2003 20:08

Nee joh, die dingen werken alleen op auto's
2 wielerige voertuigen die harder gaan dan toegestaan worden gewoon genegeerd, joh

Lucky you (y)

RSManiak 11-04-2003 20:09

Citaat:

WijfMan schreef op 11-04-2003 @ 21:08:
Nee joh, die dingen werken alleen op auto's
2 wielerige voertuigen die harder gaan dan toegestaan worden gewoon genegeerd, joh

Lucky you (y)

Okeej dan. You maked my day :)

WijfMan 11-04-2003 20:10

Citaat:

SuperS schreef op 11-04-2003 @ 21:06:
Joh, dat ding is op auto hoogte ingesteld
Als alle autochauffeurs hun kenteken nou eens wat hoger/lager/linkser/rechtser neerhangen zouden ze hun kenteken niet meer kunnen lezen op zo'n foto (y)

dinkie 11-04-2003 20:13

Citaat:

RSManiak schreef op 11-04-2003 @ 21:08:
Jah dat vroeg ik me ook af. Als het wel zo is ai ai ai ai. Wedden dat ik hiermee enorm veel gezeik mee krijg. Ben 15 dus geen certificaat. Ow ik hoop maar niet dat ik geflitst ben.
ik hoop van wel :p :p :p :mad:

RSManiak 11-04-2003 20:15

Citaat:

dinkie schreef op 11-04-2003 @ 21:13:
ik hoop van wel :p :p :p :mad:

Hoezo hoop je van wel?

dinkie 11-04-2003 20:16

Citaat:

RSManiak schreef op 11-04-2003 @ 21:15:
Hoezo hoop je van wel?
lachuh, je rijdt als je 15 bent toch niet op een brommertje (en als je rijdt dan rij je geen rs maar een honda nsr! :) ) als je tegen een kindje aanrijdt heb je, zachtjes uitgedrukt, een probleem :mad: .

Last Resort 11-04-2003 21:06

Citaat:

RSManiak schreef op 11-04-2003 @ 21:08:
volgensmij kan het niet, dat plaatje is namelijk niet een kenteken zoals bij een auto, maar een verzekeringsplaatje. En ik weet niet of de politie meteen toegang krijgt tot de gegevens die bij dat plaatje horen. Ik ben nog nooit geflitst met mn scoot, maar zoiets heb ik gehoord.

Talon 11-04-2003 21:19

eigenlijk gaat dit topic er niet om dat je geflitst word, maar wil je gewoon aan ons kwijt dat jij zo lekker snel bent op je brommer ;)

(n)

the exploding boy 11-04-2003 21:40

stoere kerel hoor met je 15 jaar lekker hard crossen. ik hoop dat je wel geflitst bent, wat waarschijnlijk weinig nut heeft want je zal toch dan wel een nieuw brommertje krijgen dat net zo hard of ( nog stoerder :eek: ) nog harder *kan*

Last Resort 11-04-2003 22:09

Citaat:

the exploding boy schreef op 11-04-2003 @ 22:40:
stoere kerel hoor met je 15 jaar lekker hard crossen. ik hoop dat je wel geflitst bent, wat waarschijnlijk weinig nut heeft want je zal toch dan wel een nieuw brommertje krijgen dat net zo hard of ( nog stoerder :eek: ) nog harder *kan*
ik wil niet vervelend doen hoor, maar jij getuigt ook niet van verbijsterende volwassenheid door dit berichtje..., grote meid hoor...

Koen 11-04-2003 22:16

Citaat:

Berserker_nl schreef op 11-04-2003 @ 23:09:
ik wil niet vervelend doen hoor, maar jij getuigt ook niet van verbijsterende volwassenheid door dit berichtje..., grote meid hoor...
15 zijn en dan zonder certificaat veel te hard rijden op een brommer getuigd gewoon van enorme domheid. je zal verdomme iemand aanrijden en die raakt voor z'n leven verlamd.. dan zit jij de rest van je leven in de schulden, alleen maar omdat je zo nodig hard moest rijden zonder verzekering..

daarom mogen mensen die dit soort topics posten (en dus alleen maar willen laten zien hoe uber-stoer ze wel niet zijn) dus best even geflamed worden, zij het bij hoge uitzondering. :p

halve banaan 11-04-2003 22:35

Citaat:

Koen schreef op 11-04-2003 @ 23:16:
15 zijn en dan zonder certificaat veel te hard rijden op een brommer getuigd gewoon van enorme domheid. je zal verdomme iemand aanrijden en die raakt voor z'n leven verlamd.. dan zit jij de rest van je leven in de schulden, alleen maar omdat je zo nodig hard moest rijden zonder verzekering..

daarom mogen mensen die dit soort topics posten (en dus alleen maar willen laten zien hoe uber-stoer ze wel niet zijn) dus best even geflamed worden, zij het bij hoge uitzondering. :p

Natuurlijk is het niet goed te praten. Het is ook niet goed te praten als jij door rood rijdt op je fietsje. Zo heeft iedereen wel wat, meneer de moraalridder.

En wat dat verzekeringsplaatje sluit ik mij aan bij Berserker, dat verhaal heb ik ook vaker gehoord.

Copeland 11-04-2003 22:59

pffffffffffff, altijd dat verhaal van: " ja, en dan rijd je iemand invalide, en dan moet je voor je leven betalen!!!"

bullshit, je moet gewoon uit je doppen kijken en niet als een paard door het verkeer gaan, dan kan je best hard rijden.....
en als het fout gaat, tja shit happens ;)

(zielig he ;) :rolleyes: , zo denk ik erover ) :) :)

Freyja 12-04-2003 00:26

Citaat:

RSManiak schreef op 11-04-2003 @ 21:09:
made :)

Atje85 12-04-2003 00:35

Ja dat kan, en ja je krijgt dan idd een bekeuring!

Die dingen flitsen zelfs fietsen :p (maar zonder verdere nut natuurlijk :rolleyes: )

Persoonlijk hoop ik dat je een fikse bekeuring krijgt(zal ook wel aangezien je zo stoer was, door 40km te hard te rijden) en dat je zowat blut wordt :)

Atje85 12-04-2003 00:36

Citaat:

Copeland schreef op 11-04-2003 @ 23:59:
pffffffffffff, altijd dat verhaal van: " ja, en dan rijd je iemand invalide, en dan moet je voor je leven betalen!!!"

bullshit, je moet gewoon uit je doppen kijken en niet als een paard door het verkeer gaan, dan kan je best hard rijden.....

Jij bent zeker ook zo'n iemand die stoer probeert te zijn door je maar eens ff niet aan de regels te houden? :p

Black Rainbow 12-04-2003 00:42

Ik hoop dat je voordat je een spelend kind raakt, jezelf al te pletter hebt gereden tegen een betonnen paaltje ofzo

en owja, je kan geflitst worden, en uiteindelijk ben je toch echt wel de lul. ook al duurt het lang.

hodelahitie 12-04-2003 06:58

sneaky hoop ik van wel.... maarja... tis gewoon dom als je geen certificaat enzow hebt en 15 bent op een brommer te gaan rijden... maarja je deed het zelf dus.... :p

dinkie 12-04-2003 09:08

Citaat:

tuurlijk, je kijkt gewoon uit je doppen... :rolleyes: zelfs al is het niet jou schuld, dus een kindje onder de 12 die voor je brommer springt, of rent, of zelfmoord pleegt, dan is het altijd jouw schuld. Dan kan je nog zo goed uit kijken, je voorkomt het nooit. Tja, en dan gaat het fout, tja dan shit happens. tuurlijk :mad:

dinkie 12-04-2003 09:09

Citaat:

Talon schreef op 11-04-2003 @ 22:19:
eigenlijk gaat dit topic er niet om dat je geflitst word, maar wil je gewoon aan ons kwijt dat jij zo lekker snel bent op je brommer ;)

(n)

*vol in de roos :D *

Optima 12-04-2003 09:23

leg mij eens uit

je bent 15

hoe kom jij aan een brommer?

als je geflitst bent ben je dubbel genaaid

net goed

klotebrommers

Talon 12-04-2003 09:26

Citaat:

oke, als je er zo over denkt, dan wil ik jou wel een keer voor mijn auto hebben :) (y)
kan ik tenminste zonder schuld gevoel het bloed van mijn auto wassen. (y)

Qamra 12-04-2003 09:58

Je had zeker ook geen helm op? In dat geval mag je de volgende keer tégen de flitspaal rijden met 90km/u ipv ervoorbij.. Als je die wel op had, dan mag je voor mij tegen een betonnen muur op knallen..

Atje85 12-04-2003 10:11

Citaat:

Evil-Cherry schreef op 12-04-2003 @ 10:58:
Je had zeker ook geen helm op? In dat geval mag je de volgende keer tégen de flitspaal rijden met 90km/u ipv ervoorbij.. Als je die wel op had, dan mag je voor mij tegen een betonnen muur op knallen..
:D (y)

Shock 12-04-2003 10:25

Citaat:

ROFL :D

ontopic: Voor zover ik ingelicht ben, heb je kans dat je erop komt te staan, maar in het gros van de gevallen zijn ze dan te bedonderd om je verzekeringsplaatje na te trekken (als je dat al hebt, want wie verzekert er een ventje van 15 zonder cert?)

FlorisvdB 12-04-2003 10:33

1. als er al een fotocamera inzit (en dat lijkt me wel als ie flitst) zit er niet altijd een FILMROLLETJE in.
2. als er een filmrolletje inzit, ontwikkelen ze hem niet altijd.

Maar is ben het eens met de rest dat je gewoon DOM bent om op deze manier te gaan rijden...

Thomas 12-04-2003 10:41

Triest, zeer triest.

Ik hoop dat geflitst bent en dan je een flinke bekeuring krijgt. Verder hoop ik dat je de volgende keer achterop een auto rijd, zodat jij schuldig bent. En zonder enig iets van bewijs kan je dat fijn de schade betalen.

RSManiak 12-04-2003 12:57

Citaat:

Optima schreef op 12-04-2003 @ 10:23:
leg mij eens uit

je bent 15

hoe kom jij aan een brommer?

als je geflitst bent ben je dubbel genaaid

net goed

klotebrommers

Ooit gehoord van van dealers. Je kan daar geen brommer kopen zonder certificaat maar als het van je ouders mag, en een vriend heeft een certificaat kan hij em kopen.

RSManiak 12-04-2003 13:00

Citaat:

Ik had toevallig wel een helm op.
Jezus wat een gezeik als iemand die 15 een brommer rijdt. Ik rij alleen maar hard waar het kan. Ik ga heus geen 70 door een woonwijk crossen. Ik weet wel dat het niet mag, maar ik ben al bijna 16 op 8 juli wordt ik 16. En bedankt voor die aanmoedigingen dat ik tegen een muur mag aanrijden. enz enz enz

de communiceerbeer 12-04-2003 13:01

Citaat:

RSManiak schreef op 11-04-2003 @ 21:09:
:eek: maked? :eek:

RSManiak 12-04-2003 13:03

Citaat:

de communiceerbeer schreef op 12-04-2003 @ 14:01:
:eek: maked? :eek:
made.

RSManiak 12-04-2003 13:04

Citaat:

Wawl schreef op 12-04-2003 @ 11:41:
Triest, zeer triest.

Ik hoop dat geflitst bent en dan je een flinke bekeuring krijgt. Verder hoop ik dat je de volgende keer achterop een auto rijd, zodat jij schulidig bent. En zonder enig iets van bewijs kan je dat fijn de schade betalen.

Ben je toe aan een nieuwe achterbumper ofzo?

RSManiak 12-04-2003 13:08

Citaat:

Je kan iemand invalide rijden , dat is zeker zo. Maar dat is een riso die je neemt, zoals ik al eerder zei. Ik rij alleen hard waar het hard kan.

RSManiak 12-04-2003 13:11

Citaat:

Shock85 schreef op 12-04-2003 @ 11:25:
ROFL :D

ontopic: Voor zover ik ingelicht ben, heb je kans dat je erop komt te staan, maar in het gros van de gevallen zijn ze dan te bedonderd om je verzekeringsplaatje na te trekken (als je dat al hebt, want wie verzekert er een ventje van 15 zonder cert?)

Andermans naam die wil een certificaat heeft :)

Thomas 12-04-2003 13:12

Citaat:

RSManiak schreef op 12-04-2003 @ 14:04:
Ben je toe aan een nieuwe achterbumper ofzo?
Neehoor, absoluut niet. :)

Citaat:

RSManiak schreef op 12-04-2003 @ 14:08:
Je kan iemand invalide rijden , dat is zeker zo. Maar dat is een riso die je neemt, zoals ik al eerder zei. Ik rij alleen hard waar het hard kan.
Dat risico is niet aan jou om te nemen, aangezien je niet eens brommer mag rijden. Ten tweede rijd je brommer veel te hard en ook dat is illegaal. En je laatste argument: dat je alleen hard rijd waar het kan, dat is natuurlijk kul. Een ongeluk veroorzaken gebeurd niet altijd alleen door jou toedoen, er nl ook nog andere weggebruikers die wel de vereiste papieren hebben.

Ik vind het echt triest dat je zo graag op een brommer wilt rijden en dat hij ook nog eens veel te hard rijd.

RSManiak 12-04-2003 13:14

Citaat:

Wawl schreef op 12-04-2003 @ 14:12:
Neehoor, absoluut niet. :)

Dat risico is niet aan jou om te nemen, aangezien je niet eens brommer mag rijden. Ten tweede rijd je brommer veel te hard en ook dat is illegaal. En je laatste argument: dat je alleen hard rijd waar het kan, dat is natuurlijk kul. Een ongeluk veroorzaken gebeurd niet altijd alleen door jou toedoen, er nl ook nog andere weggebruikers die wel de vereiste papieren hebben.

Ik vind het echt triest dat je zo graag op een brommer wilt rijden en dat hij ook nog eens veel te hard rijd.

Jah, dus je wel beweren dat de andere weggebruikers die wel de vereiste papieren hebben wel hard mogen rijden en ongelukken veroorzaken? :confused:

Thomas 12-04-2003 13:22

Citaat:

RSManiak schreef op 12-04-2003 @ 14:14:
Jah, dus je wel beweren dat de andere weggebruikers die wel de vereiste papieren hebben wel hard mogen rijden en ongelukken veroorzaken? :confused:
Lezen is een vak apart he? Ik zeg alleen dat jij niet die papieren en niet de ervaring hebt om een goed weggebruiker te zijn. En als antwoord op je vraag: ik bedoel dat je niet altijd zelf de schuld hoeft te hebben bij een ongeluk, maar dat er ook nog andere weggebruikers zijn. Daarom kan je nooit zeggen dat je alleen hard rijd wanneer het kan, want het kan nu eenmaal zelden.

WijfMan 12-04-2003 13:23

Citaat:

RSManiak schreef op 12-04-2003 @ 14:14:
Je snapt het niet, he

dinkie 12-04-2003 13:40

Citaat:

Talon schreef op 12-04-2003 @ 10:26:
oke, als je er zo over denkt, dan wil ik jou wel een keer voor mijn auto hebben :) (y)
kan ik tenminste zonder schuld gevoel het bloed van mijn auto wassen. (y)

:D

dinkie 12-04-2003 13:42

Citaat:

hardleers...

dinkie 12-04-2003 13:50

Citaat:

RSManiak schreef op 11-04-2003 @ 21:01:
Kun je met een brommer geflitst worden? Want ik rij op me rs op een weg waar je maar 40 mag of 50, en daar rijd ik iest van 80 a 90, en ik zag een flitsautomaat en het lijk of dat kloteding flitste maar ik weet het niet zeker. Als het wel zo is dan ben ik zwaar blut :( Dat gaat bergen vol geld kosten. Maar volgens veel mensen kun je niet geflist worden Weet iemand of het wel kan of niet?
bovendien zou ik maar uitkijken met dat plastic brommertje van je. 1 schuiver en je kunt hem op de schroothoop gooien.

Qamra 12-04-2003 14:44

Citaat:

Als je nou alleen maar jezelf tegen een muur doodrijdt zal echt aan mijn reet roesten hoor. Bloed verdwijnt wel weer. Maar dat je niet de verantwoordelijkheid neemt om het voor andere mensen veiliger te maken. En dan snap ik wel dat het jouw niets interesseert dat je een kind dood rijdt en twee uiterst verdrietig ouders achter laat, maar écht volwassen kom je dan niet over..

En ik wordt op 22 januari 18, kom laat ik (met 200 km, natuurlijk)gaan autorijden :rolleyes: Maar wel op de plaatsen waar het kan he :rolleyes:

BLÁÁT...

Shock 12-04-2003 14:47

Citaat:

RSManiak schreef op 12-04-2003 @ 14:11:
Andermans naam die wil een certificaat heeft :)
beetje zonde van het geld dan, premie betalen terwijl je niet verzekerd bent ;)

Mr.Oizo 12-04-2003 14:59

Why not? :o je reed veel en veel te hard en je denkt nu al dat dat ding geflitst heeft, dus het zal wel zo zijn dan he :p

Koen 12-04-2003 16:17

Citaat:

ja shit happens man, als je iemand dood rijdt. kan je mee aankomen 'ja ik mag eigenlijk helemaal nog niet brommerrijden, meneer-van-het-doorgereden-jongetje, maarja, shit happens he?

flikker toch op man. een beetje verantwoordelijkheidsgevoel mag best. ik ben ook geen moraalridder, maar er is een wezenlijk verschil tussen een keer door rood rijden en pure domheid door op je 15e veel te hard brommer te rijden.

en zoals al eerder werd gezegd, ook al rij je nog zo goed, er kan áltijd wel wat gebeuren. en reken maar dat je dan goed de sjaak bent zonder verzekering..

M@rco 12-04-2003 16:23

Citaat:

Dus jij neemt het risico om iemand anders invalide te rijden? Lekker ben jij. En nee, in Nederland kan je nergens hard! Verhuis alsjeblieft naar Duitsland, kun je lekker hard rijden én hebben we in Nederland weer een idioot minder. :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:20.