![]() |
[economie] hoe leren?
Ik ben met economie (1) bezig want ik heb morgen een toets. Maar we moeten twee boeken kennen (op het examen ook dus) en ik ben echt al heel lang van tevoren begonnen maar ik snap er nu nog steeds niks van!
Als ik de vragen zie op de toets dan heb ik altijd zoiets van 'he?!' en ik ben zo bang dat ik op economie zal zakken. Helemaal nu we bij deze toets het hele boek moeten kennen. Ik kan zoveel stof gewoon niet aan! |
Bij economie is het erg belangrijk dat je de leerstof blijft herhalen. Wanneer je dat niet doet, en je mist een stukje, is alles omzeep :)
Gewoon elke avond nog even de les van ervoor nog eens overlezen. Heb ook zo problemen gehad met economie, maar wanneer je alles bijhoud, dan lukt het in ieder geval iets beter :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar dan kan toch niemand meer boeken hebben ipv lesbrieven? |
Citaat:
en ik heb geen idee :) |
Citaat:
|
Citaat:
Ik doe havo maar wij hebben gewoon boeken hoor! Nog nooit van lesbrieven gehoord... Wij hebben twee dikke boeken... Die je helemaal moet kennen.... |
Wat ik bij Economie verkeerd heb gedaan is weinig oefententamens doen. Daar leer je ontzettend veel van! Koop dus een Examenbundel en ga ze vooral oefenen van 2002/2001/...
Succes! :) |
Wij hebben ook gewoon BOEKEN..
SHOOT ME! :( |
Citaat:
Maar maak vooral samenvattingen! Dat helpt echt! Het kost weliswaar heel veel tijd, maar je hebt er echt profijt van. Dat heb ik zeker gemerkt. Voor het examen hoef ik alleen nog maar die samenvattingen door te kijken. En nog een aantal oude examens oefenen. |
Samenvattingen maken van beide boeken is toch haast geen doen? Het meeste komt toch niet terug.
|
wij kregen steeds samenvattingen van de leraar, dat doorlezen zou genoeg moeten zijn voor het examen......
|
Citaat:
Economie 1 VWO zijn 6 lesbrieven... Economie 2 VWO zijn 9 lesbrieven... |
Wij hebben ook de LWEO lesbrieven. Ik doe economie12 en moet dus 9 lesbrieven doen.
Met alleen die lesbrieven doorlezen was ik al 10 uur bezig :mad: Zoals het in die lesbrieven staat denk ook constant: ja, da´s logisch, dat ook, dat ook...... En dan stellen ze bij tentamens e.d. opeens van die vage vragen waarbij ik zoiets heb van:he?! Dus dat examen gaat nog leuk worden. |
Ik ben gewoon het examen van vorig jaar gaan maken, dan kijk ik wel waar ik vastloop en daar oefen ik nog wat op...
|
beste is om zoveel mogelijk te lezen.
Bij Economie moet je vooral goed begrijpend lezen, komen vooral moeilijke woorden in waar je soms zoiets heb van; Waar staat dat voor? :) Goed aandachtig doorlezen dus :) |
heb zelf ook veel moeite met economie maar oefenen oefenen oefenen is mijn raad...
mn leraar zegt het en ik doe het zelf...hierdoor krijg je gewoon meer inzicht succes (y) |
kan iemand mij vertellen hoe de 5 lesbrieven allemaal heten want ik ben er eentje kwijt maar ik kan er even niet op komen welke :$
|
Citaat:
Arbeidsmarkt Consument & Producent Internationale handel Inkomen Europese integratie Economische groei |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:54. |