![]() |
imei code (ik weet niet waar ik ém moet plaatsen)
Ik heb even een vraagje...mijn telefoon is gestolen en nu heb ik wel de simlockcode, maar niet meer de imei code. weet iemand hoe ik hier aan kan komen (zonder de originele doos van de telefoon, die heb ik niet meer, dom dom dom)????
thnx, kus sanne |
Wa's dat? :o
|
IMEI-code staat op de doos en op de telefoon zelf. Misschien ben je zo slim geweest om 'm op een soort servicekaart te schrijven wat door vrijwel alle aanbieders wordt aangeraden, anders heb je pech.
Zo zie je maar, bewaar altijd dozen. |
Ik dacht dat het een unieke nummer was dat op je kaart staat. Ik meen wel dat je een code kan intypen in je beginscherm waardoor je kan zien wat je IMEI nummer is. Ik heb geen verder geen idee wat die code ook alweer is, maar misschien kan je de fabrikant opbellen oid? Of je gaat ff naar de telefoonwinkel?
|
Je telefoon is gestolen?
Wat moet je dan met je imei-nr en simlockcode? :confused: Je IMEI kun je inderdaad vinden door een code in te typen in je telefoon, maar aangezien je je telefoon niet meer hebt.. Tip: koop een nieuwe telefoon.. |
Citaat:
|
Misschien staat het ook op het garantiebewijs van de winkel waar je de telefoon hebt gekocht, heb je die niet informeer dan of de winkel ook een archief heeft met garantiebewijzen oid.
Anders kan je nog de helpdesk van de desbetreffende aanbieder bellen, als het prepay is kan ik me voorstellen dat ze daar een of andere koppeling voor hebben? Imei-code kan je zien door *#06# in te typen (hier heb jij natuurlijk niks aan maar ok) Als je telefoon gejat is... vergeet het maar, je krijgt hem toch niet terug. (of ze vervangen de software zodat er een ander imeinummer op staat) of ze gooien hem gewoon weg... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:11. |