![]() |
ep?
Waar staat deze afkorting voor?
|
enchanced p.......
|
Extended Playing ofzo
|
Misschien is P wel Product.
:confused: |
een ep is tog een soort mini-albumpje? Maar wat betekent het nou tog....
|
Extended Player. Dat is de juiste denk ik.
|
Eén Pils
een echte kerel bestelt een LP, een Legioen Pilsners. |
Citaat:
*voordat anderen het zien....* |
meestal een cd met 4 of 5 nummers, maar een maxi single is geen EP, meestal hebben EP's gewoon een normale jewelcase.
|
Ep is gewoon korter als een full length/lp/heel album, maar langer als 1 nummer. Hetzelfde als een maxi single eigenlijk, maar een maxi single heeft vaak die remix en radio edit troep waar niemand op zit te wachten. Ep is gewoon een aantal op zichzelf staande nummers...
|
Maar sommige E.P.'s zijn gewoon net zo lang als een gewoon album (in ieder geval in de electroniese muziekscene) dus de scheidslijn is vrij vaag. Het zijn meestal mini-albums die beschouwd worden als een tussendoortje (als er bijv. veel tijd tussen twee albums van een groep zit of als ze nog restmateriaal hebben wat in principe goed genoeg is om uit te brengen maar te weinig om een heel album te vullen).
|
De juiste benaming voor E.P. is Extra Play. Zo is het mij iedergeval verteld. Moge dit niet waar zijn, dan zal ik maatregelen nemen en de verteller een trap onder zijn grote achterste geven.
|
Eet Paaseieren ;) :P
|
Citaat:
|
Niet Player, maar Extended Play. Dat dacht ik tenminste.
|
Citaat:
|
Je hebt gelijk nerd :)
|
Ik dacht dat LP voor langspeelplaat stond, omdat het een Nederlandse uitvinding was.
http://www.airjohn.com/dvd_sacd/voorgeschiedenis.html |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17. |