Rerisen Phoenix |
13-04-2003 19:00 |
Als je te weinig vrijheid hebt dan raak je het echt kwijt. Je moet genoeg ruimte, vrijheid, hebben om je vrijheid te verdedigen.
Op het moment dat je je 's avonds niet meer op straat mag begeven (om straat veiliger te maken ofzo) kan je al veel minder vaak overleggen met mensen met dezelfde ideeën om hogere vormen van protest uit te voeren.
Strijd tegen terrorisme kan het ook erg maken. Overheid in Amerika mag iemand nu zonder beschuldiging iemand nu al een week vasthouden.
Dit soort maatregelen kunnen heel goed worden misbruikt.
Bovendien is het ook wel lekker als je op eigen inzicht eens voorbij de wet kunt gaan, gewoon 'vrij' zijn... als een beetje meer onveiligheid ertegenover staat dan is het ook lekker. - Niet van dat benauwde zeg maar, gewoon wat groffer kunnen handelen waarmee wat hardere klappen kunnen vallen. - zegmaar
Citaat:
Kruimel schreef op 13-04-2003 @ 11:14:
1) Op het moment hebben mensen denk ik te veel vrijheid, want er is veel te weinig sociale controle.
2) Die vrijheden opgeven zal niets te maken hebben met economische welvaart, maar wel met sociale welvaart.
3) Lijkt me soms wel een goed idee; ik ben het zat dat politie 's morgens bruggertjes boetes staat te geven maar doorijdt als ze zien dat er iemand in elkaar geslagen wordt. :mad:
|
1) Sociale controle? - leg ff uit. - ik neem aan dat je niet die praktijken met verklikkers aan politie uit Duitsland 1940 bedoeld.
2) Economisch weinig, sociaal veel. Meer wetten neigen de sociale diversiteit tegen te werken. Hoe meer men van elkaar weet (met bijvoorbeeld camera's) hoe veiliger men is EN hoe sneller wordt opgemerkt dat iemand anders is. Ook denken die andere personen zelf dat men ziet dat ze anders zijn. Veel mensen die anders zijn die durven niet tegenover iedereen anders te zijn dus worden ze zoals de rest... - en daar gaat de sociale en intellectuele diversiteit.
3) ....rrright. politie rijdt door als iemand in elkaar wordt gemept.
daarnaast, wat heeft dat hier nou weer mee te maken?
|