![]() |
drugs en overheid < hoe kan de overheid et beter veranderen?
Hey iedereen,
ik moet een scriptie maken voor maatschappijleer en dat doe ik over drank en drugs gebruik onder jongeren. Nou is mijn vraag aan jullie: Welke rol vinden jullie dat de overheid speelt in het maatschappelijk probleem drank en drugs onder jongeren. en wat zouden ze hieraan kunnen verbeteren? tnx :D Silje |
Wij leven in Nederland in een verzorgingsstaat, dus de overheid neemt een beschermende rol in als het gaat om "gevaarlijke" middelen.
Wat zou moeten verbeteren: de drugsvoorlichting. op school heb wij dit alleen gehad als een klein onderdeel van het vak verzorging. Als ik zelf niet informatie was beginnen op te zoeken op internet, had ik er nu nog niks van afgeweten. |
fuck society (hoe je het ook schrijft)
|
De overheid moet er alles aan doen om drugs uit de maatschappij te verbannen naar mijn mening.
Drugs verbieden, alle soft- en harddrugs. Pakjes kankerstokken €20,- per stuk en drank alleen boven de 18 jaar. Veel strengere controle bovendien. Al deze dingen zijn hartstikke slecht voor maatschappij en gezondheid en moeten daarom zoveel mogelijk ingeperkt worden. Dan hoef je ook niet aan preventie en aan genezing te doen! |
dat is ect grote onzin. D'r zijn zoveel mensen die af e ntoe es een keer blowen. Ik vind het echt kwats dat er zo'n taboe of softdrugs zit. en de regel dat soft drugs voor 18 jaar en ouder is, is ook onzin. Het wordt pas na jae 18e schadelijk (dat is een feit)
|
Citaat:
Ik probeer dus duidelijk te maken dat softdrugs algeheel verbieden een dom standpunt is, en dat een "ingeburgerde" harddrug (alcohol) niet voor mag worden getrokken bij een minder "ingeburgerde" softdrug (wiet). |
Citaat:
|
ik ben er ook van overtuigd dat softdrugs gewoon gedoogd moeten blijven (en dan heb ik nog nooit van mijn leven drugs gebruikt). Ik denk dat je het anders nog interessanter maakt voor jongeren.
|
Citaat:
Ik vind dat de rol van de overheid wel goed is zo, wat meer voorlichting over drugs zou idd betert zijn (y) verder vind ik eigenlijk wel dat ze strenger moeten controleren op alcoholverkoop onder de 16 want iedereen kan zo drank meekrijgen. Ik liep laatst naar de AH liepen er 2 jongetjes van 8 met allebei een breezer over straat :confused: De prijs van sigaretten zijn wel goed zo, duur genoeg! |
Citaat:
|
Citaat:
Nog een puntje: rokers mogen van mij gediscrimineerd worden. Rokers in bedrijven niet aannemen, ómdat ze roken, rokers niet binnenlaten in openbare gelegenheden, enzovoort. Roken moet niet stoer of cool zijn, roken moet 'dom' zijn en 'doodzonde'. Harde maatregelen. |
autorijden hoeft niet. trein, ander openbaar vervoer.
maar de wiet zal inderdaad niet verboden moeten gaan worden, want dan zullen er meer dealers komen, en dan zal het heus niet beter worden. |
Auto is goed voor de economie, snelle en individuele verplaatsing. Openbaar vervoer heeft de capaciteit niet en geen goede aanpassing aan de tijden van mensen. Auto is dus NODIG.
|
Nog een puntje: rokers mogen van mij gediscrimineerd worden. Rokers in bedrijven niet aannemen, ómdat ze roken, rokers niet binnenlaten in openbare gelegenheden, enzovoort. Roken moet niet stoer of cool zijn, roken moet 'dom' zijn en 'doodzonde'. Harde maatregelen. [/B][/QUOTE]
Dit kan dus niet, je kan toch geen mensen discrimeren omdat ze wat 'doms' doen? En nee dan rook ik nog geen eens zelf! Het is tegenwoordig al duidelijk dat roken niet stoer meer is. Het moet misschien meer ontmoedigt worden om te roken en meer controle, maar niet helemaal afschaffen. Alcohol zou dan ook moeten verboden worden want das ook schadelijk voor mensen, maar daar denken mensen dan niet over na omdat ze er zelf voordeel van hebben. Ik vind ook dat drugs niet moeten worden afgeschaft omdat mensen anders te snel in aanraking komen met en criminele circuit. |
Citaat:
En de politie heeft geen tijd meer voor moordzaken en andere belangrijke dingen, omdat oom agent persee alle burgers moet controleren op roken... |
Denk ook eens aan wat het de regering aan lasten (ziekenhuizen enzo) bespaart...
Ik vind het bovendien een schande dat Nederland wordt gezien als land waar je veel drugs kunt krijgen enzo... Amsterdam heb ik het dan vooral over. |
Citaat:
|
Ja, dat van die verkeersongelukken dat weten we nu wel. Ik heb al uitgelegd dat een auto nodig is en drugs niet. Niet in herhaling vallen.
Als er in Amsterdam geen drugs was, zou het er ook gezellig zijn. Dan zoeken mensen andere dingen om zich mee te vermaken. Pizza, daar word ik heel vrolijk van bijvoorbeeld. |
Citaat:
1. nu dan eens uit wat de positieve uitwerking is van het verbieden van softdrugs? 2. Waarom alcohol (harddrugs) wel toegelaten wordt en softdrugs niet? 3. Wat er zo erg aan als nederland een reputatie heeft van ruimdenkendheid... |
Beter voorlichting zodat niet iedere idioot bij het horen van wiet of hasj meteen over de zeik gaat en begint over cocaïne en dat soort crap.
|
Citaat:
2. Alcohol zit helemaal ingeburgerd. Het liefst zou ik dat ook verbieden, maar dat gaat nou eenmaal niet, omdat tegenwoordig bijna iedereen al aan het bier is. Drugs is niet ingeburgerd. Dat doen alleen de wat asocialere of zwakkere lui (er zijn uitzonderingen...). Roken is wel ingeburgerd, maar van roken hebben heel veel andere mensen last. Van alcohol is dat alleen indirect. 3. Domme vraag. Dat is geen ruimdenkendheid, dat is een 8-jaar lang d'66 beleid. Kortzichtig dus. |
Citaat:
FUCK OFF JONGE |
Citaat:
Citaat:
asocialere of zwakkere lui ? ....... Wat een dom vooroodeel, als je dit forum goed had doorgenomen had je kunnen weten dat het niet alleen asociale of zwakkelingen zijn.... dat ben jij om iemand op zoiets te discrimineren Citaat:
http://byloff.50megs.com/pictures/IFM.gif En net als hem, praat je over dingen waar je zelf niet veel van weet volgens mij.... (of waar je geen/te verwaarlozen ervaring mee hebt) |
Gedogen of verbieden? Verplichten, als iedereen het doet heeft niemand er last van.
ik vind dat de voorlichting al eerder moet beginnen, voordat kinderen echt in aanraking komen met drugs. Ook staat er nu in veel folders dat je bijvoorbeeld gaat hallucineren van wiet, nouja, het kan aan mij liggen, maar dat heb k nooit gemerkt. Realistischere (is dit een woord..) voorlichting dus ook. Er moet ook meer voorlichting komen over rijden onder invloed, mensen denken 'dat dat wel kan', duidelijk niet dus. |
Citaat:
Jij bent gewoon een beetje een agressief mannetje. Er wordt hier om mijn mening gevraagd, die geef ik en dat is deze. Leg je er nou maar lekker bij neer, ik weet echt wel waar ik het over heb hoor. |
Citaat:
http://www.pdc.kth.se/projects/vr-cu...empty-room.jpg |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Volgens mij heeft de Meelman niet echt de behoefte om te reageren... (n)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16. |