![]() |
droge ogen en hoofdpijn, door computer?
Ik heb wel redelijk vaak last van droge ogen en lichte hoofdpijn, daarnaast zit ik veel achter de computer, dus ik vraag me af of daar bij mij een verband tussen bestaat. Als ik contactlenzen (zacht) draag heb ik meer last van droge ogen en vooral 's ochtends wordt ik nog al eens wakker met helemaal rode ogen. Meer mensen die last hebben van droge ogen en hoofdpijn doordat ze te veel achter de computer zitten? Wat is daar tegen te doen, behalve minder achter de computer gaan zitten :)...
|
Tussendoor een rustpauze nemen,
even iets anders doen waarbij je je ogen anders inspant oid. Niet dan tv gaan kijken ofzo. ;) |
En knip wat vaker met je ogen.
|
Ik zelf had dat ook wel vaak. Ik heb nu een bril. Nu heb ik daar nooit meer last van. Het is niet sterk, alleen -1. :)
|
Jah dat heb ik ook heel erg!!
heb zelf ook lenzen! Maar het maakt bij mij niet zoveel uit of ik ze wel of niet in heb.. droge ogen krijg ik toch wel.. je kunt bij de opticien (misschien ook drogist) van die druppeltjes kopen voor branderige en droge ogen! misschien moet je dat eens proberen? Ik gebruikt het zelf ook en ik vind het best goed helpen :) |
ik gebruik die druppels inderdaad ook. Ze helpen ook tegen hooikoorts. Gewoon eens proberen!!! :D
|
Citaat:
Volgens mij heb ik andere druppeltjes :D |
Citaat:
|
Lijkt me geen computer-bijverschijnsel eerlijk gezegd. :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Maar komt dit dan vaker voor? Ik heb het nog nooit gehad, en ik zit er toch vrij vaak achter.
|
Iets verder van het beeldscherm af gaan zitten (tien centimeter scheelt al) en vaak pauze nemen (of gewoon niet computeren), lenzen uitdoen en bril op werkt bij mij ook nog wel eens.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:04. |