Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Bassen (of gitaar spelen) en zingen at the same time (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=445029)

mixtape 11-04-2003 20:36

Bassen (of gitaar spelen) en zingen at the same time

Ik moet backing vocals doen voor een nummer en het nummer bassen tegelijkertijd. Maar het lukt me echt niet!

Dan ga ik bijvoorbeeld de zanglijn mee bassen ipv wat ik met de basgitaar moet spelen of ik raak het gewoon helemaal kwijt. Het is trouwens niet eens veel wat ik moet zingen (als je het zo kunt noemen), een paar woordjes herhalen op de achtergrond dus. Maar zelfs dan raak ik het kwijt.

Hebben mensen tips voor mij?
Of is het gewoon een kwestie van het nummer kunnen dromen (qua bas gedeelte dan).
Hoe doen jullie dat :|

Rhinus 11-04-2003 20:51

Ik heb dat ook eens geprobeerd, maar mij lukte 't ook niet. Een 'tip' is, zorg dat of het bassen, of het zingen automatisch gaat. Maarja, hoe doe je dat?

Trimm Trabb 11-04-2003 21:59

Ik denk dat je dan heeel veeel moet oefenen. Ik kan ook niet bassen en zingen tegelijk...maar afzonderlijk kan ik 't ook niet dus dat is niet zo raar.

Revan 11-04-2003 22:47

ik ben zelf lead-zanger en ik speel gitaar at the same time. ik heb er geen problemen mee, is een kwestie van gevoel; je moet het ritme van je eigen instrument volgen en daar bij meezingen

bij mij gaat het vanzelf

Ce-El-Wan 12-04-2003 00:21

als je met het ritme van je gitaarpartij meespeelt is het idd een eitje, maar ja daar wordt het wel erg saai van imho. Ik heb in een death-metal band gitaar en leadzang/grunt gedaan en dat is pas bikkelen :D De kunst is om er niet bij na te denken wat je speelt want dan gaat het mis.

Wouter Youth 12-04-2003 10:40

Ik zou eerst gewoon met je ogen dicht de bass leren, en dan heel goed de zang leren. En dan samenvoegen.

Stevill 12-04-2003 10:48

Die reclames kloppen nooit

volgens mij kunnen mannen meer tegelijk en mogen we daarom ook inleg kreuzen dragen.

maar iig 'k ben dr zelf ook mee bezig en 't is idd soms wat moeilijk maar oefening baart kunst.

Defenderzzz 12-04-2003 11:10

Ik zing zelf met gitaar & Bas, en je moet gewoon vaak oefenen

Escapism 12-04-2003 12:16

oefenen idd

Rhinus 12-04-2003 12:37

Mijn droom is om net zoals Defenderzzz tegelijk te bassen, te gitaren en te zingen. :)

Carn 12-04-2003 12:46

gewoon je partij goed kennen

Escapism 12-04-2003 13:12

Citaat:

Rhinus schreef op 12-04-2003 @ 13:37:
Mijn droom is om net zoals Defenderzzz tegelijk te bassen, te gitaren en te zingen. :)
:D

Krummeltje 12-04-2003 13:17

Kwestie van heel goed oefenen met de bas, totdat je het kan drómen inderdaad, en dan de zang erbijgooien, kijken of dat werkt. Meestal is het zo dat als je kan drummen, dat je dit dan ook wel kan. (Ik kan dus NIET drummen!)
Dit klinkt misschien raar, maar met drummen doe je ook twee verschillende dingen tegelijk. Het principe is hetzelfde - maar dat is het dan ook wel, eigenlijk.

Succes dan maar!

Carn 12-04-2003 14:25

Citaat:

Krummeltje schreef op 12-04-2003 @ 14:17:
Kwestie van heel goed oefenen met de bas, totdat je het kan drómen inderdaad, en dan de zang erbijgooien, kijken of dat werkt. Meestal is het zo dat als je kan drummen, dat je dit dan ook wel kan. (Ik kan dus NIET drummen!)
Dit klinkt misschien raar, maar met drummen doe je ook twee verschillende dingen tegelijk. Het principe is hetzelfde - maar dat is het dan ook wel, eigenlijk.

Succes dan maar!

wat een flauwekul, zingen en drummen is een van de moeilijkste dingen die je kan doen, vaak omdat het ritme van een melodie weinig met het ritme van de drums te maken heeft.

paco de taco 12-04-2003 15:44

Citaat:

Carn schreef op 12-04-2003 @ 15:25:
wat een flauwekul, zingen en drummen is een van de moeilijkste dingen die je kan doen, vaak omdat het ritme van een melodie weinig met het ritme van de drums te maken heeft.
ze vergelijkt gitaar/bas spelen en zingen tegelijk met drummen en niet gitaar/bas spelen en zingen tegelijk met drummen en zingen tegelijk.
volgens mij..

paco de taco 12-04-2003 15:46

Citaat:

Rhinus schreef op 12-04-2003 @ 13:37:
mun gitaarleraar die kan da wel met een gitaar een apart basloopje erdoorheen enzo, best leuk

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:03.