Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   back-up programma (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=445591)

LamMuH_EiKoL 12-04-2003 17:26

back-up programma

ik zoek een goed programma om mijn pc te back-uppen, ik heb nortonn ghost 2003 al geprobeerd maar dat werkt niet want als ik dat probeer dan crasht mijn computer tijdens het maken van de image en dan moet ik mijn pc formateren want hij kan dan niet meer opstarten. maar nu zoek ik dus een programma wat wel goed werkt en ook nog makkelijk is. alvast bedankt :)

Enlightenment 12-04-2003 18:30

WinRAR?

Naar welk medium wil je backuppen?

LamMuH_EiKoL 13-04-2003 15:54

Citaat:

Enlightenment schreef op 12-04-2003 @ 19:30:
WinRAR?

Naar welk medium wil je backuppen?

nee ik bedoel eigenlijk een image maken van je harde schijf (ik dacht dat dat ook back-up heet:o) en ik wil die dan gewoon naar een partitie op een andere schijf zetten, zodat ik altijd als ik een fout maak die back-up[ terug zet en gewoon verder kan gaan van het punt waar ik de latste ker de back-up gemaakt heb.

Enlightenment 13-04-2003 18:30

Van Windows config kun je een restore point maken. Deze kan je configuratie herstellen naar een eerder gemaakte restore point.

Verder kun je Ghost gebruiken, nieuwe versie downloaden. Norton Ghost of Symantec Ghost.

Maar WinRAR kun je natuurlijk ook je HDD mee inpakken, en dan ergens anders bewaren. Maar ik denk dat jij meer iets zoals een image zoekt.

LamMuH_EiKoL 13-04-2003 19:03

Citaat:

Enlightenment schreef op 13-04-2003 @ 19:30:
Van Windows config kun je een restore point maken. Deze kan je configuratie herstellen naar een eerder gemaakte restore point.

Verder kun je Ghost gebruiken, nieuwe versie downloaden. Norton Ghost of Symantec Ghost.

Maar WinRAR kun je natuurlijk ook je HDD mee inpakken, en dan ergens anders bewaren. Maar ik denk dat jij meer iets zoals een image zoekt.

ik heb norton ghost al maar die crasht steeds als ik daarmee een image wil maken. dus nu zoek ik eigenlijk een programma om een image mee te maken wat makkelijk werkt en niet crasht :)

Enlightenment 14-04-2003 04:30

Citaat:

LamMuH_EiKoL schreef op 13-04-2003 @ 20:03:
ik heb norton ghost al maar die crasht steeds als ik daarmee een image wil maken. dus nu zoek ik eigenlijk een programma om een image mee te maken wat makkelijk werkt en niet crasht :)
Mjah beetje vaag.. gebruik dan symantec ghost ofzo, of een nieuwe versie?

LamMuH_EiKoL 14-04-2003 06:22

Citaat:

Enlightenment schreef op 14-04-2003 @ 05:30:
Mjah beetje vaag.. gebruik dan symantec ghost ofzo, of een nieuwe versie?
symantec is niet hetzelfde als norton?

en het is norton ghost 2003 dus de nieuwste versie. maar hij crasht de heel tijd als ik alles goed heb ingesteld om een partitie te back-uppen en dan moet de pc opnieuw opstarten en dan crasht die. dan krijg ik een of andere vage fout melding van een virtuele partitie die niet verwijderd kan worden en dan kan ik helemaal niet meer in mijn pc komen en moet ik dus formateren.

Enlightenment 14-04-2003 13:14

Tja, dan moet je een andere manier zoeken. Om een image te maken is ghosten echt heel populair.

Als dat niet werkt moet je maar bestanden kopiëren of RARen oid.

LamMuH_EiKoL 14-04-2003 17:39

Citaat:

Enlightenment schreef op 14-04-2003 @ 14:14:
Tja, dan moet je een andere manier zoeken. Om een image te maken is ghosten echt heel populair.

Als dat niet werkt moet je maar bestanden kopiëren of RARen oid.

en is er geen ander programma wat ook images kan maken?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39.